Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37 Posty: 10119 Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
|
sa 2 powody ...albo tak jak koledzy wyzej zauwazyli ze jest zla mieszanka a to z kolei moze wynikac z kilku powodow , na przyklad przycierajacy sie K-jetronic ( op ile jest mowa o aucie z takim ukladem) lub walniety czujnik tempearatury ktopry podaje sygnal do kompa o wylaczeniu lub wlaczenie tak zwanego ssania ... drugi powod moze miec zwiazek z zawartoscia tlenu w powietrzu ... im powietrze zimniejsze tym gestrze a co za tym idzie w jednym metrze szesciennym jest wiecej powietrza a co za tym idzie tlenu. czyli skutecznosc silnika wieksza ale w praktyce jest to roznica rzedu 1-2 KM w silnikach wolnossacych ... wieksza roznica moze byc miedzy latem a zima kiedy roznice temparatur dosc znacznie sie roznia a najwieksze odzwierciedlenie ma to w samochodach z turbodoladnowaniem gdzie powietrze przechodzace przez turbo , ogrzewa sie , dalej stosuje sie chlodnice powietrza( intercooler) ktory ma za zadanie jak najbardziej schlodzic powietrze wewnatrz dolotu po to aby jak najwiecej tlenu bylo w powietrzu .... roznice w takich przypadkach sa juz znaczne bo moga siegac nawet do kilku procent mocy a w przypadku stosowania roznych srodkow znacznie obnizajacych temperature jak mrozenie IC , mozna nawet uzyskac przyrosty nawet o kilkanascie procent w stosunku do takiego samego auta bez chlodzenia powietrza w dolocie
|
|