.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/

Dwa pytania -A4 TDI
https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=6054
Strona 1 z 1

Autor:  necro [ 10.lip.2004 15:14:07 ]
Tytuł:  Dwa pytania -A4 TDI

-silnik 115KM z 2000r to juz pompowtryskiwacz,ewentualnie jak poznac wizualnie?
-sa jakies problemy z hamowaniem/chipowaniem tiptornica?

Autor:  Simpson [ 10.lip.2004 15:50:55 ]
Tytuł: 

z hamowaniem tiptronika nie powinno być problemów.
W sumie dysponuje sekencyjną zmiana.. i możesz sie rozpędzać zmieniać kolejno biegi.. i jak dojdziesz do tego na ktorym chcesz hamować to wtedy walisz gaz i po problemie.
A biegu na wyższy chyba nie zmieni (a jeśli zmieni to przy odcięciu)

Co do czipowania to nie wiem.

A co.. planujesz zmiane? :)

Autor:  necro [ 10.lip.2004 17:19:35 ]
Tytuł: 

Niby tak,ale nie wiem czy przy zbyt malych obrotach(od jakich na hamownia wciska sie w podloge)skrzynia nie zmieni na nizszy bieg
co do zmiany dobrze kombinujesz ;)

Autor:  quattro PETE [ 10.lip.2004 17:23:27 ]
Tytuł: 

necro napisał(a):
Niby tak,ale nie wiem czy przy zbyt malych obrotach(od jakich na hamownia wciska sie w podloge)skrzynia nie zmieni na nizszy bieg

Nie zmieni. Od tego właśnie jest opcja manualna, gdzie ty sam zmieniasz biegi. Automat zmieni bieg za ciebie tylko wtedy gdy dociągniesz do czerwonego pola a ty sam zapomnisz zmienić.

Nie ma żadnych problemów z hamowaniem/chipowaniem tiptronic'a, przynajmniej w silnikach 1.8T.

Pozdr.

Autor:  Simpson [ 10.lip.2004 17:28:33 ]
Tytuł: 

Czyli sie nie pomyliłem.

necro: życze udanych zakupów :peace:

Autor:  necro [ 10.lip.2004 17:38:46 ]
Tytuł: 

Quattro Pete napisał(a):
Nie zmieni. Od tego właśnie jest opcja manualna, gdzie ty sam zmieniasz biegi. Automat zmieni bieg za ciebie tylko wtedy gdy dociągniesz do czerwonego pola a ty sam zapomnisz zmienić.

Nie ma żadnych problemów z hamowaniem/chipowaniem tiptronic'a, przynajmniej w silnikach 1.8T.

Pozdr.


No to fajnie,myslalem ze bedzie wiecej klopotów :)
Ciekawe jeszcze czy modyfikacja chipem wplynie na trwalosc skrzyni?

Autor:  DeS [ 10.lip.2004 17:40:53 ]
Tytuł: 

Tipronic jest nie do zdarcia więc chyba nie ma obaw ;)

Autor:  Simpson [ 10.lip.2004 17:42:37 ]
Tytuł: 

necro napisał(a):
Ciekawe jeszcze czy modyfikacja chipem wplynie na trwalosc skrzyni?

Rozumiem że planujesz chipowanie silnika...
I jeśli to nie będą jakieś ekstramalne modyfikacje na 300-350 KM to skrzyni nie powinno sie nic stać :)
W końcu to jest jak zwykły automat.. tylko że można samemu biegi zmieniać :D

Pozdro

Autor:  necro [ 10.lip.2004 17:50:56 ]
Tytuł: 

Najpierw trzeba kupic a nastepnie odpoczac finansowo :/
ale chip to tylko kwestia czasu
ok. o tiptronicu wiem juz jeszcze tylko pozostaje kwestia czy to pompowtryskiwacz czy zwykle tdi

Autor:  quattro PETE [ 10.lip.2004 17:56:46 ]
Tytuł: 

necro napisał(a):
Ciekawe jeszcze czy modyfikacja chipem wplynie na trwalosc skrzyni?

Jeśli mowa tylko o chipie, to raczej nie ma problemu.

Dodatkowo można też zachipować skrzynię (sterownik skrzyni, w odróznieniu od sterownika silnika) aby skrócić czasy zmiany biegów przez skrzynię. Niestety nie wiem czy w Polsce ktoś takie modyfikacje oferuje. W USA jest to bardzo popularna modyfikacja tiptronic'a.

Pozdr.

Autor:  DeS [ 10.lip.2004 18:04:19 ]
Tytuł: 

MTM się tym bawi w Polsce.. ale to niestety słono kosztuje :/
http://mtm-tuning.pl/

Autor:  quattro PETE [ 10.lip.2004 18:18:51 ]
Tytuł: 

Słono tzn. ile? Nie zauważyłem tam cennika. :)

Tip chip GIAC'a kosztuje $250. Redukuje opóźnienie zmiany biegów z 1s do 0,2s, tak przynajmniej twierdzą. :P

Autor:  Megster [ 10.lip.2004 19:30:49 ]
Tytuł: 

Co do wyboru pompowtryskiwacz czy zwykłe tdi to ponoć "zwykłe tdi" są trwalsze a w tych z pompowtryskiwaczami zaworki nie wytrzymywały.

Autor:  necro [ 10.lip.2004 20:31:09 ]
Tytuł: 

No wlasnie problem w tym ze nie wiem czy to pompowtryskiwacz czy zwykly,oznaczenia silnika nie mam,zapomnialem zobaczyc,co bylo charakterystyczne do duza oslona plastikowa na silniku oraz to ze ma 115KM,a nie bylo czasem tak ze 115 i 130 to juz pompowtrysk.?

Autor:  Megster [ 10.lip.2004 22:11:04 ]
Tytuł: 

115 wszedł w następstwie 110 (AFN) i był robiony chyba tylko przez pół roku a potem wszedł 130 (i 100 zamiast starego 90). A z wyglądu zupełnieę niczym nie różnią.

Autor:  Konrado [ 10.lip.2004 22:27:40 ]
Tytuł: 

Megster napisał(a):
115 wszedł w następstwie 110 (AFN) i był robiony chyba tylko przez pół roku a potem wszedł 130 (i 100 zamiast starego 90). A z wyglądu zupełnieę niczym nie różnią.


no nie wiem... w pompo, pompowtryski sa w glowicy, a w zwyklych TDIkach pompa zaczepiona jest przy bloku silnika.

Generalnie najlatwiej jest zdjac oslone i spojrzec... Albo mozna tez po oznaczeniu motoru

115KM - AJM, ATJ
130KM - AVF, AWX
101KM - AVB
110KM - AFN, AVG

No i sa jeszcze 90-tki ale nie chce mi sie szukac ;)

Autor:  BiLu [ 10.lip.2004 22:58:17 ]
Tytuł: 

Konrado napisał(a):
...
Generalnie najlatwiej jest zdjac oslone i spojrzec... Albo mozna tez po oznaczeniu motoru

115KM - AJM, ATJ
130KM - AVF, AWX
101KM - AVB
110KM - AFN, AVG
...

albo zerknac w dowod rejestracyjny :p
ps. necro - z eski na turbognojka - ze schodow spadles na glowe??? ;)

Autor:  necro [ 10.lip.2004 23:05:35 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
albo zerknac w dowod rejestracyjny :p
ps. necro - z eski na turbognojka - ze schodow spadles na glowe??? ;)


Zapomnialem zobaczyc,a niechce mi sie czekac do poniedzialku :P
chyba nie trudne pytanie czy 115KM bylo jako pompowtrysk. czy takze jako zwykle? :D
co do drugiej czesci pytania.....hmm chyba wlasnie zmadrzalem i kupuje tdi :peace: sa lepsze sposoby na wydawanie kasy niz ciagłe tankowanie eski :P

Autor:  Megster [ 11.lip.2004 11:39:21 ]
Tytuł: 

115 to pompowtryskiwacze. Nie było zwykłych TDi 115 km chyba że ktoś do 90tki zapodał chipa.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/