.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lip.2025 01:01:32

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: lepsze osiągi na zimnym silniku-przyczyna?
PostNapisane: 30.paź.2004 22:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 23:33:12
Posty: 1207
silnik aah 2.8 instalka na mikserze filtr stożkowy sparco spalanie 12.5 l gazu trasa 15-16 miasto noga ciężka osiągi max na gazie 225km/h 0-100 9-sek( czyli wszystko niby ok) i teraz problem do temp 50 stopni zbiera się jak głupi powyżej chodzi ok ale jakby miał słabsze przyspieszenie a szczególnie dolny zakres obrotów. nie dusi się nie przerywa wolne obroty stabilne ok700 podanie zimnego powietrza na filtr nie wnosi nic nowego pytanie kieruję do znawców nie oczekuje konk.odpowiedzi bo to niemożliwe ale sugesti oraz wskazówek co sprawdzić w szczególności jeżdzić można i tak ale muszę to znależdz aby zejść jeszcze ze zużyciem gazu objaw występuje na gazie jak i na benżynie

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2004 22:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 13:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Może być spowodowane tym ze na zimnym masz podawany inny skład mieszanki i jak rozgrzeje się to podawana jest za uboga.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 00:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Mam to samo u sibie, tak jak pisze Megster, poprostum mieszanka jest bogatsza

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 00:54:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sa 2 powody ...albo tak jak koledzy wyzej zauwazyli ze jest zla mieszanka a to z kolei moze wynikac z kilku powodow , na przyklad przycierajacy sie K-jetronic ( op ile jest mowa o aucie z takim ukladem) lub walniety czujnik tempearatury ktopry podaje sygnal do kompa o wylaczeniu lub wlaczenie tak zwanego ssania ... drugi powod moze miec zwiazek z zawartoscia tlenu w powietrzu ... im powietrze zimniejsze tym gestrze a co za tym idzie w jednym metrze szesciennym jest wiecej powietrza a co za tym idzie tlenu. czyli skutecznosc silnika wieksza ale w praktyce jest to roznica rzedu 1-2 KM w silnikach wolnossacych ... wieksza roznica moze byc miedzy latem a zima kiedy roznice temparatur dosc znacznie sie roznia a najwieksze odzwierciedlenie ma to w samochodach z turbodoladnowaniem gdzie powietrze przechodzace przez turbo , ogrzewa sie , dalej stosuje sie chlodnice powietrza( intercooler) ktory ma za zadanie jak najbardziej schlodzic powietrze wewnatrz dolotu po to aby jak najwiecej tlenu bylo w powietrzu .... roznice w takich przypadkach sa juz znaczne bo moga siegac nawet do kilku procent mocy a w przypadku stosowania roznych srodkow znacznie obnizajacych temperature jak mrozenie IC , mozna nawet uzyskac przyrosty nawet o kilkanascie procent w stosunku do takiego samego auta bez chlodzenia powietrza w dolocie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2004 11:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 23:33:12
Posty: 1207
w 2.8 nie ma k-jetronica tylko EFI jak pisałem powietrze zasysane jest zimne za prawego reflektora też myślałem o czujniku temp tym małym z lewej strony któru steruje kompem ma ktoś dane jakie wartości powinien mieć ten czujnik i jak go się mierzy lub jakiś link szukałem ale na forum omawiany jest ten drugi od wskaznika temp.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2004 12:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 20:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Ja dorzuce jeszcze sonde lambda.

Jak zlapie temp to moze zle odczytywać ilosc tlenui wtedy miesznka jest taka jak jest. W boschu moga tobie sprawdzic na oscyloskopie to urzadzonko male.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2004 20:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 23:33:12
Posty: 1207
po przemyśleniach odrzucam czujnik temp nie steruje on składem mieszanki na gazie a spadek jest i na benz i na gazie spróbuje przerzucic sygnał i podepnę pod prawą sondę lambda jeśli się polepszy to znaczy żę sonda co do składu mieszanki sprawdzana była tylko na wolnych obrotach i było ok .sugestie o zbyt ubogiej mieszance mogą być prawdziwe bo zaskoczyło mnie zużycie benz jak ciągnełem auto z zachodu na benzynie przy 100-110km/h na autostradzie wynosiło 6.9 l benz poprzednie audi 1.8 wciągało więcej

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: