.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4Q B5 1.8T]Zapocony tylny dyfer
PostNapisane: 13.gru.2006 18:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2005 14:51:35
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeszów
Witam

Ostatnio znajomy kupił audiczkę A4 1.8Turbo quattro. Autko naprawdę ładne, książka serwisowa prowadzona do końca, przebieg 160 tys km, najprawdopodobniej prawdziwy przebieg. Jedynym mankamentem jest zapocony olejem tylny dyferencjał. Mam pytanie czy ktoś już miał taki przypadek, i jak usunąć tą usterkę.

Po sprowadzeniu autka ktoś je musiał przetestować po piachach ponieważ podwozie troszeczkę wybrudzone i sprzęgiełko delikatnie smierdzi :), przypuszczam że jednak nie to jest przyczyną ponieważ olej już jest stary i nie wygląda na nowy.

Jeszcze jedno czy napęd quattro w A4 96r, to jest haldex, może jakieś inne rozwiązanie, czy może stare porządne quattro ?, i jakie modele audi posiadają takie samo przeniesienie napędu co A4.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 16:23:00
Posty: 190
Lokalizacja: stad
Mozesz dokladniej opisac, w ktorym miejscu jest zapocony?
Zreszta jak ma niewielkie wycieki to tylko kontrolowac stan i niczym sienie przejmowac.
O napedzie Quattro to chyba juz wszystko zostalonapisane na tym forum.
Opcja szukaj Twoim przyjacielem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 19:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tam siedzi stare porządne "kłatro" ;) z torsenem. :D
Jeśli delikatnie zapocony i nie ubywa oleum z dyfra (łatwo sprawdzić odkręcając śrubę na jego boku i wsadzając palec w dziurkę :): ) to odpuść sobie temat.
Napisz czy mocno zachlapany olejem i dokładnie z którego miejsca leci ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 20:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Ja u siebie w B4 miałem taki przypadek że padł mi lewy uszczelniacz na dyferku i też się pocił tak, że było to widać ale zanim go wymieniłem to jeździłem bardzo długo na spoconym z tym że kontrolowałem co jakiś czas stan oleju i to trochę dziwne ale na tak spocony dyfer to oleju nie ubywało prawie wcale. Dlatego ja tak koledzy wyzej polecam na początek kontrolowanie co jakiś czas stanu oleju i jeżdżenie tak jak jest no chyba ze ten dyfer poci się aż tak ze kapie z niego i oleju ubywa to zapewne korzystniej byłoby go uszczelnić albo się jest pedantem i lubi mieć wszystko wygłaskane, wypieszczone, ponad normę to wtedy lepiej zrobić ten dyfer a do zrobienia jest w nim najprawdopodobniej któryś z uszczelniaczy.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 01:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2005 14:51:35
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeszów
Dziękuję za odpowiedzi.

Wyciek prawdopodobnie jest od strony półosi, ale dokładnie nie jestem w stanie go zlokalizować, ponieważ chyba od dłuższego czasu się to działo i został rozniesiony po dyferencjale więc najpierw go umyjemy, skontrolujemy stan oleju i może wtedy zobaczymy gdzie jest problem :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 01:19:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
obstawiam na lewą półoś a konkretnie uszczelniacz na niej ale to takie tylko gdybanie.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 02:12:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Raczej norma. U mnie przy 70 tys. km przebiegu też już był zapocony.

Fotki zrobione przy inspekcji zanim został sprzedany:
http://img463.imageshack.us/img463/3285/oslewa7ex.jpg
http://img56.imageshack.us/img56/972/osprawa2sx.jpg
http://img463.imageshack.us/img463/7449/wal24wv.jpg
http://img463.imageshack.us/img463/15/wal4yv.jpg

Swoją drogą nie świadczy to dobrze o jakości A4, bo auto nie było przeze mnie nadużywane czy źle traktowane. Wręcz przeciwnie.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 00:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2005 14:51:35
Posty: 27
Lokalizacja: Rzeszów
Mam pytanie odnośnie oleju jaki mam zalać do dyfra.
Zamówiłem już wszystkie usczelniacze ( pólosi i wału ) i teraz nie wiem czy mam kupować oryginalny płyn audi, czy jest jakiś inny dobry ( lepszy ) :D zamiennik, może ktoś wie ile wchodzi oleju do mechanizmu ??

Podrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 11:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:33:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Podłacze sie troszke. Tez chciałbym wymienic olej w tylnym dyfrze i nie wiem co i ile trzeba tam wlac. Co ile km, wypada wymienic taki olej? (pewnie dozywotnio, ale wole to przeczytac) I przy okazji : Jaki olej wlac do skrzyni biegów połączonej z silnkiem ACE (moze silnik ma znaczenie :-) -oczywiscie quattro . Bo chyba tylko tych płynow mi brakuje do szczescia :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 01:00:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
75w-90, GL-4.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 01:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do dyfra nalałem 75W90 Shella.
Zlany olej śmierdział jak skunks co w opinii mechanika i kilku osób z tego forum znających się na quattro nie świadczyło o nim najlepiej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: