.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
Elektryczny concept car Audi na bazie R8 Spyder https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=96158 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Leo [ 15.wrz.2009 20:11:35 ] |
Tytuł: | Elektryczny concept car Audi na bazie R8 Spyder |
http://www.motofilm.pl/2009/09/15/przys ... di-e-tron/ 4.500 Nm ... jeśli to prawda.... ![]() |
Autor: | Gustav [ 15.wrz.2009 21:37:56 ] |
Tytuł: | |
chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić ![]() |
Autor: | Miki_rde [ 15.wrz.2009 22:14:48 ] |
Tytuł: | |
Coś ala "rakieta odrzutowa" ![]() |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:09:54 ] |
Tytuł: | |
http://www.audi.com/com/brand/en/tools/ ... -tron.html jednak 4500 w mordę pewnie to jakaś sztuczka bo silniki są 4y ciekawe czy ja doczekam takich fajnych autek |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 07:15:52 ] |
Tytuł: | |
nie chce mi się teraz liczyć, ale dla 4500 Nm momentu i TYLKO 300 KM - to znaczy, że silniki mają max rpm na poziomie 2000. |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:25:56 ] |
Tytuł: | |
podziel moment przez 4y rufa elektryczny porschak ma 650Nm i 200HP |
Autor: | BiLu [ 16.wrz.2009 07:26:17 ] |
Tytuł: | |
Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić
![]() sekret tkwi w przełożeniach ![]() tak samo bezsensowne jest porównywanie momentu benzyny i diesla ![]() |
Autor: | Gustav [ 16.wrz.2009 07:33:59 ] |
Tytuł: | |
No ciekawi mnie wykres mocy względem Nm ,przy takim momencie 4 koła będą stały w miejscu , ktoś to wytłumaczy ? |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:34:31 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić ![]() sekret tkwi w przełożeniach ![]() jakich przełożeniach? |
Autor: | BiLu [ 16.wrz.2009 07:39:03 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): BiLu napisał(a): Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić ![]() sekret tkwi w przełożeniach ![]() jakich przełożeniach? miedzy silnikiem a kołami, bo to nie jest moment obrotowy przecież mierzony na kołach. |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:44:48 ] |
Tytuł: | |
doczytaj tam są 4y silniki przy każdym kole i zapewne marketingowo sobie pomnozyli wszystko przez 4y, koło 1000Nm jest jak najbardziej możliwe patrząc na moment z tego porschaka (to jest moment na silniku oczywiscie) |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 07:48:57 ] |
Tytuł: | |
Zakładam że silniki elektryczne są 4 czyli 4500 przez 4 to 1125 na koło, do tego wstępne przełożenie 1/3 co daje jakieś 375 Nm na koło oraz 250 km/h przy 2000 rpm. Czyli całkiem sensownie. edit: dla opony 255/45/17 a pewnie bedzie większa. |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 07:56:13 ] |
Tytuł: | |
Gustav napisał(a): No ciekawi mnie wykres mocy względem Nm ,przy takim momencie 4 koła będą stały w miejscu , ktoś to wytłumaczy ?
wykres momentu jest stały na prawie całej długości wykresu, zatem moc będzie rosła liniowo w stosunku do obrotów i dla max rpm będzie ok. 310 KM Bilu ![]() ![]() |
Autor: | Gustav [ 16.wrz.2009 07:59:57 ] |
Tytuł: | |
Czyli nie ma opcji boksowania kół , przyrost mocy i momentu bedzię tak łagodny że żadne system nie będzie ingerować podczas ruszania ? |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 08:09:42 ] |
Tytuł: | |
będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło. |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 09:02:55 ] |
Tytuł: | |
quattrowentylator napisał(a): nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów jak to prawdopodobnie? są 4y osobne silniki więc musiały by być 4y skrzynki quattrowentylator napisał(a): będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło.
z tego co kojarzę moment rośnie wraz ze wzrostem prądu |
Autor: | BiLu [ 16.wrz.2009 09:13:20 ] |
Tytuł: | |
jest kilka innych ciekawostek związanych z tym autem: - pompa ciepła w układzie klimatyzacji - "torque vectroring" - sposób zarżadzania tym gigantycznym momentem obrotowym |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 09:25:10 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): quattrowentylator napisał(a): nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów jak to prawdopodobnie? są 4y osobne silniki więc musiały by być 4y skrzynki quattrowentylator napisał(a): będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło. z tego co kojarzę moment rośnie wraz ze wzrostem prądu nie ma potrzeby skrzyni biegów dla silników elektrycznych sterowanych częstotliwościowo, falownikami. Wystarczy regulacja prądowo-częstotliwościowa. To duży plus. Ale prąd się nie zmienia ![]() |
Autor: | MICH. [ 19.wrz.2009 11:13:26 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): maciu napisał(a): BiLu napisał(a): Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić ![]() sekret tkwi w przełożeniach ![]() jakich przełożeniach? miedzy silnikiem a kołami, bo to nie jest moment obrotowy przecież mierzony na kołach. z zasady budowy i dzialania wynika moment obrotowy i moc silnika elektrycznego... zwroccie uwage np. na lokomotywy... silniki spalinowe daja w nich prad dla silnikow elektrycznych, a dopiero te daja moc na kola... duzy moment obrotowy daje "kopa" do ruszenia wielkich ciezarow... krzywa momentu obrotowego w silniku elektrycznym jest odwrotna niz w benzynie czy dieslu... http://www.pneumatyka.info.pl/info/moment_obrotowy |
Autor: | BiLu [ 04.paź.2010 14:20:17 ] |
Tytuł: | |
w Paryżu pojawiła się wersja cabrio: http://motoryzacja.interia.pl/raport/pa ... 39092,7124 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |