.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 07:34:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: nawiew działa tylko na szybę.
PostNapisane: 09.wrz.2003 12:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
W moim Audi 5000S (klima), wentylacja nawiewa cały czas tylko na szybę. Gdzie w Audi z klimą (C3) ustawia się nawiewy na desce? Jakoś nie widzę żadnych suwaków do określenia gdzie ma dmuchać nawiew.

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2003 13:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 21:49:29
Posty: 195
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi V8
a nie masz klimatronica jak w V8 ??

_________________
Wszystko dobre, ale nie ma jak V8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2003 23:53:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Prawdę mówiąc nie orientuję się w klimatyzacjach. W każdym razie są przyciski: econo,[...] auto, i rysunek szyby. Według mnie na szybę powinien dmuchać tylko przy włączonym ostatnim przycisku.

Czy kierunek nadmuchu jest regulowany elektrycznie?

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2003 07:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
W cygarze aby nawiew działał na kratki musiałem włączyć bi-lev, czy coś takiego. Popróbuj wszystkich przycisków, tylko po naciśnięciu odczekaj chwilę (ok. 5 sek.), bo nadmuch, jak zauważyłeś, kierowany jest elektrycznie.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2003 08:02:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 21:49:29
Posty: 195
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi V8
Dobrze gada, dać mu vod(ki)y :D :D :D

_________________
Wszystko dobre, ale nie ma jak V8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2003 08:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Chyba jednak coś się spierpopsuło. Jeśli dobrze wylookałem, to silniczek od sterowania nawiewem jest nad zamykanym schowkiem. I na zakończeniu cięgna ktoś zamontował śrubkę "job twoju mać" [dużą. od tłumacza]. I to nie był na pewno serwis audi.

Muszę tam dzisiaj zajrzeć.
Dzięki wam za pomoc.

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 18:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Okazało się że klimatronik ma trochę odmienne działanie niż sądziłem. Nad schowkiem znajduje się komputer sterujący całą aparaturą. Silniczek elektryczny, który słychać podczas uruchamiania klimy steruje tylko temperaturą. Do sterowania klapkami służą siłowniki hydrauliczne sterowane z komputera. Za otwieranie nawiewu na panel jest odpowiedzialny siłownik umieszczony pod środkową konsolą. Do niego są podłączone dwa przewody powietrzne.

Ten siłownik wydaje się być sprawny. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić czy komputer dostaje wogóle powietrze pod ciśnieniem. Do komputera dochodzi przewód, którego drugi koniec jest umieszczony na membranie, która znajduje się na wężu który doprowadza wodę do narzewnicy. TAK WIĘC STEROWANIE W KLIMATRONICU JEST PNEUMATYCZNE A NIE ELEKTRYCZNE!

Postaram się znaleźć odpowiedni schemat w ETCE. Dam wam znać gdy do czegoś dojdę.

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 08:41:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Masz rację - w 5000 klima jest sterowana pneumatycznie. Kiedyś pomykałem takim modelem i jeżeli mogę to radzę sprawdzić wszstkie połączenia bo wystarczy lekka nieszczelność i kapica. :? A jeżeli działa Ci tylko jeden nawiew i innego nie potrafisz ustawić to prawdopodobnie brak podciśnienia zasilającego (z komory silnika) do kładu wielozaworów nad nogami lewego pasażera z przodu. :roll:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 15:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Widzę, że w końcu ktoś kompetentny zabiera głos.

Powietrze dochodzi do wielozaworów. Wiesz może jak sprawdzić elektromagnesy (jakie tam jest napięcie?) i na jakiej zasadzie działa zawór, który jest umieszczony na wężu doprowadzającym wodę do nagrzewnicy? (to on podaje powietrze do wielozaworu).

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2003 18:35:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jak pamiętam, to w komorze silnika były dwa węzyki: biały i czarny. Jeden był podłączony do jakiegoś trójnika podcisnienia (podciśnienie z kolektora ssącego) i to jest zasilanie tych elektromagnetycznych zaworków. Natomiast drugi znich służył do zamykania przepływu płynu przez nagrzewnicę (ten opisywany przez ciebie) i to nie jest zasilanie podciśnienia, ale sterowanie zaworem. 8)
Co do elektrozaworów to napięcia nie sprawdzałem, ale zrobiłem test ich działania: na włączonym silniku (żeby było podcisnienie) zdjąłem wężyki i sterując nawiewami sterownikiem klimy sprawdzałem czy działają. A jeżeli chcesz znać to napięcie to je zmierz (na którymś na pewno będzie). Ja obstawiam 12V, ale tak jak napisałem mnie to do testów nie było potrzebne. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 17:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Cytuj:
Jak pamiętam, to w komorze silnika były dwa węzyki: biały i czarny. Jeden był podłączony do jakiegoś trójnika podcisnienia (podciśnienie z kolektora ssącego) i to jest zasilanie tych elektromagnetycznych zaworków. Natomiast drugi znich służył do zamykania przepływu płynu przez nagrzewnicę (ten opisywany przez ciebie) i to nie jest zasilanie podciśnienia, ale sterowanie zaworem.


Jak zwykle masz rację. :lol:

Wiesz może jakim środkiem uszczelnić połączenia przewodów powietrznych? Z wiadomych względów nie chciałbym używać "super glue" :D . I jeszcze jedno. Jak jest zasilany klimatronic? Czy są wykorzystane jakieś przekaźniki, czy tylko poprzez bezpiecznik?

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2003 18:27:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Do uszczelnień rozłącznych ja użyłbym silikonu. Ale jeżeli wystąpiły nieszczelności na łącznikach to lepiej je wymienić na inne bo jak guma zrobiła się krucha to za chwilę pęknie w innym miejscu. 8)
Co do zasilania to pewien nie jestem, ale raczej tylko przez bezpiecznik. Ewentualnie poza bezpiecznikiem może być zastosowany przekaźnik tzw. X, który odcina zasilanie zbędnych urządzeń w czasie uruchomienia silnika. :roll:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 17:32:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:55:02
Posty: 12
Lokalizacja: Kluczbork
mam podobny problem /2.6 v6/ , posprawdzałem podciśnienia i jest ok. przestudiowałem etke i za cholere nie moge uniejscowić położenia siłowników , powinny znajdować się za strownikiem kimatronika a nie ma , piszczecie co prawda o innym modelu , że są one nad schowkiem , pomózcie mi ustalić gdzie się znajdują one w c4????jeszcze jedna prosba , co to za czujnik? schowany w czarnym pudełku umniejscowiony na "rurze"miedzy parownikiem a korpusem dmuchawy /podszybie/z jednej strony wchodzi przewód powietrzny a z drugiej wtyk elektryczny?też nie moge tego namierzyć w etce . dzięki krzysiek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 18:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Cytuj:
nie moge uniejscowić położenia siłowników , powinny znajdować się za strownikiem kimatronika a nie ma , piszczecie co prawda o innym modelu , że są one nad schowkiem , pomózcie mi ustalić gdzie się znajdują one w c4????


Siłowniki u mnie znajdują się za środkowym panelem. Są tam dwa: jeden od zamykania/otwierania nawiewu na szybę lub kratki, a drugi jeszcze nie doszłem od czego jest.

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 20:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:55:02
Posty: 12
Lokalizacja: Kluczbork
za środkowym panelem tzn. gdzie mógłbyś sprecyzować??? jak się do niego dostać? jak odkręciłem sterownik klimatronika to za nim nic nie było , zresztą dostęp przez powstały otwór staszny .drugi siłownik bedzie pewnie od nawiewu na nogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 13:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Ja musiałem odkręcić środkowy panel razem z kratkami nawiewu. Siłownik to czarny walec wielkości puszki coli z dwoma przewodami. Z początku myślałem że to przewody elektryczne. Dopiero po dokładnej analizie okazało się że to pneumatyka. :D :shock: .
Sprawdź przy okazji sam siłownik wciągając powietrze przez każde gniazdo. Może membrana przepuszcza powietrze - to się zdarza.

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 17:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:55:02
Posty: 12
Lokalizacja: Kluczbork
sorry , jestem upierdliwy - srodkowy panel to dla ciebie środkowa konsola????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2003 07:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2003 17:04:48
Posty: 39
Lokalizacja: Kargowa lubuskie
Mówię o tym plastiku, który zaczyna sie nad kratkami nawiewu i idzie aż za dźwignię hamulca ręcznego. To jest dla mnie cała środkowa konsola bądź panel - jak zwał tak zwał.

Po rozmontowaniu i zmontowaniu wielozaworu zaczęła mi szwankować klima. Nie pokazuje mi temperatury na zewnątrz i gdy tylko do wielozaworu podepnę wtyczkę, to po włączeniu od razu załącza się wentylator chłodnicy :shock: :shock: :shock: . Czy to może być wina czujnika temperatury?

_________________
Audi 5000S 2.2i


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: