Witam
Wczoraj juz bylem gotow kupic nastepne zegary od benzyniaka. Jednak przy Waszej motywacji postanowilem jeszcze dzisiaj podlubac przy tym obrotomierzu.
Posilkujac sie schematem ktory zamiescil mac79 w opisie swojego rezanka
http://img411.imageshack.us/my.php?image=schemat14gq.jpg
probowalem ozywic wskazowke przez zmiane oporu w miejscu rezystora R7. wyzerowanie w tym miejscu opornosci powodowalo jedynie ze wskazowka wedrowala na 2 tys obrotow i tam sie zatrzymywala bez wzgledu na obroty silnika. Sprobowalem jeszcze jednej rzeczy
Jesli wczorajsze skrecenie potencjometru fabrycznie wlutowanego w plytke obrotomierza ozywilo wskazowke to zmiana rezystancji R8 szeregowo do niego spietej tez powinna dac taki sam efekt. Do R8 dolutowalem rownolegle zwykly potencjometr 2,2 kilooma. okazalo sie ze skrecenie na maksa rowniez tego potencjometru dalo pozadany efekt
tak wiiec sygnal z zacisku 31 doprowadzony jest teraz bezposrednio do pinu 6 ukladu scalonego i wszystko dziala.
obroty wskazywane to okolo 900 na biegu jalowym na razie mi to wystarczy byc moze sa minimalnie wyzsze niz w rzeczywistosci - jakby co to mam jeszcze mozliwosc regulacji na oryginalnej podkówce na plycie obrotomierza czyli R10.
podsumowujac dzieki za rady
pozostaje mi tylko wierzyc ze taki mam numer obrotomierza jak podajecie
wprawdzie na jego obudowie jest naklejona metka z numerem ale jest okrutnie sfatygowana i nic nie mozna sie z niej doczytac.
Jeszcze wyjasnie
wydawalo mi sie ze obrotomierze dla silnikow TD wskazuja obroty na podstawie napiecia otrzymywanego z alternatora
czy sie myle ?
prosze o wyjasnienie moich watpliwosci
pozdrawiam