.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:48:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1,8 PM] sondy padają jedna po drugiej
PostNapisane: 12.sty.2007 18:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
witam.
mam problem z autem mianowicie
auto to audi 80 b3 1,8 jednopunktowy wtrysk silnik PM była padnięta sonda założyłem zamiennik pochodził miesiąc i padła kupiłem następną wsadziłem od razu podłączyłem tester sondy i zobaczyłem dziwne rzeczy mianowicie sonda pracowała trochę leniwie i w jednej chwili zamilkła całkowicie.
czy to taka jakość tych zamienników czy co?
co powoduje uszkodzenie sondy??
dodam jeszcze że przy uszkodzeniu sondy momentalnie auto pracuje na około 500-700 obr/min i strasznie kopci na czarno
czekam na jakieś podpowiedzi bo nie wiem co dalej brać następny zamiennik czy szukać problemu w aucie?
i jeszcze jedno pytanie czy podejdzie sonda od jakiegoś japońca bo zakładałem zamienniki z tego względu że nie znalazłem na szrocie rzadnej używki która by działała ale szukałem tylko w sondach od vw audi a wiem że co w japońcu lub koreańcu badam sonde to zawsze chodzi w przeciwieństwie do audi, vw ,opel gdzie często jest uszkodzona
więc gdyby pasowało coś od innego auta to bym poszukał
przed chwilą wsadziłem następny zamiennik i co?... nic ta sonda nie odzywa się w ogóle wsumie diody na wskażniku zaświecają ale na tyle słabo że widać to dopiero gdy zgaszę światło. Jeżeli wszystkie te zamienniki to takie g*wno to po cholere ktoś to produkuje
3 nowe sondy ze sklepu i żadna nie pracowała jak należy.
gdybym miał od kogo to bym podstawił z innego auta oryginalną i wtedy zobaczył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 18:42:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Witam.
Znam z Elki kolegę ;)
Jak bedzie nieszczelny wydech to sonda nie będzie poprawnie pracować.
Sona jest z grzałką czy na 1 przewód?
Jeśli z grzałką, to czy jest napięcie na niej?
U mnie jak w 2.0 ABK była jakaś chu...wa strumienica założona, to sonda miała kiepskie wyniki.
Po wstawieniu zwykłej rurki poprawiło sie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 19:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
pozdrawiam kolegę z elektrody
co do wydechu to raczej nie tam problem a sonda jednoprzewodowa
kat nie zapchany zastanawiałem się nad jego wyrzuceniem ale nie wiem. Ale co by nie było to najbardziej zdziwiło mnie to że podczas pracy jedna sonda pracowała i nagle "trup" z jakiej przyczyny ona padła?
czy może być coś w instalacji skopane co mogłoby powodować uszkodzenie sondy? bo z takim cyrkiem to się jeszcze nie spotkałem
Jakie są przyczyny uszkodzeń sond bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 21:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
jak dymi na czarno to ja bym na początek sprawdził czujnik temperatury,a sonde to powinieneś sprawdzać po ok 10 min jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 21:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
to ja wiem czujnik dobry i sondy też swoje przeszły przy testach i z doświadczenia wiem że zaczynają pracować wcześniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 07:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
teoretycznie sonda jest elementem nie zużywającym się i wiecznym,jednak praktyka pokazuje co innego, tzn ze psują się,ale uważam że jest to związane z usteką od strony wtrysku,bądż silnika,ale najczesciej ze strony LPG. możliwe przyczyny to zbyt duża temperatura spalin,albo zbyt bogata mieszanka powodująca zakopcenie sondy przez to niemożliwy odczyt.myslę że z japonczykami miżesz eksperymentować,parametry zblizone


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 09:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sprawdź napięcie referencyjne na wyjsciu ze sterownika na odpiętej sondzie ma być od ok. 4 do 5V.
Sondy po 100pln to syf ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 13:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 19:19:28
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
Mauzer napisał(a):
sprawdź napięcie referencyjne na wyjsciu ze sterownika na odpiętej sondzie ma być od ok. 4 do 5V.
Sondy po 100pln to syf ;)

czyli na pracującym silniku czy wystarczy włączony zapłon? Jakie mogą być nieprawidłowości brak tego napięcia czy zbyt wysokie i czy to ma wpływ na uszkodzenie sondy?
mam jeszcze taki pomysł mam hyundaia pony 1,5 rok 93 wsadziłbym do niego sondę zobaczył czy działa a później przełożył ją do audi, jeżeli w audi nie będzie pracowała to czy to będzie oznaczało uszkodzony ECU??
no to chyba się wyjaśniło napięcie z ecu na sonde jest w okolicach 12-13V niezależnie od tego czy zapłon włączony czy nie i czy silnik pracuje czy nie. Z tym że jest to napięcie względem + aku, a nie masy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: