.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 01:18:31

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [aah] dziwna praca silnika
PostNapisane: 01.sie.2006 00:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 15:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Od pewnego czasu mam niedosyt z powodu nie takiej jak trzeba pracy silnika. Zaczęło się od wysadzenia skorodowanej opaski na rurze wydechowej. Przypuszczając, że jest to sprawa związana z wydechem dokonałem przeglądu i naprawy wydechu i niestety zjawisko nie zniknęło. Zjawisko jest następujące. Silnik wprawdzie cichutko, ale przy przyspieszaniu wyje, jęczy - nie wiem jak to nazwać. Dźwięk ten bardziej kojarzy mi się z czymś a'la odkurzacz, turbina. Jest na tyle głośny, że nawet moja żona go wychwyciła. Co charakterystyczne najlepiej słyszalny jest na 5-ce w trakcie miejskiego turlania. Do 1900 obr. wyje, poczym ok. 1950 obr. wpada w idealnie spokojną pracę, a później znowu wyje. Kiedy wyje zachowuje się tak, jakby mu ktoś cugle ściągał. Ok. 1950 skokowo wszystko jest na sekundę w najlepszym porządku. Dodatkowo samochodzik ma tendencję do gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i wciskania sprzęgła. Również z rana nie nabywa mocy tak prędko jak to robił dotychczas. Czy ktoś sie spotkał z takim zjawiskiem? Opisywałem swoje problemy po zmianie instalacji gazowej. Stąd między innymi wiem, że lewy kolektor dolotowy jest nieco nieszczelny, a i klej którego użyto do wklejenia króćca łączącego tłumik szmerów ssania z przepustnicą pozostawia wiele do życzenia. Puszkę V6 już mam, uszczelki też i niedługo tę sprawę wyprowadzę. Myślę również o oczyszczeniu przepustnicy biegu jałowego. Czy to wszystko da jednak efekt. Dlaczego akurat przy tych 1950 obr. silnik zachowuje się poprawnie. Dodam, że obroty biegu jałowego są poniżej 2-giej kreski (660), a silnik wykazuje minimalne drgania. Klemy odłączałem i się nie poprawiło. Z góry dziękuję za porady. Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 02:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 21:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Jezeli wiesz, ze masz nieszczelny dolot, to zlikwiduj najpierw tą sprawę, bo moge zalozyc sie o pifo, ze to bedzie wina wlasnie tego :D Jeżeli jest nieszczelny, to mogą falowac obroty/byc za niskie/moze sie kiepsko wkrecac/moze miec lepsze momenty i gorsze/moze gasnac przy dojezdzaniu do swiatel na sprzegle... Paru użyszkodników takich jak ja :D juz opisywalo takie problemy, zwykle to byl wlasnie dolot...

Co do wywalonej obejmy... Hmmm, czy aby nie masz zapchanych katów? może swoją drogą one też blokuja przeplyw spalin i dzieje sie tak, ze wywala jakas obejme/uszczelke przed katalizatorem, o takich przypadkach tez juz slyszalem :/

A jeszcze jedno pytanko... Czy strzałów na gazie nie bylo?? przyznac sie :diabel: :peace:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 02:48:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2005 13:02:27
Posty: 534
Lokalizacja: Namysłów
Witam. moja maszyna też mi czasami gaśnie ale zaraz po odpaleniu. po diagnozie mechanika winowajcą jest nieszczelny k. ssssssssący. a odnośnie gwizdania-to u mnie zaczeło wydawac takie dzwięki po wybebeszeniu katalizatora. :diabel: nie wiem może to zbieg okoliczności, ale tak to wygląda u mnie. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 08:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na początek usuń wszystkie nieszczelności na dolocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [aah] dziwna praca silnika
PostNapisane: 01.sie.2006 21:31:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 18:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Witam. Chciałem się podzielić swoimi przemyśleniami na ten temat. Może będą pomocne. "Zaczęło się od wysadzenia skorodowanej opaski na rurze wydechowej" <- nie wiem jak duża musiała być eksplozja, opaska raczej uległa uszkodzeniu pod wpływem korozji i ciśnienia. Po naprawie układ zaczął pracować ciszej, stąd inne dźwięki stały się słyszalne. "Dźwięk ten bardziej kojarzy mi się z czymś a'la odkurzacz, turbina" <- stawiałbym na element pracujący na wysokich obrotach, może łożysko alternatora. Wystarczy zdjąć pas wieloklinowy i pokręcić za koło pasowe alternatora, łożyska nie powinny być słyszalne. Można sprawdzić luz przesuwająć koło góra-dół i przód-tył, takie luzy nie powinny występować. "Co charakterystyczne najlepiej słyszalny jest na 5-ce" <- nie wiem dlaczego na piątce, chociaż w połączeniu z "tendencją do gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i wciskania sprzęgła" - tu możliwa jest nieprawidłowa praca łożyska sprzęgła lub łożysk w skrzyni przekładniowej, ale najpierw sprawdziłbym łożyska alternatora.
"obroty biegu jałowego są poniżej 2-giej kreski (660)" <- wydaje mi się, że są za niskie, powinny wynosić 850 +- 50 obr/min. "Klemy odłączałem i się nie poprawiło" <- czasami sprawę przyśpiesza całkowite odłączenie akumulatora i zwarcie klem (nie dotyczy akumulatora oczywiście!), ale w tym modelu tego nie praktykowałem. To na razie tyle, co mi przychodzi na myśl. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: