Silniki 4.0 BiTurbo V8 w Audi S6 C7 i Porsche Panamera GTS mają wspólne korzenie – obie jednostki należą do rodziny EA825, opracowanej wspólnie przez Audi i Porsche w ramach koncernu VW. Choć bazowo są bardzo podobne konstrukcyjnie, różnią się m.in. oprogramowaniem, osprzętem oraz szczegółami układów chłodzenia i wydechowych.
Podobnie jest z 2.9 BiTurbo V6 – silnik w Audi RS5 i Panamerze 4S (2.9 BiT 440 KM) to ta sama konstrukcja EA839. Różnice mogą wynikać z dostrajania mocy, momentu oraz charakterystyki pracy, ale mechanicznie to niemal bliźniacze jednostki.
Jeśli chodzi o trwałość, to ogólnie te silniki są uznawane za solidne, choć wymagają regularnej i kosztownej obsługi, szczególnie przy przebiegach powyżej 150–200 tys. km. Skrzynie ZF 8HP montowane w Panamerze i Audi są bardzo trwałe, o ile są serwisowane co 60–80 tys. km (wymiana oleju).
|