.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 22:35:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKN] rozrząd samemu ?
PostNapisane: 07.wrz.2006 21:22:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Zwracam się do was z prośbą o jakieś sugestie odnośnie niebezpieczeństw przy wymianie rozrządu w 2,5 TDI [AKN]. Nie znalazłem nic na forum na temat samodzielnej wymiany tych pseczków i kółeczek, a postanowiłem nie dać zarobić mechanikowi i to z prostego powodu – nie znam nikogo, komu mógłbym zaufać bardziej niż sobie :diabel:. Oczywiście dodatkowo mobilizuje mnie wizja zzaoszczędzenia 3 do 5 stówek za robociznę. Na serwis w ASO mnie nie stać i nie znalazłem żadnego polecenia warsztatu w Toruniu. Kiedyś kształciłem się w tym zawodzie i kilka rozrządów wymieniłem. Niestety od wielu lat nie praktykuje i dlatego chciałbym wiedzieć czy może spotkać mnie jakaś NIESPODZIANKA podczas takiej operacji na otwartym sercu :):.
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

P.S.
Jeżeli uważacie, że porywam się z motyką na księżyc to proszę wybijcie mi to z głowy :D.

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 21:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Musialbys miec narzedzia, bolec do blokady walu i blokady do walkow i vacum pompy+blokada pompy paliwa. i jezeli wiesz jak to zrobic zeby nie spieprzyc to do boju :D
Pzrd.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 21:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Jeżeli uważacie, że porywam się z motyką na księżyc to proszę wybijcie mi to z głowy


Jeśli nie widziałeś jak sie to robi w takim silniku to daj sobie spokój, mała oszczędnść a ryzyko duże, jak coś zwalisz to koszty przerosną wszystkie oszczędności.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 22:07:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz pojecie wymien sam nic sie nie stanie tyle ze bez blokad bedzie ciezko ustawic bo kola uciekaja ale poprosisz kogos o pomoc to przytrzyma tyle ze wczesniej zanim sciagniesz to ustaw na znakach tak jak powinno byc i dodatkowo wez markera i pozaznaczaj. Napinacz paska jest w rolce wiec wystarczy tylko ja wymienic i ustawic na znaczniku i to by bylo tyle powodzonka :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 06:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Nie radze Ci tego robic samemu; po pierwsze odpowiednie narzędzia (blokady wałków, pompy itd). Mnóstwo zabawy. Ja wymieniłem u siebie rozrząd w serwisie. Na innych portalach przeczytałem jakie problemy mieli właściciele 2,5 TDI którzy chcieli zaoszczędzić na wymianie rozrządu; włosy staja dęba. Dobrze Ci radzę odpuść sobie ten temat. Na tym nie zaoszczędzisz a możesz dużo stracić. Jeszcze jedno nie kupuj tanich podróbek. Oszczędzaj na czym chcesz ale nie na rozrządzie. :!!:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 07:52:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dogadaj z gościem o nicku Hans -> może Ci pomoże :): Z Torunia do Bydgoszczy niedaleko :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 14:11:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jednak chba podejmę to ryzyko, narzędzia są tańsze od mechanika, a w końcu ja też jestem mechanikiem
trzymajcie kciuki jutro z samego rana zabieram się do roboty :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 14:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
gdybyś się jednak za tą robotę nie zabrał to zapraszam do mojego mechanika masz co prawwda do przejechania 25 kilometów ale warto i za 250 pln ci rozrządzik wymieni. gdybyś był zainteresowany to 602502581
pozdrwiam

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 19:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
Przede wszystkim blokady i dobre narzędzia,trzeba wszystkie rolki obejrzeć przy okazji i od klimy i alternatora a jest ich tam trochę i najlepiej wymienić.Kupa rozkręcania niestety.Jeśli niemasz doświadczenia to 300zł to rozsądne pieniadze za wymianę rozrządu.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 23:56:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
powiem tak, myślałem że zastanę coś innego, ale iest OK!

mam niestety pewien problem, chodzi o to że mam podejrzenia co do prawidłowości ustawienia rozrządu
sprawdziłem, że oba wałki były ustawione względem siebie prawidłowo :peace:

nie mam natomiast pojęcia jak zweryfikować prawidłowość ustawienia wału korbowego względem wałków rozrządu

proszę pomóżcie

wałki mam ustawione i zablokowane, a w tym ustawieniu wału korbowego widzę w podłużnej szparze koło zębate i jakiś zielony mały pręcik. Problem w tym, że ta szpara nie ma żadnych oznaczeń, a jej długość to jakieś 5 cm. Skąd zatem mam wiedzieć w jakim ustawieniu jest obecnie tłok pierwszego cylindra :?: W którym miejscu owej szpary powinien być zielony pręcik :?: A może powinien on być widoczny w innym otworze (jest ich tam chyba 4 czy 5) :?: Prawdopodobnie musi być jakiś sposób aby to ustalić. Koła zębate z przodu silnika nie mają żadnych oznaczeń (przynajmniej ja nie zauważyłem :): )
czekam na Wasze sugestie :):

P.S.
te 300zł to miała być cena wyjściowa za robociznę plus części kupione przez mechanika, gdybym ja kupił części to cena od 500zł. dlatego się skusiłem na samodzielną wymianę (mam podstawy - brakuje mi tylko szczegółu)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 07:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
przed zdemontowaniem rozrzdu trzebabyło blokady wkręcić.jest korek oznaczenia gzp na bloku silnika w wale dokładnie za korkiem znajduje się otwór gzp wyczuwalny(silnik przekręcić za śrubę centralną wału).
Tak ogolnie to na początku powinno się otworzyć korek wlewu oleju tam na wałku jest oznaczenie gzp i w tym momencie ustawiamy i sciągamy zaślepki i vacum pompę i ustawiamy blokady wałków i wału korbowego i dopirero do roboty.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 08:43:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
tak, o tym że trzeba ustawić wałek rozrządu na punkt "OT" za korkiem wlewu oleju to wiedziałem. poblem w tym, że rysunek blokady miejsca "GZP" w dokumentacji jest bardzo nieczytelny, zaznaczyłem sobie merkerem na kole zamachowym. Ale wiem że wałki rozrządu mam OK i zablokowane, nie wiem tylko gdzie ten punkt na korbowym. Patrząc od przodu na silnik to po prawej jego stronie miej/więcej na środku długości bloku jest mały koreczek przykręcony śrubą "fi"6, czy to o to chodzi :?:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 09:01:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
po prawej stronie na bloku silnika jak patrzysz od przodu ale niepamiętam czy to M6.Odkręć ja zaświeć tam rusz wałem i powinno być wgłębienie w wale w tym połozeniu trzeba zablokować.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 12:30:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
dokumentacja techniczna jest czasem nieprecyzyjna, a przynajmniej rysunki poglądowe - miejsza o to

:!: Operacja zakończona sukcesem, pacjent po reanimacji żyje :D

Oczywiście nie obyło się bez chwili strachu. Po odpaleniu strasznie grały zawory. Myślałem że po paru chwilach się uspokoją, a one walą i walą. W końcu zdecydowałem się przegazować i trochę ucichły, więc pomyślałem raz kozie śmierć i potrzymałem go kilkanaście sekund na 2500-2800obr/min :!!:
POMOGŁO silniczek uspokoił się.

Ogólnie cieszę się :): ze zdobytego doświadczenia i gdyby kotoś z Was kiedyś miał odwagę i ochotę zabrać się za rożrządzik w swoim TDI-ku, to postaram się służyć pomocą :peace: :516:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 14:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teraz tylko VAG i sprawdzenie kata wtrysku...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 16:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Widzisz jarekle wiedzialem że dasz sobie rade bo to nie jest zadna filozofia ale potrzebo troszke opanowania chceci i lekkiego pojecia jak to wszystko dziala . Zaworki graja bo pewnie masz mocno przyspieszony kat wtrysku i jak sie doda gazu to zaczyna ECU nim juz sterowac i wtedy jest dobrze , tyle ze potrzeba VAG tak ja napisal meszrum bo tam nawet lekkie pykniecie w pompe zmienia kat o 4-7 . Pozdrawiam :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: