.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:02:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana rozrządu 1.9 tdi
PostNapisane: 08.wrz.2006 21:47:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 21:52:53
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
przymierzam sie do wymiany rozrządu w Audi a4 1.9 tdi 110 97 rok,chciał bym sie dowiedziec co wchodzi w skład rozrządu i jakie inne paski lub rolki oprócz wymienic z przodu.(ma ktoś moze zdjecie techniczne,który to sa konkretne rzezy)I jak jest z ta pompa wody?mechanik mowi przez telefon ze trzeba,a gosc w sklepie twierdzi ze mowia tak aby wiecej zarobic,a wcale niekonieczne jest jej wymina.Co grozi w w/w silniku jak padnie pompa wody?

pozdrawiam

_________________
Audi A4 110ps 97

501-788-561


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 22:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kółko małe , rolka napinająca, rolka mała , pompa wody, pasek , śruba na małe kółko na wale. Potrzebny VAG i zegar i mądry mechanik.
Poszukaj w ETKA tam masz wyglad poszczegolnych czesci.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 23:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
pompy nie musisz ruszać puki nie cieknie na wałku :okulary:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 23:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mauzer napisał(a):
pompy nie musisz ruszać puki nie cieknie na wałku :okulary:

ale jak juz robic to porzdnie ... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 23:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Mauzer napisał(a):
pompy nie musisz ruszać puki nie cieknie na wałku :okulary:

ale jak juz robic to porzdnie ... :D

Nio :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 23:48:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli koło na wale nie bije, to zostawiłbym je w spokoju. Co drugi mechanik potrafi to tylko spieprzyć, a nie muszę mówić jakie są skutki ukręcenia śruby albo poluzowania koła...

Co do pompy wody, to można zmienić, a jak nie zmienisz tyż będzie dobrze (o ile twoja jest sprawna). Ona chodzi i tak na innym pasku, więc w każdej chwili można ją sobie zmienić, a dostęp jest całkiem ładny.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 23:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
Jeśli koło na wale nie bije, to zostawiłbym je w spokoju. Co drugi mechanik potrafi to tylko spieprzyć, a nie muszę mówić jakie są skutki ukręcenia śruby albo poluzowania koła...

Co do pompy wody, to można zmienić, a jak nie zmienisz tyż będzie dobrze (o ile twoja jest sprawna). Ona chodzi i tak na innym pasku, więc w każdej chwili można ją sobie zmienić, a dostęp jest całkiem ładny.

Tutaj się mylisz. Skutki zaniedbania małego kółeczka i śruby na wale to ścięty klin i kłopoy z ustawieniem kąta wtrysku, który jak wiesz ma niebagatelne znaczenia przy rozruchyu kondona zwłaszca zimą. Dlatego pozwolę się z Toba nie zgodzić. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 23:58:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tak wyglada czop na wale korbowym po obluzowaniu sie koleczka :D (silnik 1.9 TDI 1Z)

Obrazek

to tak ku przestrodze ..... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 00:07:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Tutaj się mylisz. Skutki zaniedbania małego kółeczka i śruby na wale to ścięty klin i kłopoy z ustawieniem kąta wtrysku, który jak wiesz ma niebagatelne znaczenia przy rozruchyu kondona zwłaszca zimą. Dlatego pozwolę się z Toba nie zgodzić. :)


Z tego co widziałem na własne oczy, to najczęściej takie cuda się dzieją na niezdarnie wymienianych kółkach, te fabryczne wytrzymują setki tysięcy kilometrów i jeśli organoleptycznie nie zostanie stwierdzona wada na kole, to za chiny swojego nie wymienię ;-) Zresztą byłem ostatnio u chłopaków z warsztatu specjalizującego się w TDI w Słotwinie (robią u nich między innymi okoliczne serwisy VW/Audi), to co mi tam pokazali tylko potwierdza moją opinię.


P.S. Spanky to po czy przed wymianą ? :)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 00:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Sprinter napisał(a):
P.S. Spanky to po czy przed wymianą ? :)


taki obrazek sie ukazal po zdjeciu koleczka ... ;-) (sruba mozna bylo prawie ze odkrecic palcami )

a tak wygladal czop gdy zostalo zalozone nowe koleczko :D

Obrazek

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 09.wrz.2006 00:16:18 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 00:16:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
No panie, pikny czopik, jak były luzy to nie było co czekać ;-)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 00:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Sprinter napisał(a):
No panie, pikny czopik, jak były luzy to nie było co czekać ;-)

przyklad z zycia wziety .... Papa ma A6/C4 1.9 TDI 1Z i ostatnio narzekal ze kondon ma problemy z rozruchem ..... :D

P.S a wszystko przez to ze kiedys robil wymiane rozrzadu u pana Henia w garazu .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 09.wrz.2006 00:22:26 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 00:19:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
Tutaj się mylisz. Skutki zaniedbania małego kółeczka i śruby na wale to ścięty klin i kłopoy z ustawieniem kąta wtrysku, który jak wiesz ma niebagatelne znaczenia przy rozruchyu kondona zwłaszca zimą. Dlatego pozwolę się z Toba nie zgodzić. :)


Z tego co widziałem na własne oczy, to najczęściej takie cuda się dzieją na niezdarnie wymienianych kółkach, te fabryczne wytrzymują setki tysięcy kilometrów i jeśli organoleptycznie nie zostanie stwierdzona wada na kole, to za chiny swojego nie wymienię ;-) Zresztą byłem ostatnio u chłopaków z warsztatu specjalizującego się w TDI w Słotwinie (robią u nich między innymi okoliczne serwisy VW/Audi), to co mi tam pokazali tylko potwierdza moją opinię.


P.S. Spanky to po czy przed wymianą ? :)

Żyj dalej w niewiedzy :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 00:23:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
Sprinter napisał(a):
No panie, pikny czopik, jak były luzy to nie było co czekać ;-)

przyklad z zycia wziety .... Papa ma A6 1.9 TDI 1Z i ostatnio narzekal ze kondon ma problemy z rozruchem ..... :D

P.S a wszystko przez to ze kiedys robil wymiane rozrzadu u pana Henia w garazu .....


Otóż to, trzeba kontrolować co się dzieje w autku... W moim właśnie zostało wszystko skontrolowane i wymieniony pasek z rolkami, przy czym koło zostawiłem stare mimo, że nówka leży w bagażniku. Zresztą każdy AFN'ik musi palić na dotyk, bo jak nie to... :):


Eee tam basket, jak zwykle przesadzasz, ty jesteś po prostu zboczony ;-)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 01:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
spanky napisał(a):
Sprinter napisał(a):
No panie, pikny czopik, jak były luzy to nie było co czekać ;-)

przyklad z zycia wziety .... Papa ma A6 1.9 TDI 1Z i ostatnio narzekal ze kondon ma problemy z rozruchem ..... :D

P.S a wszystko przez to ze kiedys robil wymiane rozrzadu u pana Henia w garazu .....


Otóż to, trzeba kontrolować co się dzieje w autku... W moim właśnie zostało wszystko skontrolowane i wymieniony pasek z rolkami, przy czym koło zostawiłem stare mimo, że nówka leży w bagażniku. Zresztą każdy AFN'ik musi palić na dotyk, bo jak nie to... :):


Eee tam basket, jak zwykle przesadzasz, ty jesteś po prostu zboczony ;-)

Przezorny i upierdliwy w kwestiach technicznych ... taki już mój zawód ... i los ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 14:01:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
Baskecik a do wymiany rozrzadu potrzebny jest VAG ? Po co... ?

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 14:20:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...by sprawdzic dynamiczny kat wtrysku...
jezeli rozrzad jest wymieniany zgodnie ze sztuka, to VAG sluzy tylko kontroli.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: