.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2025 19:21:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 15:39:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Więc dlaczego korekcje są ostro na minus ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 17:51:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pokaz na tym ustawieniu pompy logi

000 stat, 000 BS
004 stat i dyn
007 i 013

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 18:02:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Logi zamieszczę jak auto wróci z Warszawy.

Ciekawy jestem spalania.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 07:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Wtryski pod katem leja czy nie

mozesz sprawdzic u kazdego pompiarza
reczna maszynka

Dokladne sprawdzenie pierwszego i drugiego stopnia otwarcia
to juz tylko EPSem

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 21:47:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gustav napisał(a):
Więc dlaczego korekcje są ostro na minus ?


A cholera ich wie, dziś z ciekawości popatrzyłem na moje i też mam takie straszne ponad 3... A wtryski mają jakieś 5000km nowe kupione od Cowboya auto chodzi jak trzeba i nie dymi. Pali ilości normalne paliwka.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 22:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Gustav, zatankuj do pełna, pojeździj z 500km, ponownie zatankuj do pełna, podziel to co wlejesz przez przebieg - jeżeli będzie spalanie w normie i skoro już nie dymi i nie wibruje na wolnych to pewne nie ma co kombinować dla samej idei zerowych korekt.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2011 14:51:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Dalej wibruje , spalanie spadło ale i tak jest wysokie.


Cytuj:
Pokaz na tym ustawieniu pompy logi

000 stat, 000 BS
004 stat i dyn
007 i 013


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2011 16:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Gdy mnie szarpało budą na wolnych obrotach i podczas jazdy na wysokich biegach z niskimi obrotami, przyczyną okazał się zabrudzony nastawnik pompy - po wyczyszczeniu jak ręką odjął. Ale czy to mogło by mieć coś wspólnego z podwyższonym spalaniem to może niech się eksperci wypowiedzą.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 12:40:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Wtrysk sterujący sprawdzony:

cisnienie otwarcia 220bar - nie leje ale przepuszcza na przelew , tak samo drugi wtrysk - ładnie rozpyla ale trochę przepuszcza na przelew.

Pompa sprawdzona - trzyma ponad 300bar.

końcówki wtrysków wymieniać na 0.210 czy 0.216 ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2011 06:20:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli chcesz śrubować moment max, to 216, ale mają bardziej twardą pracę i troszkę mniejszą ekonomię. Z zalet można użyć większych dawek między 1800-3100rpm zanim powstaną drgania, ponieważ dają one zupełnie inną dynamikę spalania. W zakresie 1800-2600 w zasadzie nie napotkałem drgań na 216.
210 dają większą ekonomię i kulturę pracy (bardziej miękka praca), łatwiej zestroić system lub dać dobry soft tuningowy ponieważ są standardowym wyposażeniem tego silnika.
Max moce na obu typach są podobne ponieważ w tym silniku moc jest ograniczona max przepływem spalin przez turbinę (silnik na wysokich obrotach dusi się spalinami).
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km rozwiąz
PostNapisane: 26.sty.2012 00:23:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Witam ponownie.

W końcu fundusze są na nowe końcówki bosh.

I teraz pytanie:

216 czy 210 ?

Zależy mi na większej mocy ale i także na ekonomii.

Co by nie było po zmianie wtrysków auto idzie na korektę softu - zapewne udam się do Spanky'ego bo mam najbliżej.

Co w takim razie wybrać ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km rozwiąz
PostNapisane: 26.sty.2012 08:32:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na 216 można nieznacznie większe dawki użyć w zakresie 1800-3200rpm (troszkę inna dynamika spalania i mniejsze tendencje do drgań).
Max moc bez wymiany turbiny i tak jest limitowana wypływem spalin (silnik nie zasysa powietrza gdyż nie nadąża wypuszczać spalin przez turbinę/wydech).
Miałem nówki 216, aktualnie używam 210.
Jeżeli chodzi o ekonomię skłaniał bym się do 205 z AFN ponieważ nie wpłyną znacząco an moment max (ograniczenie tylko drganiami wału) a ograniczenie mocy będzie identyczne (zbyt mała przepustowość wydechu/turbinki). Jest szansa na uzyskanie lepszej ekonomii, niestety brak danych jak dynamika spalania przy 205 wpłynie na powstawanie drgań w układzie korbowym szczególnie w zakresie 1800-3200rpm.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km rozwiąz
PostNapisane: 26.sty.2012 11:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
To_JA_! napisał(a):
Na 216 można nieznacznie większe dawki użyć w zakresie 1800-3200rpm (troszkę inna dynamika spalania i mniejsze tendencje do drgań).
Max moc bez wymiany turbiny i tak jest limitowana wypływem spalin (silnik nie zasysa powietrza gdyż nie nadąża wypuszczać spalin przez turbinę/wydech).
Miałem nówki 216, aktualnie używam 210.


Może niewiele wniosę do tematu, ale dopiero ostatnio jadąc załadowanym autem pod wzniesienie na VI biegu, z pedałem w podłodze poczułem drgania. Po wyjeździe od Spankiego w zasadzie były i są niewyczuwalne. Na hamownię nie mam czasu, jestem zadowolony.
Silnik seria. Sądzę, że jak pozostaniesz przy 210, to będziesz miał 2 w jednym - to czego oczekujesz.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km
PostNapisane: 14.lut.2012 20:31:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Update.

W końcu wtryskiwacze zawitały do mnie z nowymi oryginalnymi końcówkami Bosch 0.210 [ takie jak w AEL'U]. - Dzięki Cowboy"u ;). Mam nadzieje że będą służyć.

Niedługo zrobię logi porównawcze i zobaczę co i jak.

Napewno podzielę się tymi informacjami z Wami - drodzy klubowicze :).

Dodam że jak wszystko będzie ok to Jadę do Spanky'ego na remap.

Update:

Zamieszczam nowe logi po wymianie końcówek wtryskiwaczy na nowe bosch.

Obrazek

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km Nowe LO
PostNapisane: 14.lut.2012 23:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skoryguj nieco kąt wtrysku bo jest źle ustawiony. Korekcje jak dla zużytego silnika. Ani rewelacja, ani dramat. Podejrzewam że spalanie się nie zmieni, sądząc po wynikach pomiarów jakie opisywałeś wcześniej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km Nowe LO
PostNapisane: 14.lut.2012 23:14:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Basket - nie dobijaj mnie :P.

Dynamika bardzo się poprawiła.

Spalanie zmierzę jak pojadę do Wawy.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km Nowe LO
PostNapisane: 15.lut.2012 10:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
99% R5 TDI ma korekcje powyzej 1 mg , czesto powyzej 2 a nawet 3 mg , takze ja bym sie tym nie martwil ...
poprawa po zmianie wtryskiwaczy jest kolosalna i wartości wcale nie muszą wskazywać , że motor jest zmęczony, nie szukalbym dziury w doopie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km Nowe LO
PostNapisane: 16.lut.2012 18:46:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zamieszczam świeży log po przejechani ponad 150km od założenia nowych końcówek.

Obrazek

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km Nowe LO
PostNapisane: 16.lut.2012 22:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Widać że zalałeś lepszego paliwa :)
Jak wygląda spożycie gnojówki?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie na trasie 9L/100km Nowe LO
PostNapisane: 16.lut.2012 23:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
korekcje idealne ja na ten motor ... spalanie podejrzewam ze spadlo ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: