.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

[A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=143344
Strona 1 z 1

Autor:  adriseko [ 05.paź.2017 20:20:21 ]
Tytuł:  [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Witajcie, sprezentowałem sobie do garażu dodatkowo A4 B5 jako bazę na obalanie mitów.

Tu też. Zainteresowałem się tematem "Zwiększania mocy"
Wertowanie forów dało mi jedynie ogląd "Wylutuj Pan płytkę i hot airem się pobaw a zrobisz chip tuning domowej roboty"

Ale przeszła mnie też pewna myśl...
W przypadku 1.9 TDI, na pompie, dawkę można regulować ręcznie prawda ?
jednocześnie z wzrostem Dawki, wzrośnie zapotrzebowanie na powietrze, czyli teoretycznie, to samo co zakłada "chip tuning"

Prawidłowa dawka oscyluje między 2.8-3,2mg z tego co się orientuje...

I teraz pytanie, czy jeżeli zwiększe mu dawkę, w oparciu o Vaga, to załóżmy takie czynniki jak "spalanie" spadnie ?
Wyciągam taki wniosek, ponieważ ruszyć taką baryłę 90koniami od 0 do 80km/h, graniczy z cudem i wymaga deptania gazu, natomiast jeżeli dostanie na początku większą dawkę to wystarczy go "pykać" i dużo szybciej i delikatniej osiągnie zamierzoną prędkość.

A teraz czekam na "wyprowadzę cię z błędu" bo szczerze ciekawi mnie temat pomp.

Autor:  spanky [ 06.paź.2017 10:10:15 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

zwiekszenie dawki za pomocą VCDS'a (jezeli już nie jest ustawiona na 3-3.5 mg) nie da zauważalnych/odczuwalnych przyrostów ... chyba , że usatwiona jest teraz na 8-9 mg (to i tak może dojdzie 5 PS :): , ale wtedy trzeba mechanicznie ruszyć nastawnik , bo zakres VCDS-em bedzie za mały ...

jednym słowym , jak spodziewasz się jakis przyrostów po tej operacji to bedziesz zaskoczony .... :):

Autor:  adriseko [ 08.paź.2017 08:52:48 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Aktualnie w vcdsie pokazuje 4.5mg... takze cos ruszyc mozna ale to juz nie vcdsem.

Pytanko... gdzie dostane ten magiczny klucz od pompy ? Bo nie idzie tego odkrecic

Autor:  Baskecior [ 08.paź.2017 13:05:27 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

adriseko napisał(a):
Aktualnie w vcdsie pokazuje 4.5mg... takze cos ruszyc mozna ale to juz nie vcdsem.

Pytanko... gdzie dostane ten magiczny klucz od pompy ? Bo nie idzie tego odkrecic

Na allegro kosztuje 18 zł.
Wpisz hasło "klucz do nastawnika pompy wtryskowej"
Poza tym - dobicie nastawnika poprawi nieco dół i doda parę KM, ale jeśli szukasz wrażeń - czeka Cię większy wydatek ;)

Autor:  adriseko [ 08.paź.2017 19:00:53 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia.

Autor:  Probe041 [ 08.paź.2017 21:03:49 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Na początek to wyczyść kolektor ssący, powinno wystarczyć :D

Autor:  spanky [ 09.paź.2017 14:03:42 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

adriseko napisał(a):
Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia.



głównym problemem w tych silnikach jest układ wtryskowy, 20 letnia pompa i wtryski z reguły są mocno podmęczone i stąd są braki w mocy ....

chcesz podnieść moc bez ingerencji w program , wymien pompa wtryskową na 10-tke od silnika AFN , włóż wtryski od AFN (0.205) i wted poczujesz różnicę ...

to co chcesz zrobic , dawka,egr,kolektor ... pomoże jak umarłemu kadzidło ... :D

a tak wogółe to zacznij od logów dynamicznych .... :):

Autor:  Baskecior [ 09.paź.2017 19:12:53 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

adriseko napisał(a):
Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia.

Najpierw wycieczka na hamownię w towarzystwie ogarniętego mechanika, który zauważy braki i doprowadzi motor do serii.
Ten motor zdrów musi pojechać > 90 KM i > 202 Nm.
To punkt wyjścia.
Gramatura jest fabrycznie ustawiona aby motor mieścił się w fabrycznych wytycznych i w tym zakresie musi generować założone parametry.
Jeśli chcesz uzyskać fabrykę opierając nastawnik o ścianę , tudzież poprzez inne egzorcyzmy - nie tędy droga ...
Żółta farbkę na trójkątnej śrubie masz?

Autor:  adriseko [ 10.paź.2017 10:24:56 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Baskecior napisał(a):
adriseko napisał(a):
Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia.

Najpierw wycieczka na hamownię w towarzystwie ogarniętego mechanika, który zauważy braki i doprowadzi motor do serii.
Ten motor zdrów musi pojechać > 90 KM i > 202 Nm.
To punkt wyjścia.
Gramatura jest fabrycznie ustawiona aby motor mieścił się w fabrycznych wytycznych i w tym zakresie musi generować założone parametry.
Jeśli chcesz uzyskać fabrykę opierając nastawnik o ścianę , tudzież poprzez inne egzorcyzmy - nie tędy droga ...
Żółta farbkę na trójkątnej śrubie masz?


A no mam, stąd podejrzenie że ktoś kręcił...

Autor:  spanky [ 10.paź.2017 11:41:15 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

adriseko napisał(a):
Baskecior napisał(a):
adriseko napisał(a):
Wydaje mi sie ze jak ogarnę prawidłową dawkę, zaślepie egr, to w granicach rozsądku i dymienia dzwignę moc o jakies 10/12 koni na plus. Bo zapewne przez zawalony egr i nizszą dawke brakuje jej do serii jakies 10 koni... takze plus nie bedzie znaczacy wykresowo ale do odczucia.

Najpierw wycieczka na hamownię w towarzystwie ogarniętego mechanika, który zauważy braki i doprowadzi motor do serii.
Ten motor zdrów musi pojechać > 90 KM i > 202 Nm.
To punkt wyjścia.
Gramatura jest fabrycznie ustawiona aby motor mieścił się w fabrycznych wytycznych i w tym zakresie musi generować założone parametry.
Jeśli chcesz uzyskać fabrykę opierając nastawnik o ścianę , tudzież poprzez inne egzorcyzmy - nie tędy droga ...
Żółta farbkę na trójkątnej śrubie masz?


A no mam, stąd podejrzenie że ktoś kręcił...


czyli nikt nie kręcił ... :):

Autor:  adriseko [ 14.paź.2017 10:36:25 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

No i EGR zaślepiony, powiem szczerze, rewelacji nie ma, ale wyraźnie czuć przyrost z dołu i z góry. Dynamiczniej się zbiera i mniej Pali. Z Kopceniem jak niektórzy pisali po forach, nie prawda...

Autor:  Baskecior [ 15.paź.2017 09:05:29 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Co pisali o kopceniu?

Autor:  adriseko [ 16.paź.2017 03:28:00 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Naczytalem sie po forach ze zaslepienie egr skutkuje raptownym zwiekszeniem dymienia, podobnie jak i rozkrecenie pompy

Autor:  Baskecior [ 16.paź.2017 08:06:53 ]
Tytuł:  Re: [A4 B5 1.9tdi 90hp] Jak zakręcić żeby nie przekręcić :)

Po zaślepieniu tego dziadostwa dymienie powinno się zmniejszyć.
Silnik oddycha świeżym powietrzem.
Co do przestawienia nastawnika bliżej ściany - ECU automatycznie zwiększy dawkę powietrza, stąd kolejny mit obalony.
Nie dotyczy silników ze zużytym układem wtryskowym ...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/