.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
jak coupe to najlepiej...... ? https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=1065 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | LeeMasta [ 10.paź.2003 11:58:04 ] |
Tytuł: | jak coupe to najlepiej...... ? |
Witam chcialbym zakupic coupe 90 i zastanawiam sie nad wyborem wersji. potrzebuje kilku dodatkowych informacji od uzytkownikow. chodzi mi glownie o: 1. awaryjnosc : AWD vs FWD 2. jaki silnik z inst. LPG? "2.3 10v" vs "2.3 20v" lub inny... ale nie mniejszy niz 2.3 oraz bez turbo 3. dostepnosc czesci.... 4. kolor okej z tym 4 to zart... oczywiscie wiem ze musi byc: CZARNY zeby do 90 ukochanej pasowal ![]() ![]() |
Autor: | j@cek [ 10.paź.2003 12:12:45 ] |
Tytuł: | |
2/3 20v -polecam i szukaj w dobrym wypasie!!!oczywiscie zprawdz geometrie!no i zalerzy ile masz kasy bo mozesz pokusic sie o 2.8 v6! |
Autor: | BiLu [ 10.paź.2003 12:12:50 ] |
Tytuł: | |
ciezko bedzie z 2.3 20V - malo tego jest (tym bardziej w przyzwoitym stanie). szukaj 2.3 10V Q z silnikiem padaka i swapuj 3B jesli chcesz zapodac gaz to szukaj 2.8 Q powodzenia i wytrwalosci w poszukiwaniach |
Autor: | maag [ 10.paź.2003 12:21:09 ] |
Tytuł: | |
to brzmi troche jak pytanie: jaki portfel lepiej znalezc? brazowy czy czarny? wyboru wielkiego nie ma - lepiej q ale jak oska w fajnym stanie to tez bym bral. i im wiecej mocy tym lepiej. powodzenia |
Autor: | mq [ 10.paź.2003 12:24:59 ] |
Tytuł: | |
Najlepiej 2.8q, 2,3 20V to rarytas, 2,3 10V to mechaniczny wtrysk :? 2.6 to lekkie nieporozumienie i plastikowy kolektor :? 2.0 nie ma w q , 2.2 jest tylko t - a tego nie chcesz 2.8 q pozostaje |
Autor: | hans [ 10.paź.2003 18:02:48 ] |
Tytuł: | |
2.0 20V NM (160KM)bylo w quattro a 2.2 KV(136KM) tez bylo i tez w quattro ... Coupe bez quattro to tylko wyglad ... natomiast radosc z jazdy to Audi quattro |
Autor: | Timo [ 10.paź.2003 19:28:57 ] |
Tytuł: | |
Czlowiek czytajacy te wszystkie teksty o quattro moze sie zalamac majac oske... :twisted: |
Autor: | hans [ 10.paź.2003 19:32:53 ] |
Tytuł: | |
Timo napisał(a): Czlowiek czytajacy te wszystkie teksty o quattro moze sie zalamac majac oske... :twisted:
przez wzglad na to ze Audi robi tez oski nie powiem ze oska to porazka .... ale tak jest :roll: na pytanie : "czy jest cos lepszego od sexu" , moge smialo odpowoedziec : tak , quattro , ale oczywiscie ani ci ktorzy nie uprawiali sexu ani ci ktorzy nie jezdzili quattro nie moga odpowiedziec na to pytanie obiektywnie .... a z reszta ... najpierw to , czyli jako zrodlo http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=8465 a teraz konkret Sukces czterech kół Dwadzieścia lat Audi quattro Dwadzieścia lat temu firma Audi zaprezentowała pojazd, którego nazwa stała się synonimem sukcesu: Audi quattro. Został on po raz pierwszy przedstawiony podczas genewskiego Salonu Motoryzacyjnego 3 marca 1980 roku, by potem odnieść niezliczone zwycięstwa w rajdach na całym świecie. Późniejsze generacje legendarnego quattro również podążały od zwycięstwa do zwycięstwa na trasach wyścigowych. Jednak debiut Audi quattro zasygnalizował początek nowej ery nie tylko w sportach motorowych. Stały napęd na cztery koła potwierdził swoją supremację także w produkcji seryjnej, ponieważ charakteryzował się doskonałymi właściwościami jezdnymi, a przy tym zapewniał bezpieczeństwo i dawał poczucie radości z codziennej jazdy. W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Oczywiście Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają buksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy. Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samohamownemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś. Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny. W pojazdach z silnikiem ustawionym poprzecznie - jak na przykład A3, S3 i TT - od jesieni 1998 stosuje się specjalną odmianę technologii quattro. Sprzęgło elektrohydrauliczne Haldex reaguje wyjątkowo szybko na zmiany w warunkach jezdnych, dzięki czemu rozdział momentu obrotowego jest optymalizowany dla osi przedniej i tylnej niemal natychmiast. Podwaliny sukcesu technologii quattro inżynierowie firmy Audi stworzyli w 1977 roku. Ówczesny główny inżynier Audi, dr Ferdinand Piëch - dziś przewodniczący rady nadzorczej Volkswagen AG - zasugerował skonstruowanie wyczynowego samochodu sportowego na bazie płyty podłogowej Audi 80. Jako podstawowa jednostka napędowa Audi 200 posłużył 200-konny pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, a nadwozie "pożyczono" z modelu Audi 80 Coupé. Audi wypłynęło na niezbadane wody: do tego czasu pojazdy z napędem na cztery koła były niemal równie niezgrabne, wysoko zawieszone i nieeleganckie jak specjalistyczne pojazdy terenowe. Od samego początku inżynierowie Audi postawili na stały napęd na cztery koła. Kierowca nie musi się zastanawiać, kiedy włączyć ten tryb pracy; korzysta z optymalnego rozłożenia napędu cały czas na wypadek pojawienia się nieprzewidzianej sytuacji krytycznej. Specjalnym rozwiązaniem technologii quattro jest drążony wał rozdzielający i wyrównujący moc między osiami. Rozwiązanie to po raz pierwszy w historii motoryzacji wyeliminowało potrzebę stosowania ciężkiej centralnej skrzyni biegów w pojeździe o podłużnym układzie silnika i przekładni, dzięki czemu napęd na cztery koła mógł w końcu zostać zastosowany w samochodach osobowych. Prasa specjalistyczna powitała pojawienie się Audi quattro jednogłośnym entuzjazmem. Stwierdzenia w rodzaju "technologia motoryzacyjna rodem z roku 2000 dostępna dziś", czy też "przejaw geniuszu" są dowodem na to, jak wielkie wrażenie zrobiło Audi quattro podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 1980 roku. Ale historia sukcesu rozpoczęła się tak naprawdę dopiero od debiutu quattro na trasach rajdowych. Wersja rajdowa z silnikiem o mocy zwiększonej do 300 koni mechanicznych odniosła premierowym roku 1981 trzy zwycięstwa w mistrzostwach świata. Kierowcy, tacy jak Hannu Mikkola, Stig Blomqvist czy Michele Mouton odnieśli w roku następnym jeszcze siedem zwycięstw, dzięki czemu Audi quattro zdobyło mistrzostwo świata. Od roku 1984 członkiem zespołu kierowców Audi został Niemiec Walter Röhrl; ten pochodzący z Ratyzbony późniejszy dwukrotny mistrz świata debiutując wygrał rajd Monte Carlo. Zespół Audi zakończył sezon podwójnym tytułem: mistrzostwem świata konstruktorów i mistrzostwem świata kierowców dla Stiga Blomqvista. Podobnie jak w roku poprzednim sukces ten został wzbogacony o wiele tytułów mistrzowskich w poszczególnych krajach. Sportowa wersja quattro - ze zmniejszonym rozstawem osi - oraz zadziorne quattro S1 ze spojlerem, kontynuowały pasmo triumfów "czterech kół" na trasach rajdowych całego świata. Do sukcesów najbardziej bez wątpienia spektakularnych należały liczne zwycięstwa w legendarnym wyścigu "pod górę" w Pikes Peak w USA. Owalne tory amerykańskie także były widownią triumfów Audi quattro. Uczestnictwo w mistrzostwach Trans Am STC, zakończone w 1988 roku, przyniosło osiem zwycięstw indywidualnych oraz tytuł mistrzowski kierowców i konstruktorów dla Audi 200 quattro saloon. Za kierownicą - poza zawodnikami amerykańskimi - zasiadali czołowi kierowcy niemieccy Walter Röhrl i Hans - Joachim Stuck. Ci dwaj prowadzili również zadziwiająco mocne Audi V8 quattro, które w 1990 roku zaczęło startować w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych. I tu lista sukcesów jest imponująca: osiem zwycięstw oraz tytuł mistrzowski dla Stucka. Ten rozdział jeszcze nie został zamknięty, czego dowodem niech będzie mistrzostwo zdobyte na Audi A4 quattro przez Christiana Abta w roku 1999. Jeszcze większe wrażenie niż triumfy sportowe wywiera powodzenie technologii quattro w pojazdach produkowanych seryjnie. Dotychczas wyprodukowano ponad 820 tys. samochodów Audi quattro. W aktualnej ofercie audi znajduje się 66 modeli z napędem na cztery koła. Są one napędzane silnikami cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowymi z zapłonem iskrowym i TDI. Modele S i RS - najsilniejsze i najbardziej sportowe - także wyposażone są w ten napęd. Nic dziwnego więc, że co czwarte sprzedawane dziś Audi to Audi quattro. zrodlo : Oficjalne strony Audi w Polsce www.audi.pl no i oczywiscie nie mozna nie obejzec tego http://www.nordicaudi.com/media/filmer/ ... irally.mpa oczywiscie to tez : http://www.nordicaudi.com/media/filmer/ ... attro2.mpa i to tez : http://www.nordicaudi.com/media/filmer/ ... -full.mpeg bez obejzenia tego to nie ma co zabierac glosu na temat quattro ... ![]() |
Autor: | Timo [ 10.paź.2003 19:54:37 ] |
Tytuł: | |
Hans czemu sie nie dziwie , ze ty pierwszy odpowiedziales na moj post ![]() A historie quattro juz czytalem ![]() |
Autor: | Miki_V6 [ 10.paź.2003 20:10:30 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): 2.0 20V NM (160KM)bylo w quattro a 2.2 KV(136KM) tez bylo i tez w quattro ... Coupe bez quattro to tylko wyglad ... natomiast radosc z jazdy to Audi quattro Popieram drogiego kolege, quattro to naprawde radosc z jazdy tymbardziej w zime(choc bedzie to moja pierwsza zima w quattro).
A co do 2.8V6 to czemu by nie, super sprzet, duzo mocy, po co sie rozdrabniac na 2.3 czy 2.0 no chyba ze turbo ale Ty podobno nie chcesz turbo. A mozna widziec dlaczego turbo Cie odraza ![]() ![]() |
Autor: | Migel [ 11.paź.2003 12:25:20 ] |
Tytuł: | |
bo kolega chce gaz i słusznie nie chce turbinki gazować. ja bym szukał 2.8Q 2.3 jest zasłabe jak na tak cieżka furkę. |
Autor: | Miki_V6 [ 11.paź.2003 14:01:09 ] |
Tytuł: | |
Migel napisał(a): bo kolega chce gaz i słusznie nie chce turbinki gazować.
ja bym szukał 2.8Q 2.3 nie jest za mocne jak na tak cieżka furkę. za mocne?? To co powiesz o 2.8 czy 2.2T?? |
Autor: | j@cek [ 11.paź.2003 14:01:56 ] |
Tytuł: | |
jesli cie stac to kup 2.8 QUATTRO!QUATTRO to jest to ale pamietaj ze w budzie b4 zawieszenie jest dosc miekkie i bedziesz narazony na czeste wymiany w zawieszeniu!!(koszt gadzetów do quattro jest dosc drogi)Tak wiec musisz przeanalizowac czy cie stac na czasem dosyc drogie wymiany w zawieszeniu. Wszyscy sa tu zachwyceni quattro i ja ten zachwyt podzielam tylko uczulam ,ze to kosztuje i to nie mała . wiec przed podjeciem decyzji musisz ostro przemyslec wszystkie ,,za,, i ,,przeciw,,!!Pozatym np. 2.3 i 2.8 to silniki ktore radza sobie z napedem quattro dosc dobrze !ale jesli lubisz scigac sie z pod swiateł to bierz oskę!jest minimalnie szybsza!!no i mniej pali!!Osobiscie jak cie stac biez quattro!!!najlepiej w budzie c4!!dlaczego..??poniewaz zawiecha c4 jest duzzo wytrzymalsza a wiec ograniczysz koszty!! ps.uwazam ze z oski tez mozna wyciagnac fajna frajde z jazdy!!!!!!!!i niezgadzam sie z opinjami ze oska to tylko wyglad!! ALE JESLI CĘ STAC BIEZ QUATTRO!!2.8!! |
Autor: | Miki_V6 [ 11.paź.2003 14:11:50 ] |
Tytuł: | |
j@cek napisał(a): ....Wszyscy sa tu zachwyceni quattro i ja ten zachwyt podzielam tylko uczulam ,ze to kosztuje i to nie mała . wiec przed podjeciem decyzji musisz ostro przemyslec wszystkie ,,za,, i ,,przeciw,,!!.... oj kosztuje, ale jazda okularem jest jeszcze drozsza, quattro warte jest tego. j@cek napisał(a): .....ale jesli lubisz scigac sie z pod swiateł to bierz oskę!jest minimalnie szybsza!!no i mniej pali!!Osobiscie jak cie stac biez quattro!!! oska szybsza z pod swiatel ![]() ![]() j@cek napisał(a): ....ps.uwazam ze z oski tez mozna wyciagnac fajna frajde z jazdy!!!!!!!!i niezgadzam sie z opinjami ze oska to tylko wyglad!!
ALE JESLI CĘ STAC BIEZ QUATTRO!!2.8!! Każdy kocha to co ma, wiadomo ze jezdzi sie tym na co Cie stać. A co do quattro to zmienisz zdanie jak przejedziesz sie na mokrej nawieżchni , nie mowiac juz o zimie(choc sam jeszcze nie mialem okazji, to moja pierwsza zima quattro) |
Autor: | Migel [ 11.paź.2003 15:15:23 ] |
Tytuł: | |
hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam. tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:) |
Autor: | Migel [ 11.paź.2003 15:18:41 ] |
Tytuł: | |
Miki_V6 napisał(a): j@cek napisał(a): ....Wszyscy sa tu zachwyceni quattro i ja ten zachwyt podzielam tylko uczulam ,ze to kosztuje i to nie mała . wiec przed podjeciem decyzji musisz ostro przemyslec wszystkie ,,za,, i ,,przeciw,,!!.... oj kosztuje, ale jazda okularem jest jeszcze drozsza, quattro warte jest tego. j@cek napisał(a): .....ale jesli lubisz scigac sie z pod swiateł to bierz oskę!jest minimalnie szybsza!!no i mniej pali!!Osobiscie jak cie stac biez quattro!!! oska szybsza z pod swiatel ![]() ![]() j@cek napisał(a): ....ps.uwazam ze z oski tez mozna wyciagnac fajna frajde z jazdy!!!!!!!!i niezgadzam sie z opinjami ze oska to tylko wyglad!! ALE JESLI CĘ STAC BIEZ QUATTRO!!2.8!! Każdy kocha to co ma, wiadomo ze jezdzi sie tym na co Cie stać. A co do quattro to zmienisz zdanie jak przejedziesz sie na mokrej nawieżchni , nie mowiac juz o zimie(choc sam jeszcze nie mialem okazji, to moja pierwsza zima quattro) MikiV6, J@cek ma quattro i to w pożądnym wydaniu: 200 20V!!:) więc wie co to znaczy frajda z jazdy! |
Autor: | Miki_V6 [ 11.paź.2003 15:20:00 ] |
Tytuł: | |
Migel napisał(a): hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam.
tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:) Miejmy nadzieje ze posiadacze 2.3 coupe nie czują się obrażeni ![]() ![]() |
Autor: | Migel [ 11.paź.2003 15:39:50 ] |
Tytuł: | |
Miki_V6 napisał(a): Migel napisał(a): hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam. tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:) Miejmy nadzieje ze posiadacze 2.3 coupe nie czują się obrażeni ![]() ![]() Wiesz 136 koni v. 1500kg to nie jest zbyt wiele i chyba każvy o tym wie. dla mnie 300 v 1520kg też jest stanowczo zamało, więc niech sie koledzy nie obrażają:) |
Autor: | Miki_V6 [ 11.paź.2003 19:18:11 ] |
Tytuł: | |
Migel napisał(a): Miki_V6 napisał(a): Migel napisał(a): hehe fajnie wyszło, miałem napisać zasłabe!! ju z poprawiam. tak to jest jak sie ciągle o mocy mysli:) Miejmy nadzieje ze posiadacze 2.3 coupe nie czują się obrażeni ![]() ![]() Wiesz 136 koni v. 1500kg to nie jest zbyt wiele i chyba każvy o tym wie. dla mnie 300 v 1520kg też jest stanowczo zamało, więc niech sie koledzy nie obrażają:) Co zrobic, czlowiek zawsze bedzie zachłanny. ![]() |
Autor: | kubazak [ 11.paź.2003 19:32:39 ] |
Tytuł: | |
Ja tam bym wybrał co innego i zrobił pewną rzecz... Ale nie bede sie wiecej odzywał bo mnie zlinczują ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |