.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

[A6 C5] rezanie motoru
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=61915
Strona 1 z 1

Autor:  altium [ 30.cze.2007 20:29:52 ]
Tytuł:  [A6 C5] rezanie motoru

Witam,
Mam pytanie, czy da się zapakować nowy motor 3,0TDI do C5, myślał ktoś o tym, robił to ktoś? przypuśćmy że mogę mieć taki silnik stosunkowo nie drogo.
Pozdrawiam

Autor:  Heveliusz [ 30.cze.2007 20:37:56 ]
Tytuł: 

Wszystko się da... Kwestia samozaparcia i środków...
Jednak sądzę, że taka operacja jest nieopłacalna w przypadku na tyle nowego auta jakim jest C5. Do tego będzie prolem przy odsprzedaży, bo nikt nie uwierzy, że zrobiłeś to tylko dlatego, że chciałeś i będzię wątpił w "pewność" tego rozwiązania. Lepiej wykorzystać środki na porządną modyfikację tej jednostki i wykrzesanie znacznych pokładów mocy...

Autor:  BiLu [ 30.cze.2007 22:52:32 ]
Tytuł: 

jesli nie masz kumatego elektronika to do tematu nawet nie podchodz.
mechanicznie mozna rzezbic ;)

Autor:  altium [ 09.lip.2007 12:53:43 ]
Tytuł: 

No właśnie, ta elektronika... A pytałem się dlatego, że jak sobie pomyślę o wymianie hydrauliki i wałków, to w tej cenie mam silnik V6 3,0 TDI 225 koni.
Bo ja bym kupił ten silnik, tylko kto to by podłączył.
Ale chyba dam spokój.
Dzięki i pozdrawiam.

Autor:  Dred [ 09.lip.2007 16:20:08 ]
Tytuł: 

komputer nie odpowiada tylko za silnik ale praktycznie za połowe rzeczy w aucie i jesli tego dobrze nie podłączysz to non stop bedzie wywalał błędy i nie będzie to tak jak powinno
moim zdaniem gra nie warta świeczki
lepiej już sobie kup te C6 :) i bez modów z elektronkią moga być problemy , natomiast wtedy wiadomo jak do tego podejśc , bo są to sewryjne rozwiązania i okablowanie , a w takim przypadku musiałbyś jeździć tylko i wyłącznie do tego gościa u którego robiłeś :(

Autor:  Piotruś [ 09.lip.2007 16:50:37 ]
Tytuł: 

altium napisał(a):
No właśnie, ta elektronika... A pytałem się dlatego, że jak sobie pomyślę o wymianie hydrauliki i wałków, to w tej cenie mam silnik V6 3,0 TDI 225 koni.


Za pozwoleniem - nie uwierałaby Cię świadomość, że stałeś się paserem ?

altium napisał(a):
Bo ja bym kupił ten silnik, tylko kto to by podłączył.


Nie istnieje fizyczna możliwość połączenia sterownika C6 z instalacją modelu C5.
To są zupełnie odmienne systemy, a wszelkie podobieństwa kończą się na nazwie urządzenia - własnie dlatego (przynajmniej narazie) używane części do C6 są śmiesznie tanie (nawet jak na jumę). Poprostu nikt jeszcze nie "opanował" technologii, a wystarczy założyć np. turbinę z innego egzemplarza bez adaptacji w ASO żeby zablokować sterownik silnika na "wieki wieków". To samo dotyczy wszystkich innych sterowników - podmiana każdego z nich blokuje sterownik "centralny"/silnika. Czasowe kody dostępu posiada wyłącznie ASO połączone on-line z "bazą" producenta.

Autor:  altium [ 09.lip.2007 18:02:57 ]
Tytuł: 

Dzięki za wyjaśnienie tematu, co do bycia "paserem" to nic z tych rzeczy, silnik jest legalnego pochodzenia, zamieszczony przez jeden z autoryzowanych serwisów na aukcji internetowej.
Pozdrawiam

Autor:  Piotruś [ 10.lip.2007 10:00:29 ]
Tytuł: 

altium napisał(a):
silnik jest legalnego pochodzenia, zamieszczony przez jeden z autoryzowanych serwisów na aukcji internetowej.
Pozdrawiam


Znalazłeś aukcję, na której legalny i kompletny silnik 3.0TDi kosztuje ok. 4 - 5 tyś. zł. ???? (błagam o linka :P ;) )

:P :peace:

Autor:  altium [ 10.lip.2007 15:55:34 ]
Tytuł: 

kompletny to on może nie jest do końca, bo pewnie bez alternatora i tym podobne.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2964406
ale sam motor jest ok.

Autor:  flavios [ 10.lip.2007 16:29:50 ]
Tytuł: 

altium napisał(a):
kompletny to on może nie jest do końca, bo pewnie bez alternatora i tym podobne.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2964406
ale sam motor jest ok.

Czy goły ie znaczy bez turbiny węży i skrzyni??
Bo jak tak to same części będą kosztowały z dychę. plus robota.

Autor:  sebolec [ 10.lip.2007 16:40:41 ]
Tytuł: 

Przepraszam altium, ale rozumiem, że rozmawiałeś już ze sprzedającym na temat tego silnika, robiłeś głębszy wywiad w celu określenia przybliżonych kosztów niezbędnego osprzętu, sprawdzałeś inne źródła części, itd? Czy może na podstawie obejrzanej aukcji i trzech suchych zdaniach opisu na krzyż tworzysz na bieżąco fanaberie na forum?

Bez obrazy, to żadna osobista wycieczka, ale o tych swapach to się pisze i pisze. Powstało całe morze postów, które zawsze* kończą się na etapie monitora komputera i dyskusji na forum.

I na koniec koszty. Czy rzeczywiście sądzisz, że nawet jak kupisz goły silnik w idealnym stanie, to będzie się kalkulowało jego uzbrojenie i montaż? Ile to będzie jeszcze kosztowało - 10-15 tys. zł?

* Nie licząc pojedynczych wyjątków - ale te osoby co faktycznie podmieniały silniki o pierdoły z reguły nie wypytywały, tylko konsekwentnie działały w temacie.

Autor:  mq [ 10.lip.2007 21:06:02 ]
Tytuł: 

Ja sobie pozwole napisac trzy zdania bo robilem/robie swapa.
1. W moim przypadku koszt silnika ( ktory kupilem z wiazka, kompem i wiekszoscia osprzetu) byl 1/4 (nawet troche mniej) kosztow calego swapa a elektryke i elektronike robilem sobie we wlasnym zakresie a to jest zwykle najbardziej kosztowne jesli sie te tematy zleca.
2. MOIM ZDANIEM w przypadku takich swapow w ktorych dawce i biorce dzieli dekada i przepasc technologiczna czyli C5 i C6 nie ma co zaczynac z samym silnikiem taniej bedzie miec KOMPLETNY samochod np. po dzwonie.
3. Jesli bedziesz chcial to robic to nie pytaj na forum tylko poswiec czas na planowanie, generalnie w twoim przypadku niezbedna jest ELSA i ETKA i to dosyc nowa i musisz oba te samochody poznac tak aby nic w nich nie stanowilo dla ciebie tajemnicy, w takim wypadku bedziesz gdzies w 80% mogl oszacowac naklad czasu i pieniedzy.

Autor:  altium [ 10.lip.2007 22:02:59 ]
Tytuł: 

Przepraszam altium

Nie musisz przepraszać, nic się nie stało.

ale rozumiem, że rozmawiałeś już ze sprzedającym na temat tego silnika, robiłeś głębszy wywiad w celu określenia przybliżonych kosztów niezbędnego osprzętu, sprawdzałeś inne źródła części, itd? Czy może na podstawie obejrzanej aukcji i trzech suchych zdaniach opisu na krzyż tworzysz na bieżąco fanaberie na forum?

Nie tworze fanaberii, zadałem pytanie czy się da i czy ktoś to robił, po czym podziękowałem za odpowiedzi i dodałem że raczej dam sobie spokój.

Bez obrazy, to żadna osobista wycieczka, ale o tych swapach to się pisze i pisze. Powstało całe morze postów, które zawsze* kończą się na etapie monitora komputera i dyskusji na forum.

Oczywiście że bez obrazy.

I na koniec koszty. Czy rzeczywiście sądzisz, że nawet jak kupisz goły silnik w idealnym stanie, to będzie się kalkulowało jego uzbrojenie i montaż? Ile to będzie jeszcze kosztowało - 10-15 tys. zł?

Właśnie dlatego napisałem ten post, by się dowiedzieć.

Nie licząc pojedynczych wyjątków - ale te osoby co faktycznie podmieniały silniki o pierdoły z reguły nie wypytywały, tylko konsekwentnie działały w temacie.

Tym osobom gratuluję i pozdrawiam :)

Autor:  Piotruś [ 10.lip.2007 22:23:39 ]
Tytuł: 

Nie chcę się czepiać ale jeśli zdjęcia z tego szrotu są zrobione u autoryzowanego dealera - to .... :): ;) :P ... :peace: .

Mam propzycję dla zainteresowanego - pojedź tam, kup ten motor w takim stanie jak na zdjęciach, poproś o f-rę VAT (może być VAT MARŻA) - ale koniecznie z oryginalnymi numerami - zarówno na silniku jak i na fakturze... .
Wezmę ten silnik za cenę z ogłoszenia, a remont wałków zrobię Ci za 50% wartości ... :): :): :P ... :peace:

Autor:  altium [ 10.lip.2007 22:38:35 ]
Tytuł: 

Kolego Piotruś,
jeśli jesteś zainteresowany to mogę dla Ciebie podjechać tam i o wszystko się wypytać. W Poznaniu Audi Krotoski Cichy ma jakąś bazę z furami grupy VW, chyba na zasadzie autoszrotu, mogę się dowiedzieć.

Autor:  Piotruś [ 11.lip.2007 00:47:49 ]
Tytuł: 

altium napisał(a):
Kolego Piotruś,
jeśli jesteś zainteresowany to mogę dla Ciebie podjechać tam i o wszystko się wypytać.


Uwierz mi, że baaardzo szkoda Twojego zachodu. Cena za silnik tego typu musi przekraczać kilka tysiaków ... ale w liczonych w EUR :): :P .
Dobrze, że nie "porwałeś się" na ten zakup, bo miałbyś teraz ciężki problem w garażu ... :): .

Wracając do Twojego kłopotu z hydrauliką i wałkami rozrządu - współczuję ale w razie potrzeby - pytaj o co zechcesz ;) .

No i oczywiście serdeczne dzięki za chęć pomocy ale naprawdę nie ma co się łudzić ... .

:peace:

Autor:  altium [ 11.lip.2007 13:55:37 ]
Tytuł: 

A już myślałem że faktycznie chcesz ten silnik ;)
Dzięki za propozycje pomocy, w sumie to nawet nie wiem w jakim stanie jest mój silnik, czasem dziwnie się zachowuje i tak sam nie wiem. Może tylko gdybam.
Pozdrawiam :)

Autor:  Jack [ 11.lip.2007 15:45:30 ]
Tytuł: 

Zobacz kiedys jak bedzie okazja , silnik 3,0 CR V6 ma calkiem inne mocowania, nie wspomne juz o ukladzie wydechowym. Nawet polosie sa na skrzyni inaczej .Sama skrzynia biegow jest dluzsza a srednica kosza sprzeglowego wieksza. Nie wspomne juz o automacie. Nawet jak to przeskoczysz to elektryka i sterowanie jest nie do przejscia.Pewnie i koszty samego silnika sa wysokie, dlatego lepiej dolozyc poczekac i kupic cale C6 a przyjemnosc z jazdy tym samochodem jest wielka , zapewniam.

Autor:  altium [ 11.lip.2007 18:26:54 ]
Tytuł: 

Kolega Jack pewnie ma rację, odpuszczam sobie taką modyfikację fury. Poczekam jak trochę cena spadnie nowych A6, wtedy może będę taką jeździć.
Dziękuję i pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/