.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Turbospręzarka VNT do 2.5 TDI R5 https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=11143 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mikpo [ 18.gru.2004 13:01:03 ] |
Tytuł: | Turbospręzarka VNT do 2.5 TDI R5 |
Wadą 2.5 TDI R5 jest lenistwo na niskich obrotach (tak aż do jakiś 2000 - tak przynajmniej ma mój AEL). Dlaczegoby nie założyć sprężarki o zmiennej geometrii? Jakieś doświadczenia? Jak to sterować, no bo chyba z oryginalnego kompa to się nie da ![]() Są takie turbiny sterowane mechanicznie? Macie jakieś doświadczenia albo pomysły? |
Autor: | Rogal [ 19.gru.2004 21:05:07 ] |
Tytuł: | |
Hmmm AEL z czipem mułowaty z małych obrotów ??. Jakiś problemos masz z furakiem... |
Autor: | Mikpo [ 19.gru.2004 23:18:18 ] |
Tytuł: | |
Może źle się wyraziłem - w porównaniu do tego co się dzieje powyżej to do 2000 ten samochód prawie stoi ![]() To chyba przez ten czip, przesunęli obroty max momentu do góry zapominając o poprawieniu dołu. Zresztą słyszałem że w tym silniku tak jest - wina sprężarki właśnie - i ciężko coś dołożyć na samym dole nie przekraczając granicy dymienia. Przyzwyczaiłem się do Golfa i lubię jeździć 1700-2200, mało wtedy pali i czuję jak silnik tak od 1800 zaczyna szaleć. Ale to jest zupełnie innysamochód... Mam pomysł jak przy pomocy VAG-a zdjąć charakterystykę z silnika (coś tak jakby jeżdżąca hamownia). Zobaczymy jakie będą wyniki - na razie myślę nad metodyką. A może już ktoś to przerabiał? |
Autor: | Rogal [ 19.gru.2004 23:51:17 ] |
Tytuł: | |
No niestety albo rybki albo akwarium ![]() ![]() |
Autor: | Mikpo [ 20.gru.2004 01:32:35 ] |
Tytuł: | |
Był założony w niemczech i to jeszcze na gwarancji (przy przebiegu IFAIK 80 kkm). Samochód przechodził wszystkie TUV-y bez problemów, obecny jest jakoś do listopada 05. Właściciel określił go jako "lekki" - faktycznie ze 103 do 112 kW. Ale ponieważ na wykresie widać tylko mały wycinek w okolicach max mocy, to nie wiem jak jest w całym zakresie. A VAG to super sprawa - ja teraz żałuje że tak długo zwlekałem.... Przydałyby się jednak pełne zeszyty serwisowe, bo bez nich to VAG jest tylko generatorem cyferek.... ![]() |
Autor: | Rogal [ 20.gru.2004 06:23:51 ] |
Tytuł: | |
Masz Vag`a czy Vag-com`a ??. Dużo danych odnośnie tajemniczych cyferek znajdziesz na www.tdi-tuning.pl w dziale tdi-ciekawostki. A co do czipa to niemcy mają troche inną polityke ich robienia niz polscy tunerzy. U nich samochód poczipowany musi przejechać w poprzek niemcy po banach klient z niego wysiada bez zadnych schłodzeń i nic ma sie mi psuć. Tam prawie nie podnosi sie cisnienia doładowania. Oni generalnie moc robią na samym paliwie. Wiec spokojnie czapke by Ci z głowy Twoje audi zerwało jakbyś je poczipował w polsce. A dodatkowo kolejną sprawą jest to że po przebiegu na takim czipsie katalizator moze być juz zapchany wiec to tez sprawdz... Ps. to tez niemiec zaszalał - kase za program wyłożył a auto prawie wcale nie przyspieszyło ehehehehe |
Autor: | Mikpo [ 20.gru.2004 09:26:58 ] |
Tytuł: | |
VAG-COMa, jest bardziej przyjazny i podaje różne wskazówki. Na tej stronie co podałeś jakoś nie mogę znaleźć niczego. Gdzie to jest? W linkowni jest za to firma, która daje dostęp do danych za 300 zł + VAT rocznie. O to chodziło? Jeśli masz już dostęp to powiedz co tam jest. A może masz manuala fabrycznego to moich autek? Byłbym wdzięczny..... ![]() Myślę że te 112 kW na razie mi starczy. Muszę wszystko posprawdzać, przejrzeć i po swojemu wyregulować, jak dalej będę niezadowolony to coś pomyślę. A Kolega co kupuje? I dlaczego dopiero w styczniu? Jakiś import z USA czy rodzima produkcja? |
Autor: | Rogal [ 20.gru.2004 15:46:48 ] |
Tytuł: | |
Nie spoko, jest za darmo. Zobacz: http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=347 i http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=345 Coprawda nie ma Twojego silnika ale bloki sie pokrywają. Co do auta to ja juz kupiłem A4 `96 to co w podpisie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |