o-ho, kefir200 coś mi się zdaje, że burzę rozpętałeś...
ja osobiście preferuję przede wszystkim typowe obudowy zamknięte. Z tego prostego względu, że lubię szybki, kontrolowany, konturowy basior z "wypierdem", i stawiam go za swoją naturalność ponad bass-reflex'em, band-pass'em czy "tubą"(tego, kto to wymyślił powinni chyba ukarać). W obudowach wykorzystujących zjawisko rezonansu nie lubię dziury ponad i przed częstotliwością rezonansową, co czesto w źle dostrojonych instalacjach objawia się podbiciem tylko wąskiego pasma i brakami w wypełnieniu całej charakterystyki częstotliwościowej. Takie obudowy w zasadzie powinny być stosowane jedynie w celu wypełnienia poobcinanej zwrotnicami instalacji. Zwrócić jedynie należy uwagę na to, że wszelkie bass-reflex'y, czy band-pass'y wprowadzają przesunięcia fazowe i znaczne opóźnienia, które często prostymi środkami jest trudno zniwelować, natomiast zamknięta jest po pierwsze znacznie prostsza do zestrojenia, a po 2 znacznie łatwiejsza do wykonania(nie trzeba wyliczać miejsc, wielkości otworów czy długości kanałów do częstotliwości rezonansowej).
ony - co do Earthquake, to ja bym był ostrożny. Amerykaniec uwielbia potężne piece, przy których dopiero pokazuje co potrafi, a do tego nie lubi kichy, tylko szybkie i mocne(wydajność prądowa) wzmaki, a to już są "insze, balszoje dziengi". Nie wiem co testowałeś, jeżeli long-throw, to gratulacje
musisz przyznać, że słabeusz to tylko się spoci przy nim i brzydko bąka puści, zamiast "zdołować". Tak jak pisałeś o gustach się nie dyskutuje, więc nie zaniżaj wartości "stuku-puku"(niezłe określenie), bo mnie osobiście na przykład męczy miękka klucha wokół nóg, bez kształtu, a nie neguję jej wartości, bo są zwolennicy również takiego brzmienia. do mnie osobiście bardziej przemawia kontrola, kształt, kontur, energia i zrównoważenie charakterystyki(nie cierpię przegięć typu gwizdek+bas na + 10 na korekcji, a środek pasma - 10
).
PZDR.
PS. nie chcę wywoływać wojny, to są moje przemyślenia i to, co mi się podoba w dźwięku, nie neguję tu innych brzmień i gustów - tak uprzedzając ataki
PACE.