.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2025 12:38:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 13:46:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

statyczne przestawienie nie wpłynie na moc w żadnym stopniu, gdyż podczas jazdy ECU ustawia sobie * dynamicznie, wg potrzeb, po stronie BTDC.



Bociek,

gdyby to był mój samochód, to nic bym nie ruszał.


Ja bym ruszał :): - taka już moja skomplikowana, dążąca do perfekcji ;) - natura.
Nie dotykałbym w AFB i AKN-ie, w AKE jednak sprowadziłbym kąt na dobrą drogę w statycznym - BTDC :D
Chciałem się jeszcze przyczepić, że przy takim ustawieniu kąt wyjdzie w dynamicznym powyżej dopuszczalnego dla V6 - 10* BTDC, ale widzę, że przy innych ustawieniach też wychodzi nawet do 12* BTDC.

...więc daję spokój... :jezor:

Co do Twojego pytania bociek - nic się nie stanie - można tak jeździć, kąt mieści się w granicach tolerancji, choć przy takim ustawieniu do trybu awaryjnego i wyplucia błędu 00550 brakuje mu tylko 0,4* :!!:

bociek napisał(a):
[
A jeśli już gdzie to zrobić :?: :?: :?:

Wszyscy porządni mechanicy z mojego otoczenia wyjechalii za pracą do Anglii i Irlandii


Całkiem niedaleko Ciebie...
Użytkownik o nicku Dave, wspólpracuje z Rogalem...
Jestem pewien, że Ci to zrobi...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 08:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
Bociek,

gdyby to był mój samochód, to nic bym nie ruszał.


Mistrzu te słowa mnie cieszą , to jest to na co po cichu liczyłem. :D

carlnova napisał(a):

Co do Twojego pytania bociek - nic się nie stanie - można tak jeździć, kąt mieści się w granicach tolerancji....


Cieszę się , że cyferki mieszczą się w "widełkach" i że nie jestem zmuszony poprawiać tego już i natychmiast.

Jak zauważyłeś słusznie Carl mogę mieć problemy z termostatem, bo nie wymieniłem faktycznie drania przy rozrządzie/za późno trafiłem na forum AKP/
Zobaczę jak przyjdą zimne dni,co będzie z temperaturą silnika. :(:
Jeśli będzie mocno dokuczliwie niska , to skontaktuję się z Dave-m i przy okazji zrobi się porządek z kątem.


Dziękuję Wam bardzo za pomoc.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 10:25:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Z tego co wiem Dave ustawi Ci kąt wtrysku, ale raczej nie wymieni termostatu, zajmuje sie chyba bardziej elektroniką i tuningiem...
Ale na 100 % poleci Ci kogoś sprawdzonego w Waszych stronach.

Samych przyjemności z jazdy, bociek :): :peace:

[+]
carl wycofuje się z tego kąta... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 10:33:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Cieszę się , że cyferki mieszczą się w "widełkach" i że nie jestem zmuszony poprawiać tego już i natychmiast.


Tak na "chłopski rozum" :): , to z upływem kilometrów odchyłka od wzorcowego 2* ATDC może być tylko mniejsza (oczywiście w bardzo nieznacznym zakresie). Nie sposób pominąć faktu, że pasek napędu z czasem trochę się naciąga - czyli kąt wtrysku powinien "przspieszać"... :P /a więc nie podąża w stronę ewentualnego notlaufu/.

Gdyby to było moje auto ... :P :): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 12:29:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Gdyby to było moje auto ... :P :): :peace:


:jezor: :jezor: :jezor: :giveup: :szczerbol:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 13:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
no to zmąciłem koledze Boćkowi spokojny sen.... :diabel:

Na to, że coś jest nie tak wskazywał mi też inny zakres pracy nastawnika w dynamicznym 004, mimo to wartości kąta w logu Boćka i moim niemal się pokrywają w całym zakresie

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 13:44:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Harpie napisał(a):
no to zmąciłem koledze Boćkowi spokojny sen.... :diabel:


Witam "kierownika tego zamieszania" :peace: ,
No , no popatrz do czego doprowadziły Twoje harce na moich cyferkach. :diabel:

Mój sen faktycznie był spokojniejszy przed podejrzeniami jakie mi zapuściłeś.

Ale czujności nigdy,za wiele :!: :!: :!:
I nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło !!!

Już od dzisiaj sen spokojny powróci na bank :D

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 14:10:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Muszę naskarżyć na Ciebie. Nie wspomniałeś w tym wątku o problemie z porannym odpaleniem....

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 14:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Harpie napisał(a):
Muszę naskarżyć na Ciebie. Nie wspomniałeś w tym wątku o problemie z porannym odpaleniem....


Owszem , przyznaję się bez bicia.
Nie pisałem o tej przypadłości celowo, gdyż uznałem , że nie ma ona nic współnego z kątem.
Problem z nierównomierną pracą tuż po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju, już kiedyś opisywałem.
Zauważyłem ,że pęcherzyki powietrza wędrują sobie w przewodzie od filtra do VP44 przez chwilkę po odpaleniu,trwa to może kilkanaście sekund.
I tu widziałbym przyczynę tego zapalania na 4 "kociołki".
Sekundowe szarpnięcie silnikiem i biały bączek z kominów zauważyłem faktycznie po wymianie programu na serię, ale domyślam się że to przypadek.
Szukałem przyczyn tego zjawiska zapowietrzania się nocnego, ale nic nie znalazłem.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2007 15:13:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Przyśpiesz kąt bociek i obserwuj wtedy poranne zapalanie... ;)
Nic innego nie przychodzi mi do głowy... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: