.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 11:15:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 20:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Program VAG jest programem uniwersalnym i sprawdza się tylko przy zwykłych silnikach 1.9 TDI ( i tez nie wszystkich ) gdyż do nich jest opracowany wykres.

Silnik 5 cylindrów TDI jest o tyle specyficzny że ma różne warianty sterowników które zmieniają obroty podczas nastaw o różną wartość dlatego wykres VAG nie sprawdzi się w ogóle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 20:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jastrzab_a6 napisał(a):
Dzięki
Jutro postaram się zrobić logi - zobaczę jak wyjdzie w porównaniu z Twoimi danymi. No i przede wszystkim przekonam się jak pali na zimno
W tej chwili na TDI timing punkt był nieco powyżej środkowej linii, ale poniżej górnej - rozumiem, że to może oznaczać minimalnie przyspieszony kąt wtrysku, ale mieszczący się w "widełkach"?
Pozdrawiam :peace:

W TDI timingu linia wypadkowa musi mieścić sie powyzej srodkowej a poniżej górnej.
AEL jest specyficznym silnikiem z uwagi na prowadzenie paska napędu pompy i "bieganie" kąta wtrysku.
Stąd często przyspiesza się kąt wtrysku aby osiągnąć lepsze elekty zimą.
Najlepsze efekty uzyskasz osiągając 65-70 jednostek w 000 BS poz 2, co powinno pokryc się z wypadkową pomiędzy górnymi liniami w TDI-timingu.
Sprawdzone w praktyce i działa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 02:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Czemu mnie to nie dziwi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 13:39:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wystarczy mieć minimalne pojęcie o VAG-Comie, aby sprawdzić iż są w nim zaszyte dane regulacyjne dla AAT w 2 wersjach i dla AEL`a w 2 wersjach.
Wystarczy porównać wykres TDI-timingu z danymi w zeszycie serwisowym ...
Wystarczy sprawdzić tę teorię na aucie.
Niemniej dość już mam uczenia mechaników, którzy o samochodach wiedzą wszystko. :)
20 lat temu potrzebny był zeszyt serwisowy i kalkulator, dziś mamy diagnoskopy,VAG`i VAS`y, VAG-Comy, KTS`y i inne przydatne narzędzia.
Halo ... mamy 21 wiek.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 13:52:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No tak ... ale przynajmniej odkrywasz chłopaku nowe rzezy w tym VAG-comie podczas tego szkolenia wszystko wiedzących mechaników :)

Poczekaj póki co na efekty tych szkoleń , przycupnij z boku i nie wprowadzaj już tego druciarstwa w życie przynajmniej do chwili w której przekonasz się żę między wydadje mi się a wiem jest ogromna różnica..


Chyba że ustalimy tak , jak się nie odzywam Ty Bascecie dalej przy użyciu kryształowej kuli wymyślasz po swojemu , a jakiś tam profesjonalizm odłożymy na bok skoro już wspomniałeś o 21 wieku ..

A szkolenia to prowadź w Pabianicach u kolegów z kluczami płaskimi i flamastrem bo już o tym psiałem.. Dzichad to Dzichad jak skończysz pisać głupoty to zawieszenie broni w trybie natychmiastowym :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 17:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Ostatnio rzadko zaglądałem na Forum, więc nie bardzo wiedziałem, że między Pabianicami a Łodzią tak iskrzy :-)
Ale do rzeczy:
Zapalił zdecydowanie lepiej, ale do ideału chyba trochę brakuje (dwa "kaszlnięcia" i zaskoczył).
Zrobiłem logi statyczne, a jako, że nie jestem specjalistą w interpretacji zapisów z VAG-a, więc jeśli ktoś się znajdzie, kto je skomentuje, będę bardzo wdzięczny.
Poniżej linki:
BS:
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-2.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-3.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671.html

Grupy normalnie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 96c78.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-6.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-4.html
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 17:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wcale nie iskrzy bo to sprawa znana od lat. Każdy wiedział że ziemia jest płaska i było dobrze , przyszedł taki co twierdził że okrągła i trzeba go spalić na stosie .... nic nowego

Wracając do tematu. Moim zdaniem powinieneś wrócić do 47 /142 póki co masz
60 /142 . Dopiero poniżej wartości temperatury 120 czas wtrysku wchodzi w zakres prawidłowy. Tak więc silnik będzie chodził gorzej gdy będzie rozgrzany.


Proponuje wrócić do tego co było bo było dobrze i sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego , temperaturę paliwa aż w końcu rozważyć kwestie akumulatora który ma kilometr kabla do rozrusznika. Możesz go ładować całą noc i sprawdzić jak się uruchomi.

Sprawdź jak wygląda faza rozgrzewania na kanale 007 żeby ocenić prace czujników.

Przestawianie czasu wtrysku to nie tylko gorsze czy lepsze uruchamianie na zimnym czy na ciepłym , ale zużycie paliwa , lepsza lub gorsza charakterystyka pracy , aż w końcu lepsza lub gorsza emija spalin..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 22:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Pytanie. Mam vagcoma 311.2-N. Ustawiłem kąt wtrysku w BS na wartość idealnie pomiędzy kreskami w opcji TDI timing (wciąż skacze). Oczywiście wybrałem odpowiedni silnik tj. AEL i 1200 obr/min. Dlaczego ta wartość wynosi około 35? Dlaczego nie 65 tak jak proponuje Baskecior?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 09:32:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jastrzab_a6 napisał(a):
Ostatnio rzadko zaglądałem na Forum, więc nie bardzo wiedziałem, że między Pabianicami a Łodzią tak iskrzy :-)
Ale do rzeczy:
Zapalił zdecydowanie lepiej, ale do ideału chyba trochę brakuje (dwa "kaszlnięcia" i zaskoczył).
Zrobiłem logi statyczne, a jako, że nie jestem specjalistą w interpretacji zapisów z VAG-a, więc jeśli ktoś się znajdzie, kto je skomentuje, będę bardzo wdzięczny.
Poniżej linki:
BS:
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-2.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-3.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671.html

Grupy normalnie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 96c78.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-6.html
http://djastrzebski.fotosik.pl/albumy/620671-4.html
Pozdrawiam :peace:

Jeśli jest lepiej to dobry znak, niemniej ...
Obserwując grupę 013 widać wyraźnie że kondycja układu wtryskowego jest słaba , co nie pozostaje bez związku z porannym rozruchem, tym bardziej iż jednostka wylicza niższą dawkę rozruchową przy dodatnich temperaturach kiedy to rozruch nie jest wspomagany świecami żarowymi.
Jeśli silnik wykonuje nawet 2 obroty, ale uruchamia się równomiernie , bez drgania i telepania - zakończ temat.
Czy wykluczyłeś świece i powietrze w paliwie ?

Kosma_sz: wklej proszę wykres z TDI-timingu, zobaczymy gdzie leży problem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 10:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To ja już wiem skąd się biorą takie masakry na drogach , co pracują jak młockarnie , dymią jak jelcze i telepią się jak zmarznięty kundel na mrozie.

Trzeb tylko wpaść na forum poprzestawiać czas wtrysku , doczepić się i nic nie winnego układu wtryskowego a tam do dopiero da się rozkręcać żeby w końcu oddać auto do naprawy jak już będzie totalnie złupione głupotą :(

To że jest lepiej to dobry znak bo jak będziesz psikał samostartem będzie jeszcze lepiej ( mniej więcej działa to w podobny sposób )

Co do świec to ja je od razu wy klucze i nie zawracaj sobie nimi głowy bo komputer już nie włącza od dwóch miesięcy a ufam że z syberii nie i piszesz..

Kanałem 13 się nie przejmuj bo jest w normie ,mimo że w plusie ale w normie z zapasem 100 % jeszcze ...

Tak więc zanim będziesz się kierował radami popartymi mocno zakrapianą imprezą to spodziewam się że o ile nie zrobisz paru durnych rzeczy to napewno stracisz czas i pogubisz się w tym zamieszaniu..

Diagnoza najpierw diagnoza. Powtarzam kolejność kolejność kolejność:

Jak jesteś przeziębiony mierzysz temperaturę :) Jak by lekarze tak leczyli zamiast mierzyć temperaturę miałbyś przestawiony kręgosłup bo miał by podejrzenie że uciska krąg C4 , tym bardziej że leczył by Cie przez internet ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 10:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Lotus napisał(a):
No tak ... ale przynajmniej odkrywasz chłopaku nowe rzezy w tym VAG-comie podczas tego szkolenia wszystko wiedzących mechaników :)

Poczekaj póki co na efekty tych szkoleń , przycupnij z boku i nie wprowadzaj już tego druciarstwa w życie przynajmniej do chwili w której przekonasz się żę między wydadje mi się a wiem jest ogromna różnica..


Chyba że ustalimy tak , jak się nie odzywam Ty Bascecie dalej przy użyciu kryształowej kuli wymyślasz po swojemu , a jakiś tam profesjonalizm odłożymy na bok skoro już wspomniałeś o 21 wieku ..

A szkolenia to prowadź w Pabianicach u kolegów z kluczami płaskimi i flamastrem bo już o tym psiałem.. Dzichad to Dzichad jak skończysz pisać głupoty to zawieszenie broni w trybie natychmiastowym :)


Lotus napisał(a):
To ja już wiem skąd się biorą takie masakry na drogach , co pracują jak młockarnie , dymią jak jelcze i telepią się jak zmarznięty kundel na mrozie.

Trzeb tylko wpaść na forum poprzestawiać czas wtrysku , doczepić się i nic nie winnego układu wtryskowego a tam do dopiero da się rozkręcać żeby w końcu oddać auto do naprawy jak już będzie totalnie złupione głupotą Sad

To że jest lepiej to dobry znak bo jak będziesz psikał samostartem będzie jeszcze lepiej ( mniej więcej działa to w podobny sposób )

Co do świec to ja je od razu wy klucze i nie zawracaj sobie nimi głowy bo komputer już nie włącza od dwóch miesięcy a ufam że z syberii nie i piszesz.. (...) Tak więc zanim będziesz się kierował radami popartymi mocno zakrapianą imprezą to spodziewam się że o ile nie zrobisz paru durnych rzeczy to napewno stracisz czas i pogubisz się w tym zamieszaniu..



teraz dla porównania merytoryka Twoich wzpowiedzi :

Lotus napisał(a):
Diagnoza najpierw diagnoza. Powtarzam kolejność kolejność kolejność:

Jak jesteś przeziębiony mierzysz temperaturę Smile Jak by lekarze tak leczyli zamiast mierzyć temperaturę miałbyś przestawiony kręgosłup bo miał by podejrzenie że uciska krąg C4 , tym bardziej że leczył by Cie przez internet ...


Lotus napisał(a):
Wracając do tematu. Moim zdaniem powinieneś wrócić do 47 /142 póki co masz
60 /142 . Dopiero poniżej wartości temperatury 120 czas wtrysku wchodzi w zakres prawidłowy. Tak więc silnik będzie chodził gorzej gdy będzie rozgrzany.


Proponuje wrócić do tego co było bo było dobrze i sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego , temperaturę paliwa aż w końcu rozważyć kwestie akumulatora który ma kilometr kabla do rozrusznika. Możesz go ładować całą noc i sprawdzić jak się uruchomi.

Sprawdź jak wygląda faza rozgrzewania na kanale 007 żeby ocenić prace czujników.

Przestawianie czasu wtrysku to nie tylko gorsze czy lepsze uruchamianie na zimnym czy na ciepłym , ale zużycie paliwa , lepsza lub gorsza charakterystyka pracy , aż w końcu lepsza lub gorsza emija spalin..


i konkluzja :
wypowiadaj proszę swoje myśli tak, żeby nie obrażać innych użytkowników nawet jeśli nie zgadzasz się z ich zdaniem, chyba że zależy Ci na szerzeniu waśni i robieniu bałąganu.

dla przypomnienia :
§1. Warunki ogólne REGULAMINU FORUM

1. Prosimy o bezwzględne przestrzeganie na tym forum zasad etykiety, nie obrażania innych (...) Tematy postów muszą oddawać istotę problemu.

2. Admini oraz moderatorzy będą usuwali komentarze oraz posty z następującą treści:
(...)
6. Atakującą bezpośrednio innych użytkowników forum;
(...)
8. Odbiegające od tematu dyskusji, nie związane z tematem wątku bądz traktujące ironicznie dany wątek.
Ponadto osoba umieszczająca powyższe treści powinna liczyć się z sankcjami.

Nie jesteś tu specjalnie długo ale już nie też krótko.
Pytam się czy tak trudno dostosować się do zasad panujących w tym domu, że trzeba sięgać po regulaminy ? Nie wystarczy dystans do sprawy i odrobina dobrej woli ? Prywatne animozje załatwia się na PW albo przy flaszeczce na zlocie.
Pozostawiam do przemyślenia

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Primo

Niestety walka z głupotą wymaga wykroczenia poza ramy przyzwoitości.. To że
jesteście w jednej drużynie nie uprawnia was do stronniczośći..

Secundo

O ile wiem forum służy temu by pomagać osobą zgłaszającym problem, a nie wprowadzać ich w błąd. I o ile pamiętam to ja jestem atakowany przy każdej możliwej chwili ..


PROSZĘ WIĘC ODWALIĆ SIĘ OD LOTUSA I ZAJĄC SIĘ TYM KIM NALEŻY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:15:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Baskecior napisał(a):

Kosma_sz: wklej proszę wykres z TDI-timingu, zobaczymy gdzie leży problem.


Ok. Wkleję. Tymczasem napiszę raz jeszcze. Na wolnych obrotach mam w granicach 55-60. Natomiast w trybie BS, gdzie obroty wynoszą 1200, kąt skacze od 29 do 38. TDI-timing jest wtedy pomiędzy liniami środkową, a dolną, początek tłoczenia wg vag-coma jest w normie aczkolwiek jest nieco opóźniony. W tdi-timing wybrałem mój silnik (2.5 tdi AEL, 1200 rpm...).

Czy zalecany "kąt" 65 jednostek dotyczy wolnych obrotów?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
jastrzab_a6 napisał(a):
Zapłon ustawiam (zgodnie z tym co wyczytałem na forum) wchodząc w BS, grupa 000 i uruchamiając TDI timing - obserwuję położenie punktu na wykresie. Co do temperatury paliwa, ja nie robię żadnej na to korekty (nie znam się aż tak bardzo) i ufam, że VAG dokonuje w obliczeniach wszelkich korekt na podstawie parametrów, które mogą mieć wpływ np na kąt wtrysku.Co do obrotów, to w momencie wejścia w BS obroty podnoszą się do 1000 i miga kontrolka świec żarowych. Wyjście z BS powoduje obniżenie obrotów do 750.Pozdrawiam :peace:


Dlaczego raz piszesz że sterownik podnosi obroty do 1000 a drugi raz do 1200 przecież to ma kluczowe znaczenie dla całej sprawy. Im mniej precyzyjnie podejdziesz do tematu tym dłużej będzie to trwało ...

Interesuje Cię tylko BS , tylko i wyłącznie kanał 000 gdy obroty automatycznie się podnoszą !!!

Tak jest dla sterownik który podnosi obroty do 1000

0 55 0 0 0 0 0 0 100 0

53 - 110

50 - 120

48 - 130

47 - 140

45 - 150

Tak jest dla sterownik który podnosi obroty do 1200

0 40 0 0 0 0 0 0 100 0

42 - 110

40- 120

38 - 130

36 - 140

35 - 150

Jak widzisz nigdzie tu nie ma 60 a tym bardziej 70 punktów wszystko musi się mieścić w podanych zakresach zależnie jednak od wersji sterownika.


Ostatnio edytowano 19.kwi.2009 11:42:01 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Lotus napisał(a):

Dlaczego raz piszesz że sterownik podnosi obroty do 1000 a drugi raz do 1200 przecież to ma kluczowe znaczenie dla całej sprawy. Im mniej precyzyjnie podejdziesz do tematu tym dłużej będzie to trwało ...



Ja pisałem 1200, kolega miał 1000, może ma inny sterownik. Tak czy inaczej Lotus wg tego co piszesz mam ok i chyba mi pomogłeś. Dzięki. Wcześniej miałem ustawione na 65 przy 1200 obr i zastanawiałem się dlaczego sporo wyskakuje ponad górną linię.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To was jest dwóch :) nie nie mogę z wami ...tak przepraszam zamotałem użytkowników...

Tak czy tak macie podane obydwaj wartości dla obydwu sterowników i każdy wykorzysta co mu potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 12:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Lotus napisał(a):
To was jest dwóch :) nie nie mogę z wami ...tak przepraszam zamotałem użytkowników...

Tak czy tak macie podane obydwaj wartości dla obydwu sterowników i każdy wykorzysta co mu potrzebne.


Nie inaczej. Dziękuję bardzo.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 12:51:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosma_sz napisał(a):
Baskecior napisał(a):

Kosma_sz: wklej proszę wykres z TDI-timingu, zobaczymy gdzie leży problem.


Ok. Wkleję. Tymczasem napiszę raz jeszcze. Na wolnych obrotach mam w granicach 55-60. Natomiast w trybie BS, gdzie obroty wynoszą 1200, kąt skacze od 29 do 38. TDI-timing jest wtedy pomiędzy liniami środkową, a dolną, początek tłoczenia wg vag-coma jest w normie aczkolwiek jest nieco opóźniony. W tdi-timing wybrałem mój silnik (2.5 tdi AEL, 1200 rpm...).

Czy zalecany "kąt" 65 jednostek dotyczy wolnych obrotów?

To naturalne iz w trybie nastaw podstawowych kat spada w dół.
pamiętaj iz wykres musi zawierać się mięcdzy 2 GÓRNYMI liniami wykresu czyli srodkową a górną.
Stąd błąd.
Ustawiając dla 000 BS pompą na rozgrzanym do 90 st C i ustawiając wykres TDI-timingu pomiędzy środkowa a górną linią uzyskasz ok 60 jednostek.
Dla AEL`a jednak zaleca się delikatne przyspieszenie statycznego kąta wtrysku. Tak do ok 65 jednostek (niekórzy mechanicy ustawiają wyżej - z dobrym skutkiem).
Czekam na wykres/logi. Pamiętaj: musi byc włączona opcja basic settings/nastawy podstawowe.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 14:46:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Lotus napisał(a):

Tak jest dla sterownik który podnosi obroty do 1000

0 55 0 0 0 0 0 0 100 0

53 - 110

50 - 120

48 - 130

47 - 140

45 - 150

Tak jest dla sterownik który podnosi obroty do 1200

0 40 0 0 0 0 0 0 100 0

42 - 110

40- 120

38 - 130

36 - 140

35 - 150

Jak widzisz nigdzie tu nie ma 60 a tym bardziej 70 punktów wszystko musi się mieścić w podanych zakresach zależnie jednak od wersji sterownika.


Lotus ... zamiast pisac w nieskonczonosc cyferki ;) powklejaj wykresy [jest ich jak pamietam trzy - bo tyle bylo generacji ECU ;) ] zaleznosci kata od temperatury paliwa i kolega bedzie mila latwiej zrozumiec i zobaczyc roznice ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 15:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wiesz co Spanky tak chce zrobić ale mam problem z przerobieniem tego z pdf na fotke prawdę mówiąć póki co przetłumaczyłem tekst do tych wykresów bo stare auta mają dane po niemiecku.

Rozpoczęcie wtrysku dynamicznie sprawdzić I ustawić

Kody literowe silników:
AAT, AEL

Hinweise:

◆ Rozpoczęcie wtrysku musi zostać sprawdzone lub ustawione po wymianie paska lub poluzowaniu śrub mocujących pompę , śrub kół zębatych.

◆ Dynamiczne ustawienie prowadzone jest wyłącznie z funkcji 004 nastawy podstawowe co umożliwia sterowanie zaworem i ustawienie go na pozycje opóźniony.

Wymagania:

● Mechaniczne ustawienie faz rozrzadu O.K
● Naprężenie pasków zębatych

Procedura:

Wywołanie nastaw podstawowoych 004 kanał 000
Obserwacja temperatury układu chłodzenia pozycja 7
Wartość niższa niż 70 oznacza 85 stopni

Rozpoczęcie testu wyłącznie po osiągnieciu powyzszej temperatury

Pojazdy samochodowe z silnikiem kod literowy:

AAT do 2. Wersja sterownika 1): wykres 1

● Bieg jałowy nie jest podwyższany.
Rozpoczęcie wtrysku zależne jest od temperatury paliwa wartość 9
A – wskazania 2 Rozpoczęcie wtrysku
B – wskazania 9 Temperatura paliwa

Obrazek


Hinweis:
Dopóki wartośći znajdują się w polu wykresu nie jesy wymagana regulacja.


Pojazdy samochodowe z silnikiem kod literowy:

AAT do 3. Wersja sterownika AEL 1): wykres 2

● Bieg jałowy zostaje podwyższony do 1200
Rozpoczęcie wtrysku zależne jest od temperatury paliwa wartość 9
A – wskazania 2 Rozpoczęcie wtrysku
B – wskazania 9 Temperatura paliwa

Obrazek

● Bieg jałowy zostaje podwyższony do 1000 wykres 3
Rozpoczęcie wtrysku zależne jest od temperatury paliwa wartość 9
A – wskazania 2 Rozpoczęcie wtrysku
B – wskazania 9 Temperatura paliwa

Obrazek

kliknij dla powiększenia.

Hinweis:
Dopóki wartośći znajdują się w polu wykresu nie jesy wymagana regulacja. Jednak ustawienia powinny znajdować się blisko środkowej części wykresu.

Pamiętajcie jednak że podstawą jest dobre ustawienie rozrżadu. Gdy jest źłe ustawiony dpbrze wyregulowane rozpoczecie wtrysku nastepuje prawidlowo wzgledem walka rozrzadu ale nie wzgletem tłoka ..

Dlatego co niektórzy tu piszą o ustawieniach na 70 czy ileś tam bo pieprzą robotę flamastrami :)

To ogólnie daje obraz jak często wydaje nam się że wiemy, W sumie nie można mieć pretensji do kogoś kto wie ale nie wie ze wie tylko 20 %

Szkoda tylko że przez takich ludzie musze dostawać ostzreżenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: