baskecik napisał(a):
6. Gdy kapcia zaś złapiesz i z opony się zadymi, to nim zapas załozysz pomyśl, czy obwód koła zapasu zgadza się z innymi.
Torsen przegrzany to Torsen sfakany.
Kurka, a ja mam dojazdówkę i to mniejszą nawet sporo. Raz złapałem gumę i jechałem na tej dojazdówce dobre 30km (co prawda starałem sie nie przekraczać 60km/h). Poza tym że zapaliła mi sie kontrolka od ABS, który to wykrył różnice prędkości obrotowej kół, nie zauważyłem innych nieprawidłowości. Wiem że toresen wyrównuje różnice prędkości obu osi, ale czy ma wpływ na różnice prędkości poszczególnych kół? Mi się wydawało że mechanizmy różnicowe przedniej i tylnej osi zezwalają na różnice prędkości poszczególnych kół.
Ot cytat z książki:
"Niezależnie od rozdziału momentu napędowego, mechanizm różnicowy torsen dopuszcza różnice prędkości obrotowej na swych obu wyjściach"
Skoro torsen pozwala to chyba róznicówka osi tymbardziej.
Poprawcie mnie jak się myle.