bloku napisał(a):
Dobra dobra, nic się nie wpisuje. Po prostu diesel już się nie opłaca. Spalanie takie samo, konstrukcja skomplikowana dla serwisu poza ASO, koszty utrzymania wyższe. A benzyniaki są o dwa kroki do przodu pod względem technologii skoro spalanie 1,0 TSI jest mniejsze niż 1,4 TDI.
Tak jeszcze dorzucę kilka słów komentarza, bo aktualnie mam na dłuższe testy nowiutkie audi z 1.4T + s-tronic.
To pali mniej więcej tyle, co 2.0TDI quattro w s-tronic... Tylko... waży 500kg mniej, ma 80KM mniej, napęd na jedną oś i cylinder on demand (celowo nie piszę o różnicy w pojemności, to już było

). Michał, gdzie te dwa kroki do przodu ? Owszem, nieźle lata, w końcu najmocniejsze 150KM, więc przy tej wadze jedzie nawet nawet, do tego szybka skrzynia. Ale ja nie widzę żadnej przewagi... widzę postęp taki, że bez sensu są silniki 1.6-2.0 wolnossące i właśnie taki był cel, wymarły już dawno.