.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 15:27:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulce - proszę o pomoc !
PostNapisane: 06.wrz.2003 19:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Potrzebuję pilnie poradę techniczną :)

byłem dzisiaj u mechanika zrobić hamulce (wymiana tarcz + klocki + płyn)

gość wszystko wymienił - i myślę że od strony mechanicznej jest OK (pilnowałem go i super wszystko wyczyścił i nasmarował)

tylko jest jeden problem z hamowaniem - hamulec zaczyna łapać od samego początku (zaraz po naciśnięciu pedału) ale potem leciutko się wciska prawie do samego końca i zadowalającą siłę hamowania osiąga dopiero pod sam koniec ! - boję się co by było jakbym musiał extstemalnie mocno zahamować - a poza tym jest to dość niewygodne ! (stare hamulce łapały bardzo mocno od połowy)

Mechanik twierdzi że klocki się ułożą i będzie OK :x

PS. odpowietrzał hamulce na wyłączonym silniku (czy przy wspomaganiu nie robi się tego na załączonym ?)

Proszę o pomoc - co mam mu w poniedziałek powiedzieć - co ma poprawić ??!!

:? :? :?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hamulce - proszę o pomoc !
PostNapisane: 06.wrz.2003 20:28:04 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Maciek1024 napisał(a):
Potrzebuję pilnie poradę techniczną :)

byłem dzisiaj u mechanika zrobić hamulce (wymiana tarcz + klocki + płyn)

gość wszystko wymienił - i myślę że od strony mechanicznej jest OK (pilnowałem go i super wszystko wyczyścił i nasmarował)

tylko jest jeden problem z hamowaniem - hamulec zaczyna łapać od samego początku (zaraz po naciśnięciu pedału) ale potem leciutko się wciska prawie do samego końca i zadowalającą siłę hamowania osiąga dopiero pod sam koniec ! - boję się co by było jakbym musiał extstemalnie mocno zahamować - a poza tym jest to dość niewygodne ! (stare hamulce łapały bardzo mocno od połowy)

Mechanik twierdzi że klocki się ułożą i będzie OK :x

PS. odpowietrzał hamulce na wyłączonym silniku (czy przy wspomaganiu nie robi się tego na załączonym ?)

Proszę o pomoc - co mam mu w poniedziałek powiedzieć - co ma poprawić ??!!

:? :? :?


Maciek u mnie jest to samo.Też wymieniłem komplet tarcz , klocków i płyn i tak samo teraz mam miękki hamulec.Ale koleś powiedział , że jak troszke pojeżdże , to wszystko wróci do normy :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2003 21:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Potwierdzam - powinno się ułożyć a co do odpowietrzania, to jeżeli odpowietrzał to ciśnieniowo to nie ma znaczenia czy na uruchomionym silniku czy nie.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2003 23:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tylko nie zakatuj nowych klocków...
na stronie bodaj ATE jest ładna metoda układania hamulców...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2003 10:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
DZIĘKI :D :D

PS. a już miałem jechać zrobić aferę do zakładu

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2003 17:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Witam!
Miałem już niejednokrotnie ten problem - czasem zdzarza się że instalacja nie jest odpowietrzona do końca. Wystarczy pojeżdzić parę kilometrów gdzie użyjesz w różny sposób hamulców i spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć - stawiam że skoro pedał wpada ta nisko to nadal jest powietrze w układzie - jeszcze raz spróbuj odpowietrzyć zaciski - powinno wyjść powietrze i pedał będzie twardszy

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2003 20:36:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Przejechałem dzisiaj ok 25 kilometrów i hamulec nadal bardzo miękki (pedał miękki i chwyta dopiero pod sam koniec) :(

na innych forum dowiedziałem się że hamulce z ABS odpowietrza się zaczynając od kół z przodu samochodu - czy jest to prawdą :?

Mechanik odpowietrzał mi zaczynając od kół tylnich

Proszę o pilną opinię na ten temat :lol:

PS. najlepiej proszę o dokładną instrukcję jak prawidłowo odpowietrzyć hamulce w AUDI A4 (abym mógł przypilnować mechanika) :lol:

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2003 21:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Zawsze zaczynasz odpowietrzac od najdalszego kola.ABS czy nie.

Jesli uklad jest zapowietrzony to podzczs hamowania "pompujac" pedalem ,
hamulce zaczynaja wczesniej "lapac" tzn pedal mniej wpada.

Moze to Ci sie tylko wydaje ,przy nowych klockach musisz uwazac przez okolo 300 km,bo hamulce sa slabsze - klocki musza sie dotrzec do tarcz - nawet jak tarcze sa nowe.W szczgolnosci jesli byl robiony przod-ktory przejmuje wieksza sile hamowania.
Pozniej do 1000 km trzeba uwazac zeby klockow nie przegrzac.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2003 21:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
hamulce mają być słabsze - to rozumiem

ale dlaczego pedał jest tak miękki ??? przed całą wymianą było czuć opór w połowie , a teraz przy samym końcu !

- czy teraz nie powinno być tak że na pedale hamulca cuć opór np. w połowie ale słabo hamuje (trzeba mocniej docisnąć - aż się klocki ułożą)

a tu pedał mięciutko się wciska prawie do końca - ale czuć że zaczyna łapać prawie od początku

PS. już nie wiem czy mam do mechanika jechać czy nie ?? :( :) :( :)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2003 10:28:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Sprawa się wyjaśniła - mechanik odpowietrzył tylnie hamulce i jest EXTRA

Pozdrawiam

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: