.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.paź.2024 23:50:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 MC] Blos
PostNapisane: 27.lip.2006 20:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Zastanawiam sie nad instalacja blosa w swoim autku. Czytalem posty o tym na forum, glownie ten: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=blosa i troche w necie. Im dluzej czytalem tym bardziej zakrecony sie czulem :-)
Wnioski jakie z tego mi sie nasunely:
- Blos zmniejsza ryzyko strzalu, choc go nie wyklucza calkowicie
- Zmniejsza spalanie
- Instaluje sie go zamiast zwyklego miksera.
- Trzeba powywalac wszystko z przewodu laczacego reduktor z blosem

Jednak zastanawiam sie jak sie to instaluje w silniku z turbina? Chodzi mi dokladnie o silnik MC. Ma moze ktos go zamontowanego w tym silniku? Moze jakies zdjecia?

Narazie nasuwaja mi sie takie pytania:
- Czy w silniku z turbina instaluje sie go tak samo jak w wolnossacym?
- Gdzie podlaczyc ten dodatkowy przewod kompensacyjny z reduktora (a moze puscic go w plener?) Mam reduktor Landi Renzo se81 turbo do 200KM - http://www.landi.pl/strona_glowna/produ ... e81sic.htm
- Wiem, ze reduktor trzeba ustawic na pelna wydajnosc gazu. Ktora srubka i w ktora strone krecic?
- W ktorym miejscu najlepiej wsadzic tego blosa? Obecnie mikser jest przed przepustnicami na okolo 3cm rurze.
- Gdzie w Krakowie lub Rzeszowie jest jakis zaklad, w ktorym mi to dobrze wyreguluja? Podobno wielu gaziazy robi wielkie oczy na slowo blos :-)
- Jaki ma byc rozmiar blosa do silnika MC? Czy taki z allegro: http://allegro.pl/item116984508_blos_by ... rawdz.html bedzie odpowiedni?
- Czego najlepiej uzyc do polaczenia blosa z przepustnicami?
- jak to jest, ze niby blos nie ma zwezki, skoro z fi 70 robi sie owal o dluzszej cieciwie rownej 70mm a krotsza jest mniejsza? Chyba ze to mi sie tylko tak wydaje na tych zdjeciach.
- Czy spalanie w przypadku silnika z turbo istotnie sie zmniejsza?

Dzieki za wszystkie uwagi i podpowiedzi. Zwlaszcza uzytkownikow silnika MC z blosem :-) Bede wdzieczny za fotki jak to macie zamontowane.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 MC] Blos
PostNapisane: 28.lip.2006 12:57:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom napisał(a):
Wnioski jakie z tego mi sie nasunely:
- Blos zmniejsza ryzyko strzalu, choc go nie wyklucza calkowicie
- Zmniejsza spalanie
- Instaluje sie go zamiast zwyklego miksera.
- Trzeba powywalac wszystko z przewodu laczacego reduktor z blosem


1)tak

2)niekoniecznie zmniejsza, w wolnossakach przy pałowaniu nawet moze zwiekszyc, ale jednoczenie osiagi beda wieksze.
Jak dobrze wyregulujesz, to bedzie palił "normalnie" , czyli tyle co benzyny +10-20%.

3,4 tak

W turbodoładowanym zuskasz na czasie reakcji na wcisniety pedał gazu bo: po pierwsze reduktor bedzie caly czas "napięty" (caly czas membrana jest naprezona) i gotowy do oddania gazu, po drugie srednica przelotu jest wieksza takze szybciej bedzie zwijał się w momencie załączania turbiny. W silniku MC 10V turbo maxymalne osiągi praktycznie nie zmienią się, bo jak masz zwezenie to turbina zaczyna deczko mocniej ladowac tak zeby w kolektorze usyskać rządane cisnienie.


Bedziesz pierwszy ktory to montuje (wciska) do silnika MC, także powodzenia :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 19:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dziekiza odpowiedzi, ale bardziej mnie interesuja pytania ponizej :-)
Jednym plusem mojego silnika jest to, ze w miare prosto bedzie wsadzic tego blosa (chodzi mi o wstawienie go pomiedzy IC i przepustnice bo nic tu nie przeszkadza. Moze nawet te rury, ktore teraz sa przy mikserze beda pasowac.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 10:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom napisał(a):
Jednym plusem mojego silnika jest to, ze w miare prosto bedzie wsadzic tego blosa (chodzi mi o wstawienie go pomiedzy IC i przepustnice bo nic tu nie przeszkadza. Moze nawet te rury, ktore teraz sa przy mikserze beda pasowac.


to chyba nie bedzie takie proste, bedzie ciasno ;) blos ma dlugosc przaktycznie taką jak odległość od IC do przepustnicy. Bedzie trzeba go chyba lekko położyć, zeby maska sie zamykała , i połączyć jakimiś rurami (IC chyba 65mm, blos chyba 70mm , przepustnica chyba 75sr (oczywiscie nie jest okragla, ale ma obwod jak kolo 75mm) <o ile sie nie mylę) , dwie rury łączące będą musiały być elestyczne bo silnik sie rusza względem IC, dodatkowo rura blos-przepustnica bedzie być w kształcie kolanka, gdyz przepustnica jest pod kątem w dół.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 11:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Przymierzałęm blosa u siebie. Najlepiej jest podciąć troszkę grill i przesunąć mocowanie ICka. Każdy centymetr jest ważny. Węże...jak zwykle niezawodna Agroma.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 14:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dzis doszedl mi blos. Przymierzylem go i bez problemu powinien wejsc miedzy IC i przepustnice. Mysle ze da sie wykorzystac oryginalna gume. I tak w nia jest wsadzony mikser. IC troche trzeba bedzie przesunac do przodu. Mysle ze te kawalki oryginalnej gumy beda wystarczajaco elastyczne. Maska spokojnie sie zamknie.

I teraz moje kolejne pytania:
1. Musze w BLOSie dolozyc krociec do silnika krokowego. Jest w nim miejsce do nawiercenia i wkrecenia go. Jaka minimalnie musi byc srednica tego krocca? Chodzi mi o otworek w nim.
2. Wiem, ze trzeba wyciagnac silnik krokowy od gazu. A co z kompem od gazu? Wyciagnac go calkiem? Czy zostawic reszte polaczen tak jak bylo do tej pory na mikserze?
3. Jak ustawic te pokretla przed uruchomieniem, tak zeby dojechac (najlepiej na gazie) do gaziarza na regulacje?

-> Kefir200:
Tylko przymierzales go u siebie, czy zalozyles? Jak Ci sie to spisywalo?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 16:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Odpowiadam sobie na 1. pytanie: W MC nie musze dorabiac krocca przed przepustnica, bo jest juz oryginalnie. O ile sie nie myle to powietrze do krokowca jest pobierane przez ten niewielki otwor kolo przepustnicy. Mam racje?

Za to mam nastepne pytanie: Przymiezalem blosa i najlepiej by chyba pasowal gdyby byl na sztywno polaczony z przepustnica a elastycznym wezem do IC. Sek w tym, ze krociec z przepustnic nie wychodzi poziomo tylko pod skosem w dol (jakies 15 stopni). Czy blos moze byc zamontowany pod skosem (chodzi mi o os przechodzaca przez otwory w nim - czy musi byc poziomo czy moze byc pochylona)? Czy moze byc tak na sztywno (kawalek weza gumowego bez karbow) polaczony z przepustnica i kolektorem, a waz elastyczny jedynie do IC?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 17:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie musisz robic odejsia do krokowca. Wlot do krokowca jest wlasnie tak jak napisales obok przepustnicy takze bez problemu krokowiec bedzie zapodawal gotową mieszankę.

W blosie (tzn przed blosem, na jego wlocie, (miedzy IC a blosem)) trzeba nawiercić odejście do kompensacji (lub jak kto woli "podciśnienia") do reduktora gazu.

nic sie nie stanie jak bedzie lekko pod kątem, oglądalem blosa i nie widzialem w jego konstrukcji nic, co bylo by na przeciw takiemu montazowi.

Statraj się robić jak najmniejsze ostre zakręty i załamania i patrz, żeby guma na ostrym zakrecie sie nie załamała.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 17:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK. W takim razie jutro ide szukac kawalka rury gumowej fi 70mm. Powinna bardzo ladnie spasowac miedzy przepustnice i blosa. Miedzy blosa a IC wsadze czesc oryginalnej gumy. Nie bedzie ostrych zakretow. Jak podepne blosa na sztywno do przepustnicy to drugi krociec wychodzi prawie idealnie na krociec IC. Sam IC jes przesuniety do przodu i troche w dol. Juz tak to zrobili gaziarze jak instalowali mixer.

Teraz mam zalozony gaz z mixerem i to podcisnienie jest podpiete do krocca na wyjsciu z IC i mysle ze tak to zostawie. Mysle ze nie bedzie duzej roznicy czy bedzie tu czy 5cm w strone blosa. Cisnienie powinno byc praktycznie takie samo.

Mam jeszcze pytanie o ta elektryke do gazu: Czy tylko krokowca wypiac? Czy jeszcze cos odlaczyc? Nie wiem dlaczego gaziarze odcieli mi szary kabelek z TPSu informujacy ECU (to oryginalne w aucie a nie od gazu) o biegu jalowym. Idzie tylko drugi do sterownika biegu jalowego. Co to mialo na celu? Moge to spowrotem podpiac?

No i jak ustawic pokretla na poczatku przed regulacja?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 20:34:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
na poczatek
polska instrukcja blosa
http://rapidshare.de/files/27829858/blos_instrukcja500.pdf.html

Ja krokowca nie wypinałem i Tobie też tak radzę. Auta nie regulowałem na analizatorze, tylko jezdziłem i stopniowo skręcałem tę największą śrubę (podczas jej skręcania musisz trzymać tą malutką w środkużeby się nie obracała) aby wyregulować poziom spalania ;)

Reszta powinienes doczytac z instrukcji

Powodzenia z BLOSem !!

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 20:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Masz na mysli tego krokowca ktory jest oryginalnie w aucie, czy tego od gazu na przewodzie idacym z parownika? Jesli o tym drugim to nie masz racji. Jego trzeba wymontowac, bo w blosie nic nie daje a tylko pogarsza liniowosc dozowania gazu w stosunku do ilosci powietrza. Tego akurat jestem pewien :-) Zreszta w tej instrukcji pisze.
Co do regulacji to poczatkowo ustawiles tak jak w instrukcji? Boje sie tylko zeby nie dac za ubogiej mieszanki i zeby mi nie strzelilo :-)

PS. Jak Ci sie ten blos sprawuje? Miales wczesniej mikser? Jaka jest roznica? Pali mniej czy wiecej?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 20:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
Mam na myśli krokowiec ktory jest oryginalnie, a nie ten na rurce od gazu czy śrube - najlepiej wywalić to i dać czystą rurę, na reduktorze odkręcić na maxa blos sobie sam pobierze ile mu trzeba.
Na początku dawałem bogatą mieszankę i stopniowo skręcałem.
Blos sprawuje mi sie bardzo dobrze, na mikserze udawalo mi sie spalic litr mniej ale to bylo mulenie a nie jazda...
pewnie dalo by sie skrecic jeszcze ale mnie juz satysfakcjonuje
do 13-14 przy butowaniu po miescie, ciagnieciu 30 km duzego fiata itp ;)
a normalnie jest 11-12 l.
Wczecsniej mialem mikser i slabszy reduktor (teraz mam Lovato do 120 KW)
A wyzsze spalanie jest spowodowane tym ze wciskanie stalo sie przyjemnoscia :peace:

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 07:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Oczywiscie ten oryginalny krokowiec zostaje tak jak byl. Na szczescie w moim silniku nawet nie musze zmieniac miejsca skad pobiera on powietrze.

Co do reduktora to wiem, ze musze go rozkrecic na maksimum, ale nie za bardzo wiem ktora srubka, a boje sie eksperymentowac zeby nie bylo strzalu.

Blosa bede ustawial tak jak piszesz :-) A potem podjade na analize, bo i tak na benzynie bede go ustawial, to sie blosa ustawi przy jednej robocie.

Zobaczymy jak to u mnie bedzie jezdzilo :-) Jestem pewien optymizmu.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:37:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom napisał(a):
Teraz mam zalozony gaz z mixerem i to podcisnienie jest podpiete do krocca na wyjsciu z IC i mysle ze tak to zostawie. Mysle ze nie bedzie duzej roznicy czy bedzie tu czy 5cm w strone blosa. Cisnienie powinno byc praktycznie takie samo.


króciec masz oryginalny z IC? Czy dostawiony na wylocie?

... U mnie w ic (chyba z silnika KG) jest oryginalnie króciec, z tym, że jest on jakby sie dobrze przyjzec na wlocie IC a nie na wylocie, pomimo ze znajduje sie 5cm od wylotu. Jest w komorze wlotowej. Takze jesli tam jest podpiete "podcisnienie" to bedzie ono mierzyć dodatkowo spadek cisnienia na samym IC.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Krociec jest na samym wylocie. Chyba dostawiany. Wiec nie bedzie uwzglednial spadku w IC. Co najwyzej w 7cm kawalku gumy przed blosem :-) Bylem w kilku sklepach ale nigdzie nie maja kawalka gumy fi 70. Ide szukac dalej.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 09:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jedź do Agromy lub innego miejsca z częściami do ciągników i maszyn rolniczych.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 09:57:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze w krakowie jest dystrybutor http://www.fagumit.com.pl ?

cos w ich ofercie mozna wynalezc.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 10:35:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sek w tym ze teraz jestem w Rzeszowie. Ale wymyslilem inny patent: Detka motocyklowa o srednicy 70mm. To ze jest miekka i nie ma zbrojenia mysle ze nie ma znaczenia, gdyz krociec blosa bedzie dotykal krocca przepustnic. Na tak krotkim odcinku guma i tak nie bedzie sie zalamywac. Tylko najblizszy sklep z takimi dentkami jest po drugiej stronie miasta :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 02.sie.2006 10:42:49 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 10:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Średni pomysł. W Agromie taki wąż kupowałem już dwa razy. Nie wierzę, że w Rzeszowie nie ma sklepów z w.w asortymentem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 10:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dlaczego sredni? Detka ma ten plus, ze latwo moze sie naciagnac i na krotkim odcinku przejsc z okregu na krople (tak jaki jest ksztalt krocca przepustnicy). Agroma tez jest w res, ale tez na koncu miasta :-) Najwyzej kupie jedno i drugie i bede eksperymentowal. Tam sprzedaja te weze na metry, czy dopasowywales z jakies maszyny? Jesli to drugie to z jaki najlepiej pasuje?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: