Zastanawiam sie nad instalacja blosa w swoim autku. Czytalem posty o tym na forum, glownie ten:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=blosa i troche w necie. Im dluzej czytalem tym bardziej zakrecony sie czulem
Wnioski jakie z tego mi sie nasunely:
- Blos zmniejsza ryzyko strzalu, choc go nie wyklucza calkowicie
- Zmniejsza spalanie
- Instaluje sie go zamiast zwyklego miksera.
- Trzeba powywalac wszystko z przewodu laczacego reduktor z blosem
Jednak zastanawiam sie jak sie to instaluje w silniku z turbina? Chodzi mi dokladnie o silnik MC. Ma moze ktos go zamontowanego w tym silniku? Moze jakies zdjecia?
Narazie nasuwaja mi sie takie pytania:
- Czy w silniku z turbina instaluje sie go tak samo jak w wolnossacym?
- Gdzie podlaczyc ten dodatkowy przewod kompensacyjny z reduktora (a moze puscic go w plener?) Mam reduktor Landi Renzo se81 turbo do 200KM -
http://www.landi.pl/strona_glowna/produ ... e81sic.htm
- Wiem, ze reduktor trzeba ustawic na pelna wydajnosc gazu. Ktora srubka i w ktora strone krecic?
- W ktorym miejscu najlepiej wsadzic tego blosa? Obecnie mikser jest przed przepustnicami na okolo 3cm rurze.
- Gdzie w Krakowie lub Rzeszowie jest jakis zaklad, w ktorym mi to dobrze wyreguluja? Podobno wielu gaziazy robi wielkie oczy na slowo blos
- Jaki ma byc rozmiar blosa do silnika MC? Czy taki z allegro:
http://allegro.pl/item116984508_blos_by ... rawdz.html bedzie odpowiedni?
- Czego najlepiej uzyc do polaczenia blosa z przepustnicami?
- jak to jest, ze niby blos nie ma zwezki, skoro z fi 70 robi sie owal o dluzszej cieciwie rownej 70mm a krotsza jest mniejsza? Chyba ze to mi sie tylko tak wydaje na tych zdjeciach.
- Czy spalanie w przypadku silnika z turbo istotnie sie zmniejsza?
Dzieki za wszystkie uwagi i podpowiedzi. Zwlaszcza uzytkownikow silnika MC z blosem
Bede wdzieczny za fotki jak to macie zamontowane.