.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:05:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 23:26:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Daj mi numer sterownika silnika Bosch ew. Vw to Ci powiem czy to co przepływka pokazuje ma wpływ na moc. Jeżeli chodzi o kierownice w turbo to one mają w Twoim przypadku napewno wpływ na lekkie falowanie przebiegu krzywych.

Generalnie to na jakiej hamowni i u kogo sie hamowałeś ??

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 19:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Numer sterownika to 028906021DF.
Hamowałem się na ul. Młodnickiej 31 Firma chyba Kreator Mocy.
Wykresu nie mam jak wstawić ale mogę go opisać.
Moment największy był 197 Nm przy 1987 obr, później moment bardzo łagodnie opada do 3000 obr do wartości 190Nm.
Następnie wyraźnie widać zacinające się kierownice w turbinie w zakresie od 3000 do 3500 obr i moment wtedy spadł do 160Nm przy około 3200obr, później moment wzrósł powyżej 180 Nm jeszcze przy 3700 obr. Przy 4000 było 175Nm, przy 4300 było 160Nm.
Tak ogólnie to gdyby nie to przycinanie się kierownic to moment bardzo łagodnie opada od 2000 do 4200 od wartości 197 do 170.
Powyżej 180Nm utrzymuje się w zakresie obrotów 1650 do 3700.
A powinien mieć 240 Nm w serii. :zly: :zly: :zly:

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 22:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Prześledziłem Twój soft i jeżeli chodzi o przepływkę to faktycznie ona troszkę zaniża ale nie zaniża na tyle dużo żeby obcinać dawkę !! więc brak mocy w Twoim aucie nie będzie od niej zależał przynajmniej na chwilę obecną. Nią się na razie nie przejmuj... Do zrobiena masz turbine-sterowanie. Po tym proponuje pojechać na inną hamownie. Najlepiej obciążeniową (zapraszam). Tak na szybko powiem Ci, że jak nie dysponowałem jeszcze swoją hamownią to podnajmowałem hamownie/usługe hamowania auta w pewnej warszawskiej firmie... na niej 110ki fabryczne miewały po 125-135km SERYJNIE !! pozostawiam to bez komentarza...

PS. Dawka i kat na wtryskach ASV rozjechał sie dlatego, że mają one ciśnienie przed wtrysku później o 30bar.

Filtr paliwa nowy :?: nie ma pęcherzyków w paliwie :?: paliwo z pewnej stacji :?: kolektor dolotowy sprawdzony pod wzgledem drożności :?:

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 06:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
A może na kole zamachowym są w AFN dwa znaki, bo ja traktowałem taką podłużną rysę na kole jako GMP.
Może jest jeszcze jeden znak?
Ale ustawiłem tak jak było wcześniej.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 08:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Na kole zamachowym normalnie jest jeden znak (nie wiem jak u Ciebie ;) ). Ma być kreska na kole zamachowym, wałek w głowicy od tyłu przecięciem na płasko i pompa żeby można było kołek w otwór wsadzić. Ot tyle...

Sprawdz jeżeli możesz to o czym wcześniej pisałem...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Rogal napisał(a):
Filtr paliwa nowy :?: nie ma pęcherzyków w paliwie :?: paliwo z pewnej stacji :?: kolektor dolotowy sprawdzony pod wzgledem drożności :?:


Filtr paliwa nowy KNECHT, pęcherzyków nie ma, paliwo z dużej stacji ORLEN w Tarnobrzegu.
Kolektora niestety nie sprawdzałem pod względem drożności ale mam chyba zaślepionego EGRa bo najmniejsza ilość powietrza na wolnych obrotach to 450, choć wymagana jest 220.
Przytkany kolektor ssący powodowałby chyba zaniżanie przepływu powietrza przez przepływkę?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
To, że masz takie wskazania na wolnych może oznaczać trzy stany zaślepiony EGR albo USZKODZONY/ZATKANY NAGAREM bądz przepływka nie od tego modelu. Więc... jeżeli nie jest fizycznie zaslepiony (blaszka) to jest duże prawdopodobieństwo, że masz tam mase syfu. Jeżeli ścianki będą oblepione nagarem to przepływność powietrza będzie naprawde ograniczona. To nie jest dużo pracy sprawdz drożność kolektora...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
A jak mam to sprawdzić?
Czy muszę wykręcać turbinę, czy tylko kolektor ssący?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Sam kolektor ssący. Wiesz który to :?: ;) do niego pochodzi rura z IC i "siedzi" na nim EGR. Kolektor i EGR zdjąc i zobacz ile syfu w środku.

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Spróbuję to zrobić może w sobotę.
Dzisiaj sprawdziłem czy nie ma w pobliżu tego pierwszego znaku jakiegoś innego ale nie ma, czyli rozrząd na 100% zrobiony prawidłowo.
Poza tym przy przestawionym rozrządzie chyba więcej by palił i kopcił nieco? A on pali mi w trasie prędkość 100-110 około 4-4,2 litra na 100km.
A czy podejrzewałbyś pompę o brakujące 40Nm?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko można podejrzewać w aucie które ma x lat i miało x właścicieli. Chyba, że masz mały przebieg i masz go od nowości. Sprawdz ten kolektor bo w nim mogą drzemać Twoje kucyki.

Swoją drogą potem możemy zrobić takiego próbnego czipsa na okreslone parametry które generalnie w zdrowych autach dają określoną moc i zobaczymy co Twój Gofr będzie reprezentował...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 17:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Miałem na chwilę w Łodzi włożony taki delikatny program gdzie turbina była na 1150mbar i zwiększona dawka i w porównaniu do serii było 65Nm i 20KM więcej.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 18:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
No dobrze ale czy tuner powiedział, że moc na tym sofcie ma właśnie być na takim poziomie :?:

Byłes u uysego :?: nic nie zaradził :?:

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 18:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Byłem właśnie u uysego.
Przyjechałem do niego po 16.00, a całość miała się ograniczyć do wstawienia chipa, shamowaniu autka i do widzenia.
Ale po wjechaniu na hamownię z nowym już programem wyszło 110KM i 255Nm momentu. Uysy myślał że wgrał serię.
No i wyciągnął kości i rzeczywiście nagrał serię. Shamowaliśmy w serii i hamownia wypluła 90KM i 185Nm.
Było za późno na szukanie przyczyn bo było już koło 18.00.
Uysy kazał mi sprawdzić rozrząd bo był na 200% pewny że wałek rozrządu źle ustawiłem przy wymianie. Może i był deko przestawiony ale znaczącego przyrostu mocy nie zauważyłem po wyregulowaniu.
I to potwierdziło się przy shamowaniu autka z wtryskami od ASV bo w serii wyrzuciło 98KM i 195Nm.
Mam zamiar za jakieś dwa tygodnie pojechać do uysego od rana i podmienić jeszcze pompę wtryskową no i będziemy szukać co jest nie tak.
Ale na razie robię co mogę na miejscu i tylko wtryski podmieniłem bo uysy nie miał.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 18:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Grzes napisał(a):
Ale po wjechaniu na hamownię z nowym już programem wyszło 110KM i 255Nm momentu. Uysy myślał że wgrał serię.
No i wyciągnął kości i rzeczywiście nagrał serię. Shamowaliśmy w serii i hamownia wypluła 90KM i 185Nm.


nie rozumiem :?:.Logi z kanałów nie wskazują problemu z pompą...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 19:12:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam

Czy przytkany kolektor nie byłby widoczny na sygnale z przepływki? Mam na myśli spadek mierzonego przepływu do poziomu ograniczającego dawkę?

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 19:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Przypadki przytkanego kolektora to normalne w starszych autkach. Nawet ostatnio czyściłem w A4 AFN bo był spokojnie w 50-60% zatkany.

Na wskazania przepływki ma wpływ to co za turbiną czyli drożność wydechu...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 19:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
A co by w logach było widać gdyby coś było nie tak z pompą?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 13:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Rogal napisał(a):
Grzes napisał(a):
Ale po wjechaniu na hamownię z nowym już programem wyszło 110KM i 255Nm momentu. Uysy myślał że wgrał serię.
No i wyciągnął kości i rzeczywiście nagrał serię. Shamowaliśmy w serii i hamownia wypluła 90KM i 185Nm.


nie rozumiem :?:.Logi z kanałów nie wskazują problemu z pompą...


Rogal, co by było w logach gdyby pompa była padająca?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 21:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Dzisiaj sprawdziłem rozrząd jeszcze raz.
Tym razem wykręciłem świecę z pierwszego cylindra i suwmiarką sprawdziłem czy nacięcie na kole zamachowym oznacza GMP. No i teraz wiem że rozrząd jest na 1000% dobrze ustawiony.
Sprawdziłem też kolektor ssący i nie widzę żadnych nagarów tylko jest wilgotny z oleju.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: