Po zimie okazało się, ze klimatyzacja przestałą działać. Podłączyłem pod kompa i brak błędów. W blokach pomiarowych odczytałem następujące dane: 001: Przy włączonej klimie prąd elektrozaworu utrzymuje się na poziomie 0,65A, na ECON 0,015A. N280 duty cycle na włączonej klimie około 60-70% - niezależnie od ustawionej temperatury na klimatroniku (nawet na pełnym graniu i pełnym chłodzeniu się nie zmienia) lub 0 na ECON. Ciśnienie w układzie na wyłączonym silniku około 4,2bar, po włączeniu klimy rośnie do około 6-7bar (nie za mało trochę)? W kolejnych blokach sprawdziłem moment obrotowy na sprężarce - na ECON około 0-0,5 Nm, po włączeniu klimy chwilowo rosnie do około 8Nm i spada do 3,5-5Nm. Co ciekawe temperatura parownika praktycznie się nie zmienia niezależnie czy na ECON czy przy włączonej klimie i utrzymuje sie na poziomie 15 stopni - tak jak temperatura otoczenia dzisiaj.
Na podstawie informacji jakie udało mi się znaleźć czytając podobne sprawdziłem czy nie jest zerwane sprzęgło sprężarki i zawór regulacyjny (słychać ciche klikanie podczas testowania w Output tests). Wydaje mi się, że ciśnienie statyczne w układzie jest prawidłowe (według danych jakie znalazłem przy temp 15 stopni powinno być na poziomie 4 barów) więc nie podejrzewam ubytku (znaczącego) czynnika.
Co jeszcze mogę sam sprawdzić bez konieczności odsysania czynnika? Klimatyzacja nabijana w ubiegłym roku. Przyczyną nabijania była konieczność demontażu sinika. Przy okazji wymieniony został skraplacz i dysza rozprężna. Całe lato i jesień chodziła bez zarzutu. Po zimie przestała działać.
_________________ Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum
|