.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 16:07:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sprzęglo B4 80
PostNapisane: 12.wrz.2006 20:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 19:25:30
Posty: 4
Lokalizacja: wawa
Pozdrawiam
Jestem pierwszy raz -wybaczcie jeśli nie trzymam sie reguł towarzyskich.
Mam przejechane OK 200000 tyś.km.siknik ma symbol ABK silnik na gazie strasznie się ślizga.Na benzynie mniej.Myśle wymienić sprzęgło i tu problem jakie mam . Czy zwykłe czy hydrauliczne.Podobno ten rocznik ma zwykłe,mam jednak książke i wyczytałem o hydraulicznym.Poradźcie jakie mam kupić.Jeszcze u mechanika nie byłem.Najtańsze sprzęgło znalazłem w Łodzi sprzęgło kompletne MECARM Italy - 479,00 zł, SACHS 3000 181 001 - 629,00 kupić czy nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 20:55:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
zobacz czy do skrzyni idzie linka od pedału sprzęgła ,czy przewód metalowy a przy skrzynce gumowy przykręcony do siłowniczka i już będziesz wiedział jakie masz ;-) ale to tylko jest sterowanie wysuwaniem łożycha wyciskowego.
A z tym sprzęgłem jeżeli się ślizga to bym doradził najpierw zdemontowac skrzynie i sprzęgło, sprawdzic dokładnie co potrzeba a potem kupic,wrazie czego będziesz miał częsci na wzór.
Przyczyną ślizgania się tarczy może byc okładzina cierna zjechana do nitów lub wyciek z siłownika łożyska wyciskowego(jeżeli ma) i zaoliwienie okładzin,ale sprawdz też docisk czy niema "słoneczka"lub pęknięc no skrzywienie występuje żadko częściej spieprzenie przylgni przez nity tarczy ,następnie łożysko wyciskowe -pokręc czy niehuczy i jsprawdz jego element współpracujący z łapą i dociskiem a i na łape łożyska luknij w jakim stanie.Zobacz też stan łożyska giełkowego wałka sprzęgłowego ,tego we wale i czopu wałka jeśli ma .Warto też sprawdzic w jakim stanie są uszczelniacze:wału zaraz za kołem zamachowym(oblukaj na nim odrazu stan przylgni do której dolega tarccz) i na wałku sprzęgłowym-tak luknij czy się nie poci bo jak by ciekło to by plama była.

Poto ta weryfikacja ażeby skrzyni drugi raz nie trza było targac :P
włoskich,tanich podrub niekupój -trzeba miec szczęście żeby jakoś chodziło,kiedyś na życzenie klientowi taki wstawiłem i to był ostatni raz :/ ...teraz niema takich życzeń , bo tarcza chałasowała a pedał tak ciężko się wciskało że masakra.
Wstaw SACHS może też byc LUK a jak będziesz wymieniał łożysko igiełkowe albo oporowe to tak samo lub INA i będzie spokój.Niezapomnij też przesmarowac elementy ruchome specjalnym smarem do tego celu ale w małej ilości bo go porozrzuca.

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 21:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 19:25:30
Posty: 4
Lokalizacja: wawa
Dzięki za odpowiedź. Problem leży w tym,że potrzebuje autka codziennie,wracam ok.18 do domu.Nie mam kiedy cokolwiek rozbierać,poza tym sie nie znam.Zepsuć nie sztuka a jest to jakby moje narzędzie pracy.Muszę mieć auto na chodzie, no cyba w sobotę,ale na podwórku bez kanału?Co do przewodów będę patrzył.Dzięki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 21:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Sachs lub LUK to jest ta sama fabryka. Sprzęgła są genialnej jakości. Sa montowane na pierwszy montaż jako oryginały. W B4 na 100% jest sprzegło hydrauliczne....swoją drogą to juz w końcu lat 70 tych robione były hydrauliczne ( np. MB 123 beczka). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 06:50:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
ABK - sprzęgło hydrauliczne....,przynajmniej u mnie :) Ale temat był poruszany juz i stweirdzono ze poza kilkoma "przypadkami" audiki po bodajże 82-85 maja hydraulikę

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 08:18:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Linka jest stosowana w przypadku silików 1.6 reszta to hydraulika.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
gronk napisał(a):
Sachs lub LUK to jest ta sama fabryka. Sprzęgła są genialnej jakości. Sa montowane na pierwszy montaż jako oryginały. W B4 na 100% jest sprzegło hydrauliczne....swoją drogą to juz w końcu lat 70 tych robione były hydrauliczne ( np. MB 123 beczka). Pozdrawiam.


z tymi firmami to teraz takie zamieszanie że szok normalnie,INA to też niby LUK ...w karzdym bądz razie to są firmy wiodące niepozwalające sobie na kiche materiał.



A widzieliście jak Bosch się rozsiał: made in ukraina , india itp pełno tego ...ale np końcówki wtrysków starego typu z indii to nie to co z niemiec,kurde drugi raz takowe wymieniam i drugi raz natrafiłem na kiche (oczywiście nie wszystkie)

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: sprzęglo B4 80
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kazik012 napisał(a):
Pozdrawiam
Jestem pierwszy raz -wybaczcie jeśli nie trzymam sie reguł towarzyskich.
Mam przejechane OK 200000 tyś.km.siknik ma symbol ABK silnik na gazie strasznie się ślizga.Na benzynie mniej.Myśle wymienić sprzęgło i tu problem jakie mam . Czy zwykłe czy hydrauliczne.Podobno ten rocznik ma zwykłe,mam jednak książke i wyczytałem o hydraulicznym.Poradźcie jakie mam kupić.Jeszcze u mechanika nie byłem.Najtańsze sprzęgło znalazłem w Łodzi sprzęgło kompletne MECARM Italy - 479,00 zł, SACHS 3000 181 001 - 629,00 kupić czy nie

Kupuj Sachsa, wujek. Bierz komplet a do tego popros swojego mechanika zeby sprawdził wysprzęglik i zaopiekował się jego gumką :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 21:23:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 19:25:30
Posty: 4
Lokalizacja: wawa
Dzięki dzięki jak mówią "proces technologiczny musi potrwać" tak ja zaczynam brać sie na serio do roboty,myślę,że w przyszłym tygodniu dojdę do końca czyli wymiany
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: