.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

[2,7 bit] sprawdzony chiptuning ?
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=63548
Strona 1 z 2

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 12:39:33 ]
Tytuł:  [2,7 bit] sprawdzony chiptuning ?

Witam ponownie!

Mam C5-tke 2.7 biturbo (230) i nowiutkie turbiny (250) w środku.

Gdzie zrobią mi profesjonalnie chiptuning - fachowo i niedrogo. Najlepiej w okolicach śląska.

Wasze propozycje ? :diabel:

Dzieki!

Autor:  Simpson [ 02.sie.2007 12:45:13 ]
Tytuł: 

Albo LPG albo chiptuning! :/

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 14:59:52 ]
Tytuł: 

Dlaczego ? Pomijając to co na forum, zasięgnąłem wiedzy w kilku miejscach i nie ma żadnych znaczących przeciwwskazań.

Jeżdżą też RS4 i 6 z tym samym silnikiem (wiem, znam różnice ;) ) z instalacjami LPG i mają się dobrze.

Autor:  Simpson [ 02.sie.2007 15:18:20 ]
Tytuł: 

Jeśli już musisz to najpierw włóż chip a dopiero później gaz.
A co do firm to choćby VTG (.pl) jest w stanie to zrobić (warszawa)
A ze śląska nie jestem w stanie nikogo polecić, no chyba że Koraszewski ( http://www.koraszewski.com/ )

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 15:31:54 ]
Tytuł: 

Dzieki :) To już jakieś konkrety ... jak będzie gotowe i już będzie śmigać z gazem i 300KM, wrzucę więcej info na forum.

Autor:  GrzesB [ 02.sie.2007 16:06:48 ]
Tytuł: 

joustin napisał(a):
Dzieki :) To już jakieś konkrety ... jak będzie gotowe i już będzie śmigać z gazem i 300KM, wrzucę więcej info na forum.



Heh, ale rzeźba... lepiej już kupić V8 4.2 i zgazować... mniej problemów będzie...

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 17:18:44 ]
Tytuł: 

... i mniejszy nm i wieksze spalanie ... zostaje przy doładowanym :)

Autor:  Simpson [ 02.sie.2007 17:26:20 ]
Tytuł: 

joustin napisał(a):
... i mniejszy nm i wieksze spalanie ... zostaje przy doładowanym :)

jeśli myślisz że 2.7 spali Ci mniej niż 4.2 to sie mylisz. Spalanie jest porównywalne w obu autach, a w przypadku LPG znacznie lepiej sprawdzi sie 4.2

1. 2.7BiT
230KM@5800
310Nm@1700
0-100 - 7.1

2. 4.2 automat
300KM@6200
400Nm@3000
0-100 - 7.2

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 20:22:19 ]
Tytuł: 

2.7Bit przy prostym chipie, bez mod. mechanicznych:
~300KM, ~520Nm

Po usprawnieniu wydechu, intercoolerów i dalszym kręceniu
~350KM, ~560Nm

Sam MTM ma w swoich "pakietach" wersję bodaj do 400KM. Prawdopodobnie im bliżej RS6, tym więcej elementów z niego będzie montowanych. Fizycznie jest to ten sam silnik, ale ten pierwszy wariant 300KM bez ryzyka można osiągnąć samym chipem.

... i to wszystko bardzo niskim kosztem.
No i biturbo - większość momentu mam już przy obrotach 1000/min


Spalanie - racja, jest zbliżone, ale ma inną charakterystykę. Zobaczymy jak po chipowaniu, ponieważ wtedy stosunek mocy/masy będzie zbliżony do 4.2, ale pojemność w garach będzie ponad 60% mniejsza. To powinno sprawić, że średnie spalanie będzie niższe. Co prawda wieksze ćisnienie i lepsze spalanie, ale jeszcze zobaczymy. Przygotuję porównanie :):

Autor:  martab99 [ 02.sie.2007 20:31:12 ]
Tytuł: 

hehe, chcialbym strasznie zobaczyc te 520 Nm osiagniete "najprostszymi modami" w 2.7 C5 :peace:

Witamy kolejnego marzyciela :diabel:

Autor:  Simpson [ 02.sie.2007 20:44:12 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
hehe, chcialbym strasznie zobaczyc te 520 Nm osiagniete "najprostszymi modami" w 2.7 C5 :peace:

Witamy kolejnego marzyciela :diabel:

i te 350KM na LPG....
Pozostawie to wszystko bez komentarza bo widze że pieniądze na sportowe wydechy, intercoolery, wtryski, turbiny, i wszystko co zwiazane z podnoszeniem mocy są, ale już na wahe nie ma. :/
Kolego żeby w silniku 2.7 zbliżyć się do 380KM ktore sa w RS trzeba wymienić WSZYSTKO z wyjątkiem bebechów silnika.!

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 20:45:50 ]
Tytuł: 

Hmm... samochód ma swoje lata, więc pewnie "książkowego" 520 nie będzie, tak samo jak jeżdżące 4.2 nie ma już swoich pełnych 300KM, ale na potrzeby porównań podajemy wartości "wyjściowe".

Zamiast marudzić, to byście się w quattro-service zareklamowali - szukam dobrego serwisu dla C5, z ludźmi, którzy na dźwięk słowa "Audi" zapraszają i rozwiązują problemy, a nie dostają gęsiej skórki :-)

Na razie nie znalazłem dobrych fachowców na śląsku... ale znajdę!

Autor:  martab99 [ 02.sie.2007 21:00:21 ]
Tytuł: 

joustin napisał(a):
Hmm... samochód ma swoje lata, więc pewnie "książkowego" 520 nie będzie, tak samo jak jeżdżące 4.2 nie ma już swoich pełnych 300KM, ale na potrzeby porównań podajemy wartości "wyjściowe".

Zamiast marudzić, to byście się w quattro-service zareklamowali - szukam dobrego serwisu dla C5, z ludźmi, którzy na dźwięk słowa "Audi" zapraszają i rozwiązują problemy, a nie dostają gęsiej skórki :-)

Na razie nie znalazłem dobrych fachowców na śląsku... ale znajdę!

Problem polega na tym, ze tu reklamowanie nic nie pomoze- poprostu nie osiagniesz takich wartosci low budget'owo a kazdy kto Ci to obieca albo nie ma pojecia o czym mowi albo chce Cie naciagnac na kase. Nie wspominajac juz o polaczeniu z LPG...
Im szybciej to zrozumiesz, tym lepiej dla Ciebie. Wykorzystaj wiedze innych, chyba ze uczysz sie wylacznie na wlasnych bledach ;) A wtedy nie jestem pewien kto dostanie "gesiej skorki" :056:

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 21:08:34 ]
Tytuł: 

No właśnie .... gdzie ta "wiedza" ? :-) Jak na razie niewiele jej tu widziałem.

Na razie półsłówka i drwiny z Waszej strony, więc prawdopodobnie i wiedzy nie za wiele.

Nie muszę niczego rozumieć i to jest w tym najlepsze. Ja chcę tylko wiedzieć za ile i jak to zrobicie. Bierzcie samochód i ma wrócić z efektem ;) Patrzcie na topic... szukam kogoś kto to po prostu zrobi i zrobi dobrze. Szukam rozwiązań, nie problemów.

Macie pomysły, sugestie - walcie!

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 21:15:44 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
... wszystko co zwiazane z podnoszeniem mocy są, ale już na wahe nie ma. :/
Kolego żeby w silniku 2.7 zbliżyć się do 380KM ktore sa w RS trzeba wymienić WSZYSTKO z wyjątkiem bebechów silnika.!


Tyle to wiem, ale nie potrzebuję takiej mocy. Poczytaj Mirek plany MTM-a w wyższych wariantach - wiadomo, że support do takiej mocy musi być odpowiedni , dużo elementów jest wymienianych na mocniejsze, a i fajnie by było móc się potem jakoś zatrzymać :): Wiem że trzeba równomiernie upgrade-ować wszystkie elementy układanki...

Autor:  martab99 [ 02.sie.2007 21:17:03 ]
Tytuł: 

joustin napisał(a):
No właśnie .... gdzie ta "wiedza" ? :-) Jak na razie niewiele jej tu widziałem.

Na razie półsłówka i drwiny z Waszej strony, więc prawdopodobnie i wiedzy nie za wiele.

Nie muszę niczego rozumieć i to jest w tym najlepsze. Ja chcę tylko wiedzieć za ile i jak to zrobicie. Bierzcie samochód i ma wrócić z efektem ;) Patrzcie na topic... szukam kogoś kto to po prostu zrobi i zrobi dobrze. Szukam rozwiązań, nie problemów.

Macie pomysły, sugestie - walcie!


Powodzenia :peace:

Autor:  Simpson [ 02.sie.2007 21:32:27 ]
Tytuł: 

OK, to inaczej.
1. Jeśli zamierzasz tuningować na zachodzie (MTM, Sportec, Oettinger, i wiele innych) to dziwie sie że wkładasz LPG, bo koszt tuningu jest taki jak w polsce tylko zamiast zł na końcu jest Euro.
2. Jedyna firma która ma pojęcie o tym silniku w polsce to VTG, a oni każą sobie słono płacić za swoją wiedze w tym zakresie.
3. o ile wiem nie praktykuje sie w polsce zwiększania mocy w autach wyposażonych w LPG (za wyjątkiem chip'a)
Poprostu pakując dziesiątki tysięcy zł w silnik głupim jest oszczędzanie na paliwie i wydawanie 2 razy pieniędzy na strojenie.
4. Zwiększając moc musisz poszukać wydajniejszych wtryskiwaczy gazowych, a tu koszt znowu rośnie.

Dlatego przemyśl dokładnie jaką moc chcesz osiągnąć, Sprawdz ile kosztuje zwiększenie mocy tego silnika do takiej wartości, a później pytaj gazowników czy przy ciśnieniu doładowania jakie osiągniesz (max i przy 5-7 tyś obr) nie będzie problemów z podawaniem gazu do komory spalania.

Podejrzewam że zdajesz sobie sprawe z kosztu instalacji LPG w tym aucie? Tylko wtrysk IV, V generacji i to najlepiej nie byle jakiej firmy ;)

Autor:  joustin [ 02.sie.2007 23:18:08 ]
Tytuł: 

To był tylko przykład z MTM. Nie mam czasu jeździć do at czy de. VTG rozeznam :-)
LPG nie przeszkadza tuningowi, a nawet czytałem o kolesiach którzy bawią się w podnoszenie mocy "po gazowaniu" - tzn. korzystają z właściwości gazu aby uzyskać większa moc.

Ucieka nam topic - cały czas pisze że chce chipa :) I na razie tylko tyle... dobre strojenie pod ten konkretny egzemplarz i szukam firmy która to dobrze i tanio zrobi.

Instalacja jest najnowszej generacji, mam już wszystkie ceny i namiary pod tym kątem. Bardzo ładnie spadły teraz ceny - kiedyś za podobną instalację płaciłem około 5500, teraz jest ponad 1/3 taniej.

Dzięki za sugestie :peace: Zastosuję taką kolejność o jakiej pisałeś - najpierw chip, potem do gazownika żeby się "dopasował" do zapotrzebowania, ciśnień i mieszanki.

Autor:  hubos21 [ 05.sie.2007 11:02:18 ]
Tytuł: 

chciałbym zobaczyć instalacje LPG która swoją wydajnością będzie zasilać to 380KM bez spadku mocy i jej cene też ...

Autor:  GrzesB [ 05.sie.2007 11:22:27 ]
Tytuł: 

joustin napisał(a):
To był tylko przykład z MTM. Nie mam czasu jeździć do at czy de. VTG rozeznam :-)
LPG nie przeszkadza tuningowi, a nawet czytałem o kolesiach którzy bawią się w podnoszenie mocy "po gazowaniu" - tzn. korzystają z właściwości gazu aby uzyskać większa moc.


Czytałes o tym na onecie?

joustin napisał(a):
Ucieka nam topic - cały czas pisze że chce chipa :) I na razie tylko tyle... dobre strojenie pod ten konkretny egzemplarz i szukam firmy która to dobrze i tanio zrobi.


VTG możesz spróbować - nie wiem czy ktokolwiek inny się podejmie... ale weź ze sobą worek pieniędzy ;)

joustin napisał(a):
Instalacja jest najnowszej generacji, mam już wszystkie ceny i namiary pod tym kątem. Bardzo ładnie spadły teraz ceny - kiedyś za podobną instalację płaciłem około 5500, teraz jest ponad 1/3 taniej.


Tia... a mrówka Z to wielki leniuch... Kolego! Dobre instalacje są droższe! a przy Twoich wydumkach 5500 to naprawdę pikuś :):

Powiem Ci wprost - chcesz szkłem dupę wytrzeć... No sory, ale jak chcesz ekonomiczne auto to kup sobie diesla, jak chcesz szybkie to nie wkładaj gazu... Albo rybka albo akwarium! Ale po co Ci to pisze... wiesz... znam gazowników co zakładają II generację za 1000 zł :):

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/