.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
Silniki Audi vs Porsche Panamera https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=152505 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | myszon90 [ 05.gru.2024 20:17:04 ] |
Tytuł: | Silniki Audi vs Porsche Panamera |
Panowie, czy orientuje się ktoś, czy silnik V8 np w Audi S6 C7 4.0BiT to ten sam motor co w Panamerze GTS, 4.0 BiT?? Czy 2.9BiT z RS5 to ten sam motor co w Panamerze 4S czyli 2.9BiT 440KM...?? Czy to tylko zbieżność pojemności... Szukam informacji co do trwałości silników i skrzyń 8HP... w Porsche Panamera i gdzieś wyczytałem, że to te same silniki... |
Autor: | kowalski33 [ 30.maja.2025 09:41:53 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Audi vs Porsche Panamera |
Silniki 4.0 BiTurbo V8 w Audi S6 C7 i Porsche Panamera GTS mają wspólne korzenie – obie jednostki należą do rodziny EA825, opracowanej wspólnie przez Audi i Porsche w ramach koncernu VW. Choć bazowo są bardzo podobne konstrukcyjnie, różnią się m.in. oprogramowaniem, osprzętem oraz szczegółami układów chłodzenia i wydechowych. Podobnie jest z 2.9 BiTurbo V6 – silnik w Audi RS5 i Panamerze 4S (2.9 BiT 440 KM) to ta sama konstrukcja EA839. Różnice mogą wynikać z dostrajania mocy, momentu oraz charakterystyki pracy, ale mechanicznie to niemal bliźniacze jednostki. Jeśli chodzi o trwałość, to ogólnie te silniki są uznawane za solidne, choć wymagają regularnej i kosztownej obsługi, szczególnie przy przebiegach powyżej 150–200 tys. km. Skrzynie ZF 8HP montowane w Panamerze i Audi są bardzo trwałe, o ile są serwisowane co 60–80 tys. km (wymiana oleju). |
Autor: | Leszek-Q [ 19.cze.2025 23:09:18 ] |
Tytuł: | Re: Silniki Audi vs Porsche Panamera |
kowalski33 napisał(a): Silniki 4.0 BiTurbo V8 w Audi S6 C7 i Porsche Panamera GTS mają wspólne korzenie – obie jednostki należą do rodziny EA825, opracowanej wspólnie przez Audi i Porsche w ramach koncernu VW. Choć bazowo są bardzo podobne konstrukcyjnie, różnią się m.in. oprogramowaniem, osprzętem oraz szczegółami układów chłodzenia i wydechowych. Podobnie jest z 2.9 BiTurbo V6 – silnik w Audi RS5 i Panamerze 4S (2.9 BiT 440 KM) to ta sama konstrukcja EA839. Różnice mogą wynikać z dostrajania mocy, momentu oraz charakterystyki pracy, ale mechanicznie to niemal bliźniacze jednostki. Jeśli chodzi o trwałość, to ogólnie te silniki są uznawane za solidne, choć wymagają regularnej i kosztownej obsługi, szczególnie przy przebiegach powyżej 150–200 tys. km. Skrzynie ZF 8HP montowane w Panamerze i Audi są bardzo trwałe, o ile są serwisowane co 60–80 tys. km (wymiana oleju). Porównując z 4.4TT w BMW, to te silniki są tanie w obsłudze jak kajzerki na promocji w Biedronce. Dodam, że w S6, S7 te silniki były obsługiwane przez skrzynie S-tronic (wytrzymuję niższy moment i są mniej trwałę), a w Q7 i A8, RS6, S8 przez hydrauliczne skrzynie ZF8HPxx. Moim zdaniem to najlepsze silniki i skrzynie dostępne obecnie na rynku - jeśli chodzi o doładowane V8. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |