.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 15:38:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: {2,3 NG}Przyspieszenie zapłon-w celu lepszego spalania gazu?
PostNapisane: 06.wrz.2006 20:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Witam Panowie mam takie o to pytanie zastanawiam się nad przyspieszeniem zapłonu o coś około 2 do 4 stopni bowiem teraz głównie samochód jest ekslpoatowany na gazie (piękna sprawa BLOS :D ) a samochód był przewidziany na paliwo 95 oktanowe a gaz z tego co pamiętam ma 110 oktan i można by przyspieszyć zapłon . Ktoś bodajże juz pytał o to w temacie o Blosie ale bez odpowiedzi no i pytanie czy ktoś juz eksperymentował :?:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Ostatnio edytowano 08.wrz.2006 11:50:16 przez baxter01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 20:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
na gazie jak przyśpieszysz zapłon to będzie lepiej smigał,tylko nie spodziewaj sie 20KM przyrostu mocy :D

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 21:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a jak ze spalaniem bedzie

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 21:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
nie no bez przesady 20KM to daje czip z allegro :peace:
po prostu chodzi mi o lepsze i efektywniejsze spalanie paliwa.Moje pytanie czy ktoś próbował , i jeżeli tak to o ile wyprzedzić zapłon i jakie ewentualnie niekorzystne mogą być tego konsekwencje? :?:

ps. do "kuki23" piłowałeś coś gwizdek w Blosie bo ja jestem po analizatorze spalin wszytstko ok ale mam wrażenie że mogło by być w górnym zakresie obrotów :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Ostatnio edytowano 06.wrz.2006 21:39:48 przez baxter01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 21:27:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
kuki23 napisał(a):
a jak ze spalaniem bedzie
Spalanie teoretycznie powinno sie zmniejszyc a praktycznie pozostanie bez zmian :D
U siebie przyspieszylem zaplon o pare stopni i zadnych pozytywnych ani negatywnych skutkow nie zauwazylem, no ale skoro wszyscy to zalecaja to niech i tak zostanie :P

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 23:31:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
o ile masz odpowiednią (czyt. ciut za bogatą) mieszankę.
Jak bedzie za uboga - dojdzie do spalania stukowego jak przegniesz z wyprzedzeniem. to w teorii.
Praktycznie: jak chcesz w NG zrealizować wyprzedzenie zapłonu, skoro powinno byś o ile wiem samoczynnie korygowane przez knock-sensor i sterownik ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 16:33:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
baxter01 u mnie jest w porządku nic nie piłowałem gwizdka ja sam regulowałem blosa na sonde

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 07:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
scob napisał(a):
o ile masz odpowiednią (czyt. ciut za bogatą) mieszankę.
Jak bedzie za uboga - dojdzie do spalania stukowego jak przegniesz z wyprzedzeniem. to w teorii.
Praktycznie: jak chcesz w NG zrealizować wyprzedzenie zapłonu, skoro powinno byś o ile wiem samoczynnie korygowane przez knock-sensor i sterownik ?


w ng sam ustalasz punkt zapłonu kręcąc aparatem przy lampie stroboskopowej przy zwartym bezpieczniku ktory odlacza na czas ustawiania korekcje. jak ustawisz szybciej to potem bedziesz mial szybszy zaplon. komp od zaplonu nie ma kontroli polozenia wału tak jak to jest w bardziej rozwinietych jednostkach, np 2,3 20V.

regulacja od knockow potrafi tylko opóżniać w razie spalania stukowego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 08:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
więc "LUKASIK" wypowiedziałeś sie że będzie szybszy ale czy według ciebie jest sens przyspieszać zapłon czy nie , czy myśleliście o tym z kolegą El-fuego bowiem z tego co czytam na forum to tworzycie trochę przy swoich samochodach :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 11:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
baxter > nie bawilismy sie u el-fuego w przyspieszenie zaplonu. Ale z racji tego, ze gaz jest wyzej oktanowy i pali sie troche wolniej niz pb95 to mozna zaryzykować przyspieszenie o kilka stopni powiedzmy o 4?? (doswiadczalnie). Powinno sie ustawiac o ile pamientam dla silnika ng 4st, to ustawic powiedzmy 8 i testing testing.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zapłon w NG
PostNapisane: 14.wrz.2006 06:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 19:27:30
Posty: 6
Lokalizacja: Mikołów/ Śląskie
Witam, w mojej NG ustawiałem zapłon na słuch tzn. wprowadzasz silnik na jakieś 2000 tyś. obrotów i delikatnie kręcisz aparatem zqapłonowym. Oczywiście na gazie, można się wtedy przekonać o ile lepiej silnik pracuje po zmianie zapłonu. Oczywiście gorzej wtedy śmiga na benzynce ale nie o to nam chodzi... :)

_________________
Audi 90 2,3 NG LPG...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 08:39:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czekamy na pierwsze wysadzone w powietrze silniki :): .
A tak na poważnie.Różnicy w spalaniu nie zauważysz.Napewno silnik przybierze wigoru w górnym zakresie obrotów,i będzie sie lepiej kręcił.Na dłuższą metę nie polecam.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: