.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.cze.2025 01:15:01

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 1.9 TDI] wentylator
PostNapisane: 28.lip.2006 11:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 20:55:07
Posty: 144
jezdzac po miescie temperatura silnika przekracza lekko 90`C ale jeszcze nigdy nie właczyl mi sie wentylator ,moze jest zepsuty prosze powiedziec jak go sprawdzic? czy jesli go odlacze i wlacze zaplon w kompie nie bedize błedu.
I jak dokonać wymiany płynu chlodzacego aby uklad sie nie zapowietrzyl? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 11:39:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 15:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Czy wentylator jest sprawny + odpinasz wtyczke z czujnika wkręconego w chodnice. Zwierasz przewody . Jak sie obraca to ok - jak nie- to usterka elektryczna. U mnie wentylator wlącza sie troche ponad 90'C- ale nie jest to norma zalezy od odhyłki zadziałania czujnika (tego wkrecoengo w chłodnicę). odnośnie wymiany płynu to szukaj w archiwum - było cos na temat metodyki działań.

Pozdro

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Ostatnio edytowano 28.lip.2006 13:09:44 przez szantis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 13:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 12:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
w 1zecie mi nie dochodzi nigdy do 90st i nawet godzina jazdy po miescie nie zalacza wentylatora. temp stoii pomiedzy 80 a 90. wiec moze jest oki

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 14:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W 1Z`cie wentylator wlaczyl mi sie tylko raz - siostra katowala auto na placu manewrowym w 35 st upale. :)
W codziennym uzytkowaniu - nie ma szans na zalaczenie wentylsatora.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b4 tdi] płyn chłodniczy
PostNapisane: 28.lip.2006 23:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 20:55:07
Posty: 144
A mozesz mi powiedziec gdzie jest ten czujnik poniewaz boje sie ze odepne nie to co trzeba np.cos od klimatyzacji i dopiero bede mail problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 00:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 12:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Jak masz chłdnicę to na dole z lewej strony (mająć znaczek AUDI przed "skarbem" ;) ) Jest taka jakby nakrętka z wychodzącymi kabelkami. Odpinasz kabelki i łączysz ze sobą. Jak włączy się wiatrak to jest OK(uwaga na palce i "skarb") ale może czujnik być walniety jeżeli się nie włącza wiatrak. Jak wrócisz z miasta, nie gaś niuni tylko zostaw niech sobie serduszko popracuje i się bardzie rozgrzeje. Jak wskaźnik pokaże 100 a wiatrak stoi to wsiadaj w niunię i zrób z 2km ale tak spokojnie 80km/h by ochłonęła i dawaj do sklepu po czujnik by na 100% walnięty...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 21:37:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 15:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Co do wlacania sie wentylatorow. Moj 1Z ten ze 180Nm przy normalnej jezdzie ma okolo 82 stopnie dodam ze jezdze z grillem z siatki. Gdy jezdizlem z tym fabrycznym p[elnym to przy jezdize po miescie sie wlaczaly w upaly. U ojca w 1Z 202Nm z wirusem pelnym grillem co prawda w miesice ise nie wlaczaja ale na trasie jak sie pobutuje troche to bez problemu sie wlaczaja. W zimie zakrywam chlodnice i po przejechaniu 5 km juz 90 stoiencjuszy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b4 tdi] wentylator
PostNapisane: 30.lip.2006 23:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 20:55:07
Posty: 144
Zagladalem dzisiaj na ten niby czujnik ale nie moge go dostrzec czy on znajduje sie w chlodnicy?czy moze jest przy innym elemencie,bo przy chlkodnicy na dole z lewej jest taki jakby czujnik drugi znajduje sie na górze i wygladają na nierozbieralne!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 00:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 12:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Co to coś robi na górze to na razie nie wiem :P
To na dole natomiast, jest właśnie Twój czujnik temp wody w chłodnicy.
Rozebrać go nie możesz, jedynie wykręcić z chłodnicy(uwaga na wypływający płyn chłodniczy). Do tego na dole podpięte są chyba jakieś kabelki co nie ? Powinny być dwa. Odpinasz je, włączasz stacyjkę - tylko czasem nie odpalaj bo to nie jest potrzebne... I zwierasz ze sobą kabelki. Powinien się włączyć wentylator/ry na chłodnicy. Jak przy przekręconej stacyjce nie ma reakcji to masz problema. Uszkodzony albo silnik w wentylatorze, albo przekaźnik sterujący. W skrajnych wypadkach bezpiecznik lub kabel. Analogicznie jak wszystko jest ok i po zwarciu się kręcą to prawdopodobnie wina leży po stronie czujnika. Możesz go sprawdzić albo rozgrzewając silnik, albo wykręcając czujnik i z przyłączonym miernikiem zanurzyć do gotującej się wody w garku... Po max 30s musi pstyknąć i się zewrzeć.

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 07:35:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 15:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
O ile pamietam stacyjka nie mysi byc w stanie "załaczona" , mozna zewrzec bez właczania stacyjki.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 10:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 12:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Wszystko zależy od instalacji elektrycznej, ale większość AUDI po wyłączeniu stacyjki, wyłącza wentylator dlatego bezpieczniej jest ją mieć załączoną podczas testu...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 11:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 15:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Polemizowałbym czy większośc audi maja taką "przypadłość", osobiście pierwsze slysze o takiej zaleznosci. Zreszta jak ma to sens ? Ale mniejsza o to . Jak co to sprawdzic miernikiem czy jest zasilanie bez stacyjki :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 12:09:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 12:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Gdzieś na tym forum już na ten temat ludzie się rozpisywali. Przeważnie w AUDI, które ma pełny wtrysk taki jak w silnikach AAD jest montowany dodatkowy czujnik, który jest wkręcony w okolicach przewodów paliwowych, które idą do wtrysków. Zadaniem tego czujnika jest uruchamianie wentyaltorów na postoju, przeważnie po bardziej dynamicznej jeździe w celu schłodzenia tych przewodów. Dlaczego? Po to by nie powstawały w nich bąbelki powietrza, które mogą utródniać rozruch ciepłego silnika. Dodatkowo jeszcze AUDI stosuje silnik wentylatorów z dwoma biegami. 1 najmocniejszy uruchamia się gdy czujnik chłodnicy się zewrze. 2 słabszy uruchamia sie gdy czujnik przy przewodach od wtrysków się zewrze. Żeby nie dopuścić do sytuacji w której oba czujnik załączają oba biegi rodzielono je stacyjką. Jeżeli jest przekręcona to działa tylko 1 bieg, którym steruje czujnik w chłodnicy a jeżeli jest wyąłczona to 2 bieg sterowany jest przez czujnik przy przewodach. Ciekawostką jest również to, że jeżeli silnik nie był uruchamiany np po nocy, to po zwarciu czujnika koło wtrysków wentylator się nie uruchomi(bynajmniej u mnie). Trzeba przekręcić stacyjkę i wyłączyć i wtedy zwarcie czujnika uruchamia 2 bieg wentylatorów. AUDI które mają tylko 1-biegowe silniczki wentylatorów sterowane są podobnie tylko oczywiście nie ma różnicy w obrotach.

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b4 tdi] wentylator
PostNapisane: 31.lip.2006 12:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 20:55:07
Posty: 144
Sa takie dwa kabelki jak mówisz . A to za dużo płynu w taki sposób nie wycieknie? Identyczny czujnik jest na dole i taki sam znajduje sie na górze chlodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 14:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 12:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Narazie nie wykręcaj tego czujnika tylko kabelki odepnij bo tam przecież wtyczka jest...

Jak już się zdecydujesz na wykręcanie czujnika to szykuj miskę, wiadro bo praktycznie całą chłodnicę spuścisz :):
Zbadaj najpierw czy po zwarciu wentyle się obracają...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 14:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 15:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
A czy w badanym autku jest zainstalowana klima ? -> zastanawia mnie ten czujnik na górze chłodnicy....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b4 tdi] wentylator
PostNapisane: 31.lip.2006 23:12:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 20:55:07
Posty: 144
Własnie jest klima a tych kabli niedarady odczepić bo wygladaja jak zalane próbowalem i niecha wyjsc tylko mozna wykrecic razem z czujnikiem tak mi sie wydaje czy moze trzeba na chama? !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 23:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 12:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
AUDI to nie szmata jakaś, żeby ją na chama brać :P
Lepiej zrób zdjęcie tych dziwnych stworków co siedzą przy chłodnicy i tutaj nam pokaż to będzie można coś poradzić...

Chyba nikt Ci ich nie przylutował ??

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 07:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 15:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Na górze po lewej masz czujniki od klimy - tych nie ruszaj !!!! Czujnik temperaturowy od włączania wentylatorów jest na samym dole chłodnicy. Jak stoisz "klejnotami" przy chłodnicy -prawa strona na dole (u mnie w ABK z klimą jest tam zainstalowany ten czujnik).

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [b4 tdi] wentylator
PostNapisane: 01.sie.2006 23:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2004 20:55:07
Posty: 144
Niestety nie posiadam aparatu wiec nie zrobie zdjecia, ten czujnik to jest taka jakby wtyczka czarna ? bo ja u siebie takie cos widze ale tam znajduja sie trzy kabelki !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: