.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lip.2025 02:49:22

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi c4 dylemat --- potrzebne opinie
PostNapisane: 31.paź.2004 10:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2004 10:19:23
Posty: 2
witam grupowiczow ,
otoz w najblizszych 2-3 miesiacach zamierzam zakupic audi 100 c4 rocznik 92-94 z silnikiem prawdopodobnie 2,3l v5
ze wzgledu na to ze nie mialem nigdy audi prosilbym o o pinie na temat tego auta , czy moze wybrac inny silnik 2,0 czy 2,6 / 2,8 v6 ? interesuja mnie rzeczy takie jak :
awarie - jakie najczestsze i ewentualne koszty zwiazane z naprawa ?
na co zwrocic uwage przy zakupie auta ?
jakis mini raport o spalaniu czyli ile miasto i ile trasa srednio benzyna / lpg ?
audi 100 c4 a gaz czyli jakie instalacje na co zwrocic uwage i jakie problemy wystepuja po zalozeniu gazu ?
pomoc w wyborze silnika 2,0 do 2,8 ? (benzyna) , jakies parametry , kultura pracy , elestycznosc itd
manualna czy automatyczna skrzynia ? jak automat to moze jaks opis takiej skrzyni na co zwrocic uwage (nigdy nie mailem automatu) ?
bajery czyli abs , klima , elektryka , itd - uwagi na temat ich ewenetualnej awaryjnosci i koszty napraw
koszty rzeczy zuzywajacych sie (filtr paliwa , powietrza , pasek rozrzadu +wymiana , klocki/tarcze hamulcowe ) jak z awariami tlumika ?

genelanie wszystko co moze mi sie przyadac przy zakupie i pozniejszej eksploatacji tego modelu auta , wiem ze to duzp pytan ale ma nadzieje ze trafilem na odpowiednia grupe z odpowiednimi ludzmi z wiedza na ten temat

z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

ps. moze ktos posiada jakis plik z danymi technicznymi audi c4 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 10:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2004 10:19:23
Posty: 2
aaa jeszcze jak wyglada trwalosc zawieszenia (wrocław) :) oraz koszty naprawy i czesci - drazki kierownicze , itp czyli czesci z zawieszenia

ps. czy audi c4 92-94 ma regulowana wysokosc kierownicy ? oraz wysokosc fotela ? ( mam 194 wzrostu i nie chcialbym miec kierownicy miedzy nogami ( wiem ze auto jest duze ale juz sie z tym spotkalem ze co do czego to brak regulacji wysokosci fotela i kierownicy powodowal to ze siedzialem okrakiem bo kierownica byla miedzy nogami ) dla przykladu miejsca na nogi jest ok w mondeo lub toyocie carinie e .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 11:13:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
o wiekszosci poczytasz klikajac na linki ponizej:
http://www.audiklub.org/mx/index.php?page=4
http://forum.audiklub.org/search.php
zadaj potem konkretne pytania

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 12:36:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 16:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

jak by co to 2,3 v10 dlatego ze ma 10 zaworow i 5 cyl czyli r5

jezeli jezdzisz spokojnie 2L na gaz
jezeli lubisz przycisnoac 2,8 V6 + wtrysk gazu
nic innego ewentualnie 2,5 tdi

trwalos zawieszenia nia ma tu nic do rzeczy we wrocku sie wszystko rozsypie !!! :P:P:P:P:P
oglnie ceny zawiechy nie wysokie
zobacz sobie na www.automotosklep.pl

audi 100 c4 jest dosc wysoko zawieszone wiec mysle ze przy rozwaznej jezdzie nigdzdzie nie oberwiesz tlumika we wrocku :P

po za tym nic cieszy bardziej jak samemu znajlezione info na formu
uzyj opcji szukaj -


pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 14:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 19:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
juziooo napisał(a):
witam


i 5 cyl czyli r5

jezeli jezdzisz spokojnie 2L na gaz
jezeli lubisz przycisnoac 2,8 V6 + wtrysk gazu
nic innego ewentualnie 2,5 tdi

trwalos zawieszenia nia ma tu nic do rzeczy we wrocku sie wszystko rozsypie !!! :P:P:P:P:P
oglnie ceny zawiechy nie wysokie
zobacz sobie na www.automotosklep.pl

audi 100 c4 jest dosc wysoko zawieszone wiec mysle ze przy rozwaznej jezdzie nigdzdzie nie oberwiesz tlumika we wrocku :P

po za tym nic cieszy bardziej jak samemu znajlezione info na formu
uzyj opcji szukaj -


pozdro

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 14:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 19:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
Juzioo jak juz kogos poprawiasz to wiedz o czym piszesz V10 to nie to samo co 10V niestety :peace:

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 15:04:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 21:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam Audi B4 93r. 2.0 - też myślałem aby kupić z większym silnikiem. Teraz stwierdzam, że starczy taki zważywszy na koszta. Ten samochód jest ekonomiczny. Do C4 2.0 starczy - jest to najbardziej typowy silnik i mechanicy mają większe doświadczenie i mniej kasy idzie na naprawy. Dwa poprzednie Audi miałem na automacie. Co na ten temat powiem - jeżeli automat to kupować tylko po spokojnym, zamożnym i nie młodym człowieku. Audi nie starsze niż 8 lat. Jak już kupisz automata to od razu sprawdź olej (jeden i drugi) w tarczach i mechaniźmie różnicowym. Mnie to niedopatrzenie kosztowało 3.000 zł i zaraz sprzedałem auto bo i tak praca skrzyni mi się nie podobała - istna strata. Teraz jest ok. Pozdrawiam.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 15:29:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to jest Twoje i jak sadze odosobnione zdanie ze 2.0 w C4 wystarczy ;) Moze i wystarczy , jak jezdzis zpo miescie na taksowce gdzie w samochodzie nie moze byc czuc przeciezen a czas jazdy pracuje na Twoja korzysc ... ale w kazdym innym przypadku silnik 2.0 jest za slaby ... C4 jest ciezsze od B4 z analogicznym silnikiem i to dosc znacznie takze wedlug mnie to wlsnie 2.3 jest tym minimum w C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 15:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hans napisał(a):
... ale w kazdym innym przypadku silnik 2.0 jest za slaby ... C4 jest ciezsze od B4 z analogicznym silnikiem i to dosc znacznie takze wedlug mnie to wlsnie 2.3 jest tym minimum w C4


tu sie zgodze Hans, bo sasiad mial C4 z silnikiem 2.0 115 KM ABK taki sam co w B4 montuja i mowil mi, ze to za slaby silnik jak na takie ciezkie auto. Szczegolnie jak jest zaladowane 5 osobami. Dlatego sprzedal bo silnik byl za slaby. Absolutne minimum to 2.3 5 cylindrow 136 KM dla Audi 100 C4/A6. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 15:45:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 09:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
2.3 to raczej też mało - to duże auto, a sytuacja, w której byle jakie Seicento wyrwie spod świateł i objedzie Audi nie należy do przyjemnych... Jak masz wybierać między 2.6 i 2.8 to wybierz 2.8 - zawsze parę kucyków więcej a spalanie praktycznie to samo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 17:00:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wiesz , rozpatrujac to w kontekscie osiagow i wymagan to napewno 2.8 bedzie najlepsze ale jeszcze dochodzi kwestia zywotnosci ...w przypadku 2.0 w C4 silnik bedzie pomimo spokojnej jazdy non stop palowany i jego zywotnosc bedzie o wiele mniejsza niz pozornie , nie wiele mocnjeszego 2.3 ktory ma zarowno wiekszy moment obrotowy jak i jego przebireg sprzyja wiekszej elastycznosci , poza tym 5 cylindrow sprawia ze silnik az tak sie nie meczy w tej budzie i kupujac takie C4 2.3 mamy mniejsze prawdopodobienstwo ze trafimy zajezdzona jednostke niz kupujac 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2004 17:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 16:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
kupując uzywane auto musisz się nastawić na to, że nie kupisz wymarzonego modelu i np. będziemsz wybierał między mocniejszym silnikiem a wyższym wyposażeniem

ja nastawiałem się na dobre wyposażenie i 2,8 ale natrafiła mi się tfu tfo odpukac okazja 2,6 i tyle :)

jak zupełnie nie zalezy Ci na sprawności wyprzedzania itd. to kup 2,0
ale jak podchodziśz do auta z sercem to silnik 115 konny będzie męczył i auto i kierowcę i za pół roku bedziesz myślał o 2,8 ;)

co do regulacji kierownicy to niektóre modele ją mają mam podobny problem jak ty a nawet jeszcze większy iauta z regulacją musiałaem troche poszukać w standardzie kiera jest zdecydowanie za nisko

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: