.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 09:47:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI AYM] drgania silnika
PostNapisane: 13.wrz.2006 10:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie,
Kiedyś poruszałem już ten temat, ale musze znów poruszyć bo nie daje mi spokoju. Otóż poczatkowo przy ruszaniu 1-2 zaczeło lekko szarpać samochodem. Podejrzewałem i nadal podejrzewam padające sprzegło. Byłem u mechanika i potwierdził to na 90%, choć tak do końca nie ma wszystkich objawów tj. ślizgania obrotów, szum ze sprzegła itp. Ale miesiąc temu pojawił się kolejny objaw - nie wiem czy związany z tym samym. Otóż samochód podczas jazdy dostał drgawek - im więcej obrotów pow. 2500 obr/min tym większe drgania silnika tak że przenosi aż na drązek zmiany biegów. "Coś takiego jakby porównać normalną pracę wiertarki i potem z udarem" - oczywiście nie porównuje mojego motorka do wiertarki :):
Równiez stojąc na biegu jałowym czuć lekkie drgania w samochodzie.
Jak przygazuję powyżej 2500 obr/min (na biegu jałowym) czuć że silnik drży

Po wizycie w warsztacie:
- po podpięciu VAG - brak błędów;
- poduszki silnika i skrzyni raczej trzymają - brak wycieków oleju;
- auto przyśpiesza jak wczesniej

Prawopodobne przyczyny drgań:
- uszkodzone koło 2-masowe (ale tylko przypuszczenia)
- sprzegło (prawdopodone - ale tylko na podstawie drgań przy ruszaniu)

Pytanie:
Co jeszcze może być przyczyną tych zachowań - coś padło w skrzyni, może coś w silniku z wałem, a może rzeczywiście spieprzone koło 2-m i sprzegło powodują te wibracje??????

Mechanior twierdzi, że te drgawki bardziej umiejscowione sa w okolicy skrzyni :/ Ale wróżką nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI AYM] drgania silnika
PostNapisane: 13.wrz.2006 10:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lip.2006 10:55:35
Posty: 33
Lokalizacja: kIeLcE
KRISOO napisał(a):

- poduszki silnika i skrzyni raczej trzymają - brak wycieków oleju;

Nie zawsze objawem zużycia poduszki jest wyciek z niej oleju. Szczegółowo opisane przez Ciebie objawy wskazują na jedną z poduszek silnika lub skrzyni b.

Jaki przebieg ma Twoja niunia i czy była bita? Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego należą raczej do rzadkich przypadków (ale się zdarzają).

Szarpanie przy ruszaniu rzeczywiście wskazuje na padnięty docisk sprzęgła ale trzeba najpierw wykluczyć poduszki.

Pzdr.

_________________
A6 Avant 2.5TDI BFC, 2003r.

www.motoart.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 10:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wtryskiwacz sterujacy - moze sowodowac wrecz targanie karoseria.
nastawnik pompy wtryskowej - j.w. [bledow wtedy nie bedzie zadnych].

czy szarpanie mozna porownac do sytuacji jakby "nagle odcielo dawke paliwa"?
jezeli tak, to nastawnik. podjedz do pompiarza - Nadarzyn - pan wyczysci wiorki metalu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 10:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
OK, ale jak wykluczyć poduszki, skoro mechanik twierdzi, że sa OK. Czy wprost na 100% można to okreslić. Czy poprostu wyłożyć kasę i zmienić :zly:

Wtrysk sterujący był wymieniony na nowiutki 20000 km temu - więc chyba nie - jak był stary uszkodzony (błąd wychylenia iglicy) takich objawów nie było.

To nie jest nagłe odcięcie paliwa - że jadę i zaczyna szarpać (puszczać łapać) - tylko tak jakby wał nie obracał się w jednej osi tylko miał luzy - jak "skrzywione wiertło w wiertarce bije na boki i wtedy czuć drgania w ręce" - no nie wiem jak to opisać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 11:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w takim razie Twoje typy z pierwszgo postu sa prawidlowe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 12:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Czyli: - czekam ewentualnie na całkowity zgon sprzegła
:|


tylko czy wymieniać całość - czyli koło 2-masowe i sprzęgło czy tylko sprzegło????

Czy widać po odkręceniu skrzyni że koło jest padnięte - czy jest coś nie tak?

Czy z założenia przygotować się na wymianę całości?

Może macie jakieś doświadczenia?

Bo rozbieranie tego po kilka razy to chyba wariactwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 13:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
KRISOO napisał(a):
OK, ale jak wykluczyć poduszki, skoro mechanik twierdzi, że sa OK. Czy wprost na 100% można to okreslić. Czy poprostu wyłożyć kasę i zmienić :zly:
:D

Na 100% nikt Ci nie określi bez demontarzu. Jesli masz troche czasu i kanał jest na to sposób. Jeżeli drgania sa na wolnych obr. to już jest dobrze; możesz diagnozować i słuchać czy cos sie zmienia. Poszukaj kawał mocnego drążka ( w kazdym szanującym sie warsztacie jest "brecha". Odpal klekota i na zasadzie dźwigni unoś ( z wyczuciem) silnik lub skrzynię w miejscach podparcia (poduszki). Jeżeli drgania przenosi ktoraś poduszka to zaraz sie o tym przekonasz. Jak miałem podobny problem. Diagnoz było wiele, żadna trafna. Prozaicznie drgania ale w zakressie 1200-1600 obr. przenosił pzrewód od pompy wsomagania znajdujący sie pod jednostka ABS/ESP. ;-) ;-)

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 14:05:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
meszrum napisał(a):
wtryskiwacz sterujacy - moze sowodowac wrecz targanie karoseria.
nastawnik pompy wtryskowej - j.w. [bledow wtedy nie bedzie zadnych].
.


Czy mozna jakos za pomoca VAG lub w inny sposob czy wszystko jest ok z wtruskiwaczem sterujacym lub nastawnikiem pompy wtryskowej??
(jakies dzialania prewencyjne aby byc pewnym ze jest ok?)

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 14:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wtryskiwacz sterujacy moze nie dzialac, a mimo to bledow nie bedzie. mozna to sprzwdzic VAG'iem - po prostu sprawdzasz poprawnosc katu wtrysku (jak przy rozrzadzie). wiadomo, ze powinno byc w cyklach co ok. 10s 0-4 i 14-17. jezeli wartosci sa ciagle rowne 0, to sterujacy nie zyje...

nastawnik da sie sprawdzic na stole probierczym bosza.
[o innych formach skutecznej interakcji nie jest mi wiadomo]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 08:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie,

Rozpoczął się nowy dzień i nowe objawy :/ . Otóż przy wciśnieciu pedału sprzegła tak na 2/3 głebokosci słychać dziwny szum. Czyżby to potwierdzało nadchodzący zgon sprzegła, może łożyska sprzęgła?!

Czy padające łożysko/sprzegło przy większych prędkościach obrotowych (czy nawet w czasi postoju) może wprowadzać dodatkowe (narastające proporcjonalnie do obrotów) wibracje na silniku i skrzyni?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 08:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Sprawdź poduszki silnika i skrzyni :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Drgania, o których piszesz sa typowymi dla uszkodzonej poduszki.
Zgon sprzęgła nie ma z tym nic wspólnego. Poprostu masz dwie usterki jednocześnie. Szum łożyska sprzęgła świadczy że długo już ono nie pochodzi. Sprawdź sprzęgło w nstp. sposób uruchom silnik; włącz 2 bieg, zaciągnij ręczny hamulec i próbuj pomału ruszać. Przy sprawnym sprzęgle silnik powinien zgasnąć. Jeżeli sprzęgło masz w rozsypce to poprostu osłuchaj na kanale jego okolice i otrzymasz odpowiedź. Zacznij działać a nie zastanawiaj się co by było gdyby, Jeżeli masz wątpliwości co wtrysku sterującego, wypnij go z kostki. Silnik przejdzie w tryb pracy awaryjnej; otrzymasz odpowiedź na temat niesprawnośći wtrysku. :P :P :P

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: