.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
[A6 C5] rezanie motoru https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=61915 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | altium [ 30.cze.2007 20:29:52 ] |
Tytuł: | [A6 C5] rezanie motoru |
Witam, Mam pytanie, czy da się zapakować nowy motor 3,0TDI do C5, myślał ktoś o tym, robił to ktoś? przypuśćmy że mogę mieć taki silnik stosunkowo nie drogo. Pozdrawiam |
Autor: | Heveliusz [ 30.cze.2007 20:37:56 ] |
Tytuł: | |
Wszystko się da... Kwestia samozaparcia i środków... Jednak sądzę, że taka operacja jest nieopłacalna w przypadku na tyle nowego auta jakim jest C5. Do tego będzie prolem przy odsprzedaży, bo nikt nie uwierzy, że zrobiłeś to tylko dlatego, że chciałeś i będzię wątpił w "pewność" tego rozwiązania. Lepiej wykorzystać środki na porządną modyfikację tej jednostki i wykrzesanie znacznych pokładów mocy... |
Autor: | BiLu [ 30.cze.2007 22:52:32 ] |
Tytuł: | |
jesli nie masz kumatego elektronika to do tematu nawet nie podchodz. mechanicznie mozna rzezbic ![]() |
Autor: | altium [ 09.lip.2007 12:53:43 ] |
Tytuł: | |
No właśnie, ta elektronika... A pytałem się dlatego, że jak sobie pomyślę o wymianie hydrauliki i wałków, to w tej cenie mam silnik V6 3,0 TDI 225 koni. Bo ja bym kupił ten silnik, tylko kto to by podłączył. Ale chyba dam spokój. Dzięki i pozdrawiam. |
Autor: | Dred [ 09.lip.2007 16:20:08 ] |
Tytuł: | |
komputer nie odpowiada tylko za silnik ale praktycznie za połowe rzeczy w aucie i jesli tego dobrze nie podłączysz to non stop bedzie wywalał błędy i nie będzie to tak jak powinno moim zdaniem gra nie warta świeczki lepiej już sobie kup te C6 ![]() ![]() |
Autor: | Piotruś [ 09.lip.2007 16:50:37 ] |
Tytuł: | |
altium napisał(a): No właśnie, ta elektronika... A pytałem się dlatego, że jak sobie pomyślę o wymianie hydrauliki i wałków, to w tej cenie mam silnik V6 3,0 TDI 225 koni. Za pozwoleniem - nie uwierałaby Cię świadomość, że stałeś się paserem ? altium napisał(a): Bo ja bym kupił ten silnik, tylko kto to by podłączył.
Nie istnieje fizyczna możliwość połączenia sterownika C6 z instalacją modelu C5. To są zupełnie odmienne systemy, a wszelkie podobieństwa kończą się na nazwie urządzenia - własnie dlatego (przynajmniej narazie) używane części do C6 są śmiesznie tanie (nawet jak na jumę). Poprostu nikt jeszcze nie "opanował" technologii, a wystarczy założyć np. turbinę z innego egzemplarza bez adaptacji w ASO żeby zablokować sterownik silnika na "wieki wieków". To samo dotyczy wszystkich innych sterowników - podmiana każdego z nich blokuje sterownik "centralny"/silnika. Czasowe kody dostępu posiada wyłącznie ASO połączone on-line z "bazą" producenta. |
Autor: | altium [ 09.lip.2007 18:02:57 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za wyjaśnienie tematu, co do bycia "paserem" to nic z tych rzeczy, silnik jest legalnego pochodzenia, zamieszczony przez jeden z autoryzowanych serwisów na aukcji internetowej. Pozdrawiam |
Autor: | Piotruś [ 10.lip.2007 10:00:29 ] |
Tytuł: | |
altium napisał(a): silnik jest legalnego pochodzenia, zamieszczony przez jeden z autoryzowanych serwisów na aukcji internetowej.
Pozdrawiam Znalazłeś aukcję, na której legalny i kompletny silnik 3.0TDi kosztuje ok. 4 - 5 tyś. zł. ???? (błagam o linka ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | altium [ 10.lip.2007 15:55:34 ] |
Tytuł: | |
kompletny to on może nie jest do końca, bo pewnie bez alternatora i tym podobne. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2964406 ale sam motor jest ok. |
Autor: | flavios [ 10.lip.2007 16:29:50 ] |
Tytuł: | |
altium napisał(a): kompletny to on może nie jest do końca, bo pewnie bez alternatora i tym podobne.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2964406 ale sam motor jest ok. Czy goły ie znaczy bez turbiny węży i skrzyni?? Bo jak tak to same części będą kosztowały z dychę. plus robota. |
Autor: | sebolec [ 10.lip.2007 16:40:41 ] |
Tytuł: | |
Przepraszam altium, ale rozumiem, że rozmawiałeś już ze sprzedającym na temat tego silnika, robiłeś głębszy wywiad w celu określenia przybliżonych kosztów niezbędnego osprzętu, sprawdzałeś inne źródła części, itd? Czy może na podstawie obejrzanej aukcji i trzech suchych zdaniach opisu na krzyż tworzysz na bieżąco fanaberie na forum? Bez obrazy, to żadna osobista wycieczka, ale o tych swapach to się pisze i pisze. Powstało całe morze postów, które zawsze* kończą się na etapie monitora komputera i dyskusji na forum. I na koniec koszty. Czy rzeczywiście sądzisz, że nawet jak kupisz goły silnik w idealnym stanie, to będzie się kalkulowało jego uzbrojenie i montaż? Ile to będzie jeszcze kosztowało - 10-15 tys. zł? * Nie licząc pojedynczych wyjątków - ale te osoby co faktycznie podmieniały silniki o pierdoły z reguły nie wypytywały, tylko konsekwentnie działały w temacie. |
Autor: | mq [ 10.lip.2007 21:06:02 ] |
Tytuł: | |
Ja sobie pozwole napisac trzy zdania bo robilem/robie swapa. 1. W moim przypadku koszt silnika ( ktory kupilem z wiazka, kompem i wiekszoscia osprzetu) byl 1/4 (nawet troche mniej) kosztow calego swapa a elektryke i elektronike robilem sobie we wlasnym zakresie a to jest zwykle najbardziej kosztowne jesli sie te tematy zleca. 2. MOIM ZDANIEM w przypadku takich swapow w ktorych dawce i biorce dzieli dekada i przepasc technologiczna czyli C5 i C6 nie ma co zaczynac z samym silnikiem taniej bedzie miec KOMPLETNY samochod np. po dzwonie. 3. Jesli bedziesz chcial to robic to nie pytaj na forum tylko poswiec czas na planowanie, generalnie w twoim przypadku niezbedna jest ELSA i ETKA i to dosyc nowa i musisz oba te samochody poznac tak aby nic w nich nie stanowilo dla ciebie tajemnicy, w takim wypadku bedziesz gdzies w 80% mogl oszacowac naklad czasu i pieniedzy. |
Autor: | altium [ 10.lip.2007 22:02:59 ] |
Tytuł: | |
Przepraszam altium Nie musisz przepraszać, nic się nie stało. ale rozumiem, że rozmawiałeś już ze sprzedającym na temat tego silnika, robiłeś głębszy wywiad w celu określenia przybliżonych kosztów niezbędnego osprzętu, sprawdzałeś inne źródła części, itd? Czy może na podstawie obejrzanej aukcji i trzech suchych zdaniach opisu na krzyż tworzysz na bieżąco fanaberie na forum? Nie tworze fanaberii, zadałem pytanie czy się da i czy ktoś to robił, po czym podziękowałem za odpowiedzi i dodałem że raczej dam sobie spokój. Bez obrazy, to żadna osobista wycieczka, ale o tych swapach to się pisze i pisze. Powstało całe morze postów, które zawsze* kończą się na etapie monitora komputera i dyskusji na forum. Oczywiście że bez obrazy. I na koniec koszty. Czy rzeczywiście sądzisz, że nawet jak kupisz goły silnik w idealnym stanie, to będzie się kalkulowało jego uzbrojenie i montaż? Ile to będzie jeszcze kosztowało - 10-15 tys. zł? Właśnie dlatego napisałem ten post, by się dowiedzieć. Nie licząc pojedynczych wyjątków - ale te osoby co faktycznie podmieniały silniki o pierdoły z reguły nie wypytywały, tylko konsekwentnie działały w temacie. Tym osobom gratuluję i pozdrawiam ![]() |
Autor: | Piotruś [ 10.lip.2007 22:23:39 ] |
Tytuł: | |
Nie chcę się czepiać ale jeśli zdjęcia z tego szrotu są zrobione u autoryzowanego dealera - to .... ![]() ![]() ![]() ![]() Mam propzycję dla zainteresowanego - pojedź tam, kup ten motor w takim stanie jak na zdjęciach, poproś o f-rę VAT (może być VAT MARŻA) - ale koniecznie z oryginalnymi numerami - zarówno na silniku jak i na fakturze... . Wezmę ten silnik za cenę z ogłoszenia, a remont wałków zrobię Ci za 50% wartości ... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | altium [ 10.lip.2007 22:38:35 ] |
Tytuł: | |
Kolego Piotruś, jeśli jesteś zainteresowany to mogę dla Ciebie podjechać tam i o wszystko się wypytać. W Poznaniu Audi Krotoski Cichy ma jakąś bazę z furami grupy VW, chyba na zasadzie autoszrotu, mogę się dowiedzieć. |
Autor: | Piotruś [ 11.lip.2007 00:47:49 ] |
Tytuł: | |
altium napisał(a): Kolego Piotruś,
jeśli jesteś zainteresowany to mogę dla Ciebie podjechać tam i o wszystko się wypytać. Uwierz mi, że baaardzo szkoda Twojego zachodu. Cena za silnik tego typu musi przekraczać kilka tysiaków ... ale w liczonych w EUR ![]() ![]() Dobrze, że nie "porwałeś się" na ten zakup, bo miałbyś teraz ciężki problem w garażu ... ![]() Wracając do Twojego kłopotu z hydrauliką i wałkami rozrządu - współczuję ale w razie potrzeby - pytaj o co zechcesz ![]() No i oczywiście serdeczne dzięki za chęć pomocy ale naprawdę nie ma co się łudzić ... . ![]() |
Autor: | altium [ 11.lip.2007 13:55:37 ] |
Tytuł: | |
A już myślałem że faktycznie chcesz ten silnik ![]() Dzięki za propozycje pomocy, w sumie to nawet nie wiem w jakim stanie jest mój silnik, czasem dziwnie się zachowuje i tak sam nie wiem. Może tylko gdybam. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Jack [ 11.lip.2007 15:45:30 ] |
Tytuł: | |
Zobacz kiedys jak bedzie okazja , silnik 3,0 CR V6 ma calkiem inne mocowania, nie wspomne juz o ukladzie wydechowym. Nawet polosie sa na skrzyni inaczej .Sama skrzynia biegow jest dluzsza a srednica kosza sprzeglowego wieksza. Nie wspomne juz o automacie. Nawet jak to przeskoczysz to elektryka i sterowanie jest nie do przejscia.Pewnie i koszty samego silnika sa wysokie, dlatego lepiej dolozyc poczekac i kupic cale C6 a przyjemnosc z jazdy tym samochodem jest wielka , zapewniam. |
Autor: | altium [ 11.lip.2007 18:26:54 ] |
Tytuł: | |
Kolega Jack pewnie ma rację, odpuszczam sobie taką modyfikację fury. Poczekam jak trochę cena spadnie nowych A6, wtedy może będę taką jeździć. Dziękuję i pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |