.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 05:57:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] Przeróbka wieloklina półosi napędowej metodą skrawania
PostNapisane: 06.wrz.2006 18:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Czy istnieje możliwość przerobienia wieloklina półosi ? A dokładniej zrobienie mniejszego z większego (średnica). Czy to jest tak utwardzane, kute itd. że nic z tego ??

Edited by Baskecik: napisz wujek o jaką furmankę chodzi bo minąłeś się w nazwie z regulaminem :)
Popraw również temat.

Edit by mechitro: wystarczająco dokładnie ? :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Ostatnio edytowano 08.wrz.2006 14:27:39 przez mechitro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 19:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie mozna nic przerabiac, Chyba piaste wypilowalo bo jezdziles na lozysku wyrobionym

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 21:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
a ja powiem w ten sposób , można wszystko tylko czy opłaca się wydawać na to pieniądze

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 23:21:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Technicznie wykonalne, ale masakrycznie kosztowne (trzeba obrabiac narzedziami które poradzą sobie z materiałem półosi) ale: przerobiony wieloklin musiałby być duzo mniejszy - zew. srednicy wałka bez klinów..
Probuje sie domyslac, że chcesz zapodac solidniejsze poloski do TQ.. ale co z nich za pozytek jak zrezany wieloklin puści - bo bedzie za lichy.. to moze lepiej zmienic przeguby i ew piasty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 10:42:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a po co to chcesz robic jesli wolno wiedziec ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 19:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
hans napisał(a):
a po co to chcesz robic jesli wolno wiedziec ?

Skrzynia od 100 T do wolnossącej coupe.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 22:36:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a po co ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 07:19:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
bo pewnie akurat taką ma :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 08:03:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
maciu napisał(a):
bo pewnie akurat taką ma :P

Dokładnie :D
No to co - ma ktoś jakiś pomysł ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 08:35:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
no swietnie ale ja sie nie pytam jaka skrzynie probuje wstadzic tylko po co probuje wsadzic skrzynie od 100ki do coupe :):

p.s.
dobra , jak jestescie takie kozaki to nie mowicie , jestem ciekaw co z tego wyjdzie :diabel:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 14:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Kurde Hans no wszystko wydaje mi się raczej przejrzyste... Skrzynia jest do wymiany, a taką akurat posiadam.
Rozumiem, że gdy wiesz już "po co ?" będziesz mógł merytorycznie odpowiedzieć na zadane pytanie...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 09:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2006 10:55:35
Posty: 33
Lokalizacja: kIeLcE
Materiał na półosie nie jest utwardzany powierzchniowo. Oznacza to, ze biorąc pod uwagę twardość/wytrzymałość materiału taka przeróbka jest możliwa.
ALE:
Wieloklin musi być wykonany w odpowiedni sposób. Zarys wieloklinu nie może się kończyć gwałtownie, przejście w większą średnicę musi być łagodne, po stożku. W przeciwnym razie ukręci Ci tę półoś w cholerę.

Jeśli znalazłeś warsztat, który podejmie się takiej roboty to zlecaj śmiało. Ciekawy jestem ile Ci krzykną za taka przeróbkę?

Powodzenia!

_________________
A6 Avant 2.5TDI BFC, 2003r.

www.motoart.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 14:55:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
szukaj skrzyni od 80tki albo remontuj to co masz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 20:40:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
bedzie taniej niż rezac półoś - to napewno. Gadałem ostatnio ze starszym - on do NRD-owskiej dużej betoniary (1000 dm^3 zarób) dorabia co pół roku coś, co przypomina półosie - placi 1,2kzl, fakt ze z materialem i o srednicy ciut wiekszej - -+40mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 07:53:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeśli masz dostęp do hartowania indukcyjnego (powierzchniowego) to mógłbyś się pokusić o przeróbkę. W innym wypadku może się to skończyć ukręceniem półośki.
Dodam tylko że czas hartowania indukcyjnego jest przeprowadzany z dokładnością do jednej setnej sekundy i trwa krócej niż sekundę.
:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 08:57:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A wie ktoś może, jak półosie VAG są utwardzane - nawęglane, czy azotowane ?

P.S. Mam dostęp do utwardzania powierzchniowego.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 15:38:28
Posty: 129
Lokalizacja: EL/RBR
Zależy jak bardzo jest utwardzony ten stary wałek, jesli nie jest bardzo twardy to na frezarce obwiedniowej lub zwykłej ze specjalnymi frezami. Jeśli jest to zbyt twarde dla frezarki to pozostaje elektrodrążarka wgłębna, na drążarki nie ma ograniczenia twardości materiału. Poza tym trzeba sprawdzić czy wyda materiał ze starego wałka tzn. nałożyc rysunek starego i nowego wieloklina.

_________________
Audi 80 B-4 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 16:28:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
mseba napisał(a):
Zależy jak bardzo jest utwardzony ten stary wałek, jesli nie jest bardzo twardy to na frezarce obwiedniowej lub zwykłej ze specjalnymi frezami. Jeśli jest to zbyt twarde dla frezarki to pozostaje elektrodrążarka wgłębna, na drążarki nie ma ograniczenia twardości materiału. Poza tym trzeba sprawdzić czy wyda materiał ze starego wałka tzn. nałożyc rysunek starego i nowego wieloklina.

No bardzo konkretne podejście :)
Obróbka sama w sobie nie jest problemem, bo jest do dyspozycji elektrodrążarka wgłębna (tylko, że z racji tego iż trwa to dłużej jest kosztowniejsze) ale raczej ponowne utwardzenie.
Wszystko rozbija się o to, czy podczas nawęglania w piecu cały drążek nie ulegnie odkształceniu :?: A z drugiej strony jeśli zamiast nawęglania zastosować by azotowanie - czy to wystarczy :?:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: