.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2025 16:12:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.8 AAH] Walka z temperaturą silnika i wnetrza.
PostNapisane: 03.sty.2008 19:51:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Ręce już mi opadaja więc pisze. Forum już chyba znam na pamieć od czytania postów na temat termostatów, płukania nagrzewnic itp. Mój problem polega na tym że auto słabo grzało w środku. Wymieniłem termostat dla pewności ale temperatura silnika cały czas 89st według wskaźnika i Vaga +/- 3st czyli ok. Nagrzewnice wyciągnąłem i odkamieniłem i przepływ jest przez nią naprawde dobry zresztą podłączając wąż od prysznica i zmieniając wode z gorącej na zimną nagrzewnica reaguje momentalnie! Co do klap sterujących działają poprawnie. Dmuchawa działa. Pompa wody jest jak nowa. Gdy silnik sie nagrzewa normalnie przed 90 st(na zegarach i vagu) otwiera sie obieg na chłodnice i sie robi ciepła. Żeby wentylatory sie włączyły to na postoju muszę nieźle pogazowac i to bardzo długo(za długo).Wziałem dzisiaj specjalny miernik temperatury i ku mojemu zdziwieniu węze chłodziwa maja po 55-60 st chłodnica około 65st a wydmuchiwane powietrze w środku około 48 stopni co sugeruje tym bardziej że nagrzewnica oddaje dobrze ciepło. Z tym ze dziwne że vag pokazuje od 89do 92 stopnie a na wskaźniku na zegarach jest leciutko przed 90. Wiem że sam sobie przecze bo albo nowy termostat sie otwiera za szybko albo moze cos jest zapchane?Gdy w trasie cisne normalnie to robi sie gorąco ale np w porównaniu z innym 2,8 AAH za wolno.Zaraz po zatrzymaniu auta węze maja w granicach 90 st ale po chwili temp spada do 55st. juz nic sam z tego nie rozumiem.Dodam że jak napełniam układ chłodzenia płynem i odpowietrzę na króćcu za nagrzewnicą oraz przy czujniku temp co idze do ecu gdy powietrze juz zleci i pozakręcam wszystko oprócz korka zbiorniczka wyrównawczego i poczekam chwile nagle wywala mi przez zbiorniczek tak 1,5L płynu i wtedy jak doleje do minimum układ uwazam za odpowietrzony bo na trasie jest wszystko git.Jak doleje do połowy zbiorniczka albo maksimum po jakims czasie wywala płyn .Dlaczego??? Pomózcie jeżeli cos z tego rozumiecie bo starałem sie to naprawde opisac najprościej jak sie da.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 20:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jedno pytanie: czy założyłeś oryginalny termostat , czy zamiennik ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 20:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Wahler..... wiem wiem .... ale ostatnio zmieniłem mase termostatów w róznych autach ale głównie grupa VAG od roczników '88 do '02 na wahlera i u wszystkich to smiga... to co u mnie nie będzie???

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 20:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Jak ostatnio u siebie zmienialem rozrzad, to przed zalozeniem termostatu, tez Wahler, zagotowalem go, co mojemu zdziwieniu dopiero 3 sztuka wzieta z polki ze sklepu okazala sie dobra, tzn otwierala i zamykala w swoim przedziale.

Ja natomiast mam inny problem z nagrzewaniem wnetrza, temperature silnik lapie dobra, termotat sie otwiera i zamyka.
Ale wymienialem nagrzewnice, bo oryg byla nieszczelna i parowaly szyby. Niestety musialem zrobic to na szybko, bo czekala mnie trasa i zalozylem tani zamiennik za 38zl.

Problem w tym, ze w auto bardzo dlugo sie nagrzewa, weze idace do nagrzewnicy sa gorace.
Wiem, ze tani zamiennik nie bedzie mial takiej sprawnosci grzewczej jak oryginal, ale nie o 50% nizsza.
W innych autach gdy montowalem takowa, ogrzewanie bylo porownywalne do oryginlu, a u mnie niestety tak nie jest.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 21:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Hm..... czyli wygląda na to że termostat sie nie zamyka po otwarciu albo chodzi zbyt topornie z tego co opisałem. A jak z przelewem? U mnie z wezyka przelewowego na wolnych obrotach prawie nic nie leci a jak dodam gazu to sika.... Moze cos jest przytkane gdzies i warto by było przepłukac cały układ chłodzenia jakims specjalnym srodkiem??? co myslicie???

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 21:39:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Powiem tak, wyglada u Ciebie, ze nie jest odpowietrzony. U siebie odpowietrzam zawsze z 3 razy.
Odpalam auto odkrecam odpowietrznik przy nagrzewnicy i auto sobie chodzi na wolnych obrotach. Wylatuje powietrze. Gdy leci plyn z powietrzem zostawiam, gdy juz sam plyn zakrecam. Chwile chodzi. Usupelniam plyn i 3 razy powtarzam sytuacje i juz gdy leci sam plyn zakrecam.

U mnie z odpowietrznika leci plyn, a nagrzewnica slabo grzeje. Temp plynu prawdlowa.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 21:47:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
to troche dziwne bo po odpowietrzeniu i przelataniu auta na trasie oba węże nagrzewnicy maja bardzo zbliżona temperature bo wiadomo nagrzewnica oddaje troche ciepła..... Jeździłem nawet z odkręconym korkiem i dalej to samo....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 22:32:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
uklad w audi jest samoodpowietrzajacy i jezeli nie brakuje mu znacznej ilosci plynu to mozna zakrecic korek i jechac. w czasie jazdy odpowietrzy sie najszybciej. to ze przelew sika dopiero po przegazowaniu to normalne bo na wolnych obrotach pompa wody nie wytwarza takiego cisnienia zeby wyrzucalo plyn przez najcienszy wezyk w ukladzie.
co do temperatury to tak jak zasugerowal Goral termostat wadliwy. temperatura na zegarach i VAG bierze sie z rury z tylu silnika i moze byc wieksza niz na wezach gumowych ktore sa poza blokiem i wewnetrznym obiegiem plynu.
co do klap w nagrzewnicy to proponuje zrobic kalibracje ich VAGiem .
ogolnie mysle ze to kilka malych usterek na raz tworzy taki problem.

jak dokladnie zachowuje sie nawiew podczas postoju , podczas jazdy po miescie i w trasie. czy i jak szybko ustala zadana temperature ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 22:47:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Nie mam klimatronica a klapy manualne i zamykaja sie w pełni i otwieraja bo sprawdziłem jak miałem wyjety cały zespół nagrzewnicy z dmuchawą.Co do wzrostu temperatury to wskaźnik już po paru minutach jazdy jest na około 55 stopni. Podczas postoju gdy wskaźnik pokazuje te 90st i dmuchawa na 3-cim biegu to leci chłodne powietrze gdy przejade tak z 200 metrów to już robi sie ciepło a po tak 20km gorąco i wskazówka stoi na 90 cały czas.Natomiast gdy jeżdżę w mieście to jest letnio w aucie.Porównójąc nawet Umina B3 1.9 SD to w nim można sie oparzyć tak goraco daje.... i to bez względu na to czy miasto czy trasa...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 22:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam taki problem, ze wyjezdzajac z domu klimatronica ustawionego mam na 25 stopni, po chwili dmuchawa wchodzi na full....dojezdzam do Wroclawia ode mnie z miejscowosci (15km) jest nadal na full. Pojezdze po miscie czy w trasie, to po jakims czasie sie nagrzeje w aucie i dmuchawa chodzi wolno.

Ale zawsze mialem nagrzane w aucie w polowie drogi do miasta. A nie, ze dojezdzam do celu i nadal chlodno w aucie.

Nastawy Vagiem robilem. Zero bledow. Na klimatroncu rowniez.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 22:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Góral z całym szacunkiem ja niemam klimatronica więc mieszasz temat....i do tego niewiadmo jaki masz silnik no chyba że nie widze a powodów może być sporo innych u Ciebie!

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 23:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Neti napisał(a):
Góral z całym szacunkiem ja niemam klimatronica więc mieszasz temat....i do tego niewiadmo jaki masz silnik no chyba że nie widze a powodów może być sporo innych u Ciebie!


Nie ma sprawy ;)

Silnik mamy ten sam. Sprobuj kilka razy odpowietrzyc uklad, zobacz czy przyniesie to jakis efekt. A jak nie to wymontuj termostat i go sprawdz, zagotuj w jakich temp sie otwiera. :peace:

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 15:38:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kolego a nie masz przypadkiem zamienionych miejscami wezy od nagrzewnicy ? z tego co opisales zrozumialem ze jak silnik nie wkreca sie na obroty to nie ma cieplego powietrza a to sugeruje wlasnie albo zaburzona cyrkulacje poprzez odwrocenie wezy albo cos nietak z pompa wody. druga sprawa to zauwazylem ze w aucie masz gaz. sprawdz czy ktocce wodne prowadzace do parownika nie sa zle zalozone albo ich srednica nie jest wieksza od srednicy wezy doprowadzjacych wode do nagrzewnicy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: