.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

jak coupe to najlepiej...... ?
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=1065
Strona 1 z 3

Autor:  LeeMasta [ 10.paź.2003 11:58:04 ]
Tytuł:  jak coupe to najlepiej...... ?

Witam
chcialbym zakupic coupe 90 i zastanawiam sie nad wyborem wersji.
potrzebuje kilku dodatkowych informacji od uzytkownikow.
chodzi mi glownie o:
1. awaryjnosc : AWD vs FWD
2. jaki silnik z inst. LPG? "2.3 10v" vs "2.3 20v"
lub inny... ale nie mniejszy niz 2.3 oraz bez turbo
3. dostepnosc czesci....
4. kolor

okej z tym 4 to zart...
oczywiscie wiem ze musi byc: CZARNY zeby do 90 ukochanej pasowal :lol: :wink:

Autor:  j@cek [ 10.paź.2003 12:12:45 ]
Tytuł: 

2/3 20v -polecam i szukaj w dobrym wypasie!!!oczywiscie zprawdz geometrie!no i zalerzy ile masz kasy bo mozesz pokusic sie o 2.8 v6!

Autor:  BiLu [ 10.paź.2003 12:12:50 ]
Tytuł: 

ciezko bedzie z 2.3 20V - malo tego jest (tym bardziej w przyzwoitym stanie).
szukaj 2.3 10V Q z silnikiem padaka i swapuj 3B
jesli chcesz zapodac gaz to szukaj 2.8 Q
powodzenia i wytrwalosci w poszukiwaniach

Autor:  maag [ 10.paź.2003 12:21:09 ]
Tytuł: 

to brzmi troche jak pytanie: jaki portfel lepiej znalezc? brazowy czy czarny?
wyboru wielkiego nie ma - lepiej q ale jak oska w fajnym stanie to tez bym bral. i im wiecej mocy tym lepiej. powodzenia

Autor:  mq [ 10.paź.2003 12:24:59 ]
Tytuł: 

Najlepiej 2.8q, 2,3 20V to rarytas, 2,3 10V to mechaniczny wtrysk :? 2.6 to lekkie nieporozumienie i plastikowy kolektor :? 2.0 nie ma w q , 2.2 jest tylko t - a tego nie chcesz
2.8 q pozostaje

Autor:  hans [ 10.paź.2003 18:02:48 ]
Tytuł: 

2.0 20V NM (160KM)bylo w quattro a 2.2 KV(136KM) tez bylo i tez w quattro ... Coupe bez quattro to tylko wyglad ... natomiast radosc z jazdy to Audi quattro

Autor:  Timo [ 10.paź.2003 19:28:57 ]
Tytuł: 

Czlowiek czytajacy te wszystkie teksty o quattro moze sie zalamac majac oske... :twisted:

Autor:  hans [ 10.paź.2003 19:32:53 ]
Tytuł: 

Timo napisał(a):
Czlowiek czytajacy te wszystkie teksty o quattro moze sie zalamac majac oske... :twisted:


przez wzglad na to ze Audi robi tez oski nie powiem ze oska to porazka .... ale tak jest :roll:

na pytanie : "czy jest cos lepszego od sexu" , moge smialo odpowoedziec : tak , quattro , ale oczywiscie ani ci ktorzy nie uprawiali sexu ani ci ktorzy nie jezdzili quattro nie moga odpowiedziec na to pytanie obiektywnie ....

a z reszta ...

najpierw to , czyli jako zrodlo http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=8465

a teraz konkret

Sukces czterech kół
Dwadzieścia lat Audi quattro

Dwadzieścia lat temu firma Audi zaprezentowała pojazd, którego nazwa stała się synonimem
sukcesu: Audi quattro. Został on po raz pierwszy przedstawiony podczas genewskiego
Salonu Motoryzacyjnego 3 marca 1980 roku, by potem odnieść niezliczone zwycięstwa
w rajdach na całym świecie. Późniejsze generacje legendarnego quattro również podążały
od zwycięstwa do zwycięstwa na trasach wyścigowych.

Jednak debiut Audi quattro zasygnalizował początek nowej ery nie tylko w sportach motorowych.
Stały napęd na cztery koła potwierdził swoją supremację także w produkcji seryjnej, ponieważ
charakteryzował się doskonałymi właściwościami jezdnymi, a przy tym zapewniał
bezpieczeństwo i dawał poczucie radości z codziennej jazdy.

W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła.
Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy
wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc
przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest
ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły
bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej
zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Oczywiście Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności
zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich
lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są
konwencjonalne samochody, także zapobiegają buksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie
poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy.

Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samohamownemu centralnemu
mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś.
Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi
na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej
- w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny.

W pojazdach z silnikiem ustawionym poprzecznie - jak na przykład A3, S3 i TT - od jesieni 1998
stosuje się specjalną odmianę technologii quattro. Sprzęgło elektrohydrauliczne Haldex reaguje
wyjątkowo szybko na zmiany w warunkach jezdnych, dzięki czemu rozdział momentu
obrotowego jest optymalizowany dla osi przedniej i tylnej niemal natychmiast.

Podwaliny sukcesu technologii quattro inżynierowie firmy Audi stworzyli w 1977 roku.
Ówczesny główny inżynier Audi, dr Ferdinand Piëch - dziś przewodniczący rady nadzorczej
Volkswagen AG - zasugerował skonstruowanie wyczynowego samochodu sportowego na bazie
płyty podłogowej Audi 80. Jako podstawowa jednostka napędowa Audi 200 posłużył 200-konny
pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, a nadwozie "pożyczono"
z modelu Audi 80 Coupé.
Audi wypłynęło na niezbadane wody: do tego czasu pojazdy z napędem na cztery koła były
niemal równie niezgrabne, wysoko zawieszone i nieeleganckie jak specjalistyczne pojazdy
terenowe.

Od samego początku inżynierowie Audi postawili na stały napęd na cztery koła.
Kierowca nie musi się zastanawiać, kiedy włączyć ten tryb pracy; korzysta z optymalnego
rozłożenia napędu cały czas na wypadek pojawienia się nieprzewidzianej sytuacji krytycznej.
Specjalnym rozwiązaniem technologii quattro jest drążony wał rozdzielający i wyrównujący moc
między osiami.

Rozwiązanie to po raz pierwszy w historii motoryzacji wyeliminowało potrzebę stosowania
ciężkiej centralnej skrzyni biegów w pojeździe o podłużnym układzie silnika i przekładni,
dzięki czemu napęd na cztery koła mógł w końcu zostać zastosowany w samochodach
osobowych.

Prasa specjalistyczna powitała pojawienie się Audi quattro jednogłośnym entuzjazmem.
Stwierdzenia w rodzaju "technologia motoryzacyjna rodem z roku 2000 dostępna dziś",
czy też "przejaw geniuszu" są dowodem na to, jak wielkie wrażenie zrobiło Audi quattro podczas
Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 1980 roku.

Ale historia sukcesu rozpoczęła się tak naprawdę dopiero od debiutu quattro na trasach
rajdowych. Wersja rajdowa z silnikiem o mocy zwiększonej do 300 koni mechanicznych odniosła
premierowym roku 1981 trzy zwycięstwa w mistrzostwach świata. Kierowcy, tacy jak
Hannu Mikkola, Stig Blomqvist czy Michele Mouton odnieśli w roku następnym jeszcze siedem
zwycięstw, dzięki czemu Audi quattro zdobyło mistrzostwo świata.

Od roku 1984 członkiem zespołu kierowców Audi został Niemiec Walter Röhrl; ten pochodzący
z Ratyzbony późniejszy dwukrotny mistrz świata debiutując wygrał rajd Monte Carlo.
Zespół Audi zakończył sezon podwójnym tytułem: mistrzostwem świata konstruktorów
i mistrzostwem świata kierowców dla Stiga Blomqvista. Podobnie jak w roku poprzednim sukces
ten został wzbogacony o wiele tytułów mistrzowskich w poszczególnych krajach.

Sportowa wersja quattro - ze zmniejszonym rozstawem osi - oraz zadziorne quattro S1
ze spojlerem, kontynuowały pasmo triumfów "czterech kół" na trasach rajdowych całego świata.
Do sukcesów najbardziej bez wątpienia spektakularnych należały liczne zwycięstwa
w legendarnym wyścigu "pod górę" w Pikes Peak w USA.

Owalne tory amerykańskie także były widownią triumfów Audi quattro. Uczestnictwo
w mistrzostwach Trans Am STC, zakończone w 1988 roku, przyniosło osiem zwycięstw
indywidualnych oraz tytuł mistrzowski kierowców i konstruktorów dla Audi 200 quattro saloon.
Za kierownicą - poza zawodnikami amerykańskimi - zasiadali czołowi kierowcy niemieccy
Walter Röhrl i Hans - Joachim Stuck.

Ci dwaj prowadzili również zadziwiająco mocne Audi V8 quattro, które w 1990 roku zaczęło
startować w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych. I tu lista sukcesów jest
imponująca: osiem zwycięstw oraz tytuł mistrzowski dla Stucka. Ten rozdział jeszcze nie został
zamknięty, czego dowodem niech będzie mistrzostwo zdobyte na Audi A4 quattro przez
Christiana Abta w roku 1999.

Jeszcze większe wrażenie niż triumfy sportowe wywiera powodzenie technologii quattro
w pojazdach produkowanych seryjnie. Dotychczas wyprodukowano ponad 820 tys. samochodów
Audi quattro. W aktualnej ofercie audi znajduje się 66 modeli z napędem na cztery koła.
Są one napędzane silnikami cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowymi z zapłonem iskrowym i TDI.
Modele S i RS - najsilniejsze i najbardziej sportowe - także wyposażone są w ten napęd.
Nic dziwnego więc, że co czwarte sprzedawane dziś Audi to Audi quattro.

zrodlo : Oficjalne strony Audi w Polsce www.audi.pl

no i oczywiscie nie mozna nie obejzec tego

http://www.nordicaudi.com/media/filmer/ ... irally.mpa

oczywiscie to tez :
http://www.nordicaudi.com/media/filmer/ ... attro2.mpa
i to tez :
http://www.nordicaudi.com/media/filmer/ ... -full.mpeg
bez obejzenia tego to nie ma co zabierac glosu na temat quattro ... :wink: :twisted:

Autor:  Timo [ 10.paź.2003 19:54:37 ]
Tytuł: 

Hans czemu sie nie dziwie , ze ty pierwszy odpowiedziales na moj post :wink:

A historie quattro juz czytalem :wink: 8)

Autor:  Miki_V6 [ 10.paź.2003 20:10:30 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
2.0 20V NM (160KM)bylo w quattro a 2.2 KV(136KM) tez bylo i tez w quattro ... Coupe bez quattro to tylko wyglad ... natomiast radosc z jazdy to Audi quattro
Popieram drogiego kolege, quattro to naprawde radosc z jazdy tymbardziej w zime(choc bedzie to moja pierwsza zima w quattro).
A co do 2.8V6 to czemu by nie, super sprzet, duzo mocy, po co sie rozdrabniac na 2.3 czy 2.0 no chyba ze turbo ale Ty podobno nie chcesz turbo.

A mozna widziec dlaczego turbo Cie odraza :?: :?: :roll:

Autor:  Migel [ 11.paź.2003 12:25:20 ]
Tytuł: 

bo kolega chce gaz i słusznie nie chce turbinki gazować.
ja bym szukał 2.8Q
2.3 jest zasłabe jak na tak cieżka furkę.

Autor:  Miki_V6 [ 11.paź.2003 14:01:09 ]
Tytuł: 

Migel napisał(a):
bo kolega chce gaz i słusznie nie chce turbinki gazować.
ja bym szukał 2.8Q
2.3 nie jest za mocne jak na tak cieżka furkę.

za mocne?? To co powiesz o 2.8 czy 2.2T??

Autor:  j@cek [ 11.paź.2003 14:01:56 ]
Tytuł: 

jesli cie stac to kup 2.8 QUATTRO!QUATTRO to jest to ale pamietaj ze w budzie b4 zawieszenie jest dosc miekkie i bedziesz narazony na czeste wymiany w zawieszeniu!!(koszt gadzetów do quattro jest dosc drogi)Tak wiec musisz przeanalizowac czy cie stac na czasem dosyc drogie wymiany w zawieszeniu.
Wszyscy sa tu zachwyceni quattro i ja ten zachwyt podzielam tylko uczulam ,ze to kosztuje i to nie mała . wiec przed podjeciem decyzji musisz ostro przemyslec wszystkie ,,za,, i ,,przeciw,,!!Pozatym np.
2.3 i 2.8 to silniki ktore radza sobie z napedem quattro dosc dobrze !ale jesli lubisz scigac sie z pod swiateł to bierz oskę!jest minimalnie szybsza!!no i mniej pali!!Osobiscie jak cie stac biez quattro!!!najlepiej w budzie c4!!dlaczego..??poniewaz zawiecha c4 jest duzzo wytrzymalsza a wiec ograniczysz koszty!!
ps.uwazam ze z oski tez mozna wyciagnac fajna frajde z jazdy!!!!!!!!i niezgadzam sie z opinjami ze oska to tylko wyglad!!
ALE JESLI CĘ STAC BIEZ QUATTRO!!2.8!!

Autor:  Miki_V6 [ 11.paź.2003 14:11:50 ]
Tytuł: 

j@cek napisał(a):
....Wszyscy sa tu zachwyceni quattro i ja ten zachwyt podzielam tylko uczulam ,ze to kosztuje i to nie mała . wiec przed podjeciem decyzji musisz ostro przemyslec wszystkie ,,za,, i ,,przeciw,,!!....


oj kosztuje, ale jazda okularem jest jeszcze drozsza, quattro warte jest tego.

j@cek napisał(a):
.....ale jesli lubisz scigac sie z pod swiateł to bierz oskę!jest minimalnie szybsza!!no i mniej pali!!Osobiscie jak cie stac biez quattro!!!
oska szybsza z pod swiatel :?: :roll: , chyba nie, wystarczy ze strzele ze sprzegla i zostaje oska w tyle, zanim skonczy mielić to ja bede przy drugich swiatłach 8) :lol: Oczywiscie quattro pali wiecej ale coz...


j@cek napisał(a):
....ps.uwazam ze z oski tez mozna wyciagnac fajna frajde z jazdy!!!!!!!!i niezgadzam sie z opinjami ze oska to tylko wyglad!!
ALE JESLI CĘ STAC BIEZ QUATTRO!!2.8!!

Każdy kocha to co ma, wiadomo ze jezdzi sie tym na co Cie stać.
A co do quattro to zmienisz zdanie jak przejedziesz sie na mokrej nawieżchni , nie mowiac juz o zimie(choc sam jeszcze nie mialem okazji, to moja pierwsza zima quattro)

Autor:  Migel [ 11.paź.2003 15:15:23 ]
Tytuł: 

hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam.
tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:)

Autor:  Migel [ 11.paź.2003 15:18:41 ]
Tytuł: 

Miki_V6 napisał(a):
j@cek napisał(a):
....Wszyscy sa tu zachwyceni quattro i ja ten zachwyt podzielam tylko uczulam ,ze to kosztuje i to nie mała . wiec przed podjeciem decyzji musisz ostro przemyslec wszystkie ,,za,, i ,,przeciw,,!!....


oj kosztuje, ale jazda okularem jest jeszcze drozsza, quattro warte jest tego.

j@cek napisał(a):
.....ale jesli lubisz scigac sie z pod swiateł to bierz oskę!jest minimalnie szybsza!!no i mniej pali!!Osobiscie jak cie stac biez quattro!!!
oska szybsza z pod swiatel :?: :roll: , chyba nie, wystarczy ze strzele ze sprzegla i zostaje oska w tyle, zanim skonczy mielić to ja bede przy drugich swiatłach 8) :lol: Oczywiscie quattro pali wiecej ale coz...


j@cek napisał(a):
....ps.uwazam ze z oski tez mozna wyciagnac fajna frajde z jazdy!!!!!!!!i niezgadzam sie z opinjami ze oska to tylko wyglad!!
ALE JESLI CĘ STAC BIEZ QUATTRO!!2.8!!

Każdy kocha to co ma, wiadomo ze jezdzi sie tym na co Cie stać.
A co do quattro to zmienisz zdanie jak przejedziesz sie na mokrej nawieżchni , nie mowiac juz o zimie(choc sam jeszcze nie mialem okazji, to moja pierwsza zima quattro)


MikiV6, J@cek ma quattro i to w pożądnym wydaniu: 200 20V!!:) więc wie co to znaczy frajda z jazdy!

Autor:  Miki_V6 [ 11.paź.2003 15:20:00 ]
Tytuł: 

Migel napisał(a):
hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam.
tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:)

Miejmy nadzieje ze posiadacze 2.3 coupe nie czują się obrażeni :!: :roll: :wink:

Autor:  Migel [ 11.paź.2003 15:39:50 ]
Tytuł: 

Miki_V6 napisał(a):
Migel napisał(a):
hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam.
tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:)

Miejmy nadzieje ze posiadacze 2.3 coupe nie czują się obrażeni :!: :roll: :wink:


Wiesz 136 koni v. 1500kg to nie jest zbyt wiele i chyba każvy o tym wie. dla mnie 300 v 1520kg też jest stanowczo zamało, więc niech sie koledzy nie obrażają:)

Autor:  Miki_V6 [ 11.paź.2003 19:18:11 ]
Tytuł: 

Migel napisał(a):
Miki_V6 napisał(a):
Migel napisał(a):
hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam.
tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:)

Miejmy nadzieje ze posiadacze 2.3 coupe nie czują się obrażeni :!: :roll: :wink:


Wiesz 136 koni v. 1500kg to nie jest zbyt wiele i chyba każvy o tym wie. dla mnie 300 v 1520kg też jest stanowczo zamało, więc niech sie koledzy nie obrażają:)
Jak to mówią " Zawsze czujemy niedosyt mocy pod nogą".
Co zrobic, czlowiek zawsze bedzie zachłanny. :wink:

Autor:  kubazak [ 11.paź.2003 19:32:39 ]
Tytuł: 

Ja tam bym wybrał co innego i zrobił pewną rzecz...
Ale nie bede sie wiecej odzywał bo mnie zlinczują :):):)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/