.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.cze.2025 07:26:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 14:09:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Oczekiwanie dłuższe niż czas świecenia kontrolki też nie ma sensu. Następną próbę zrób natychmiast po tym, jak kontrolka zgaśnie. Musi być OK (przy sprawnych świecach).
Uzupełniająco - "cyknięcie" sterownika oznacza zakończenie podgrzewania, czyli "po cyknięciu" świece są coraz "chłodniejsze" :): .



Piotruś, przyjacielu - ale o ile "chłodniejsze" :?: :D O kilka stopni C ?
Odpalasz w ułamku sekundy po "cyknięciu" sterownika (przekaźnika) świec - nie zdążą się ochłodzić...
Natomiast tak jak słusznie zauważył wowo i wcześniej moja skromna osoba :diabel: , zgaśnięcie kontrolki wcale nie oznacza wyłączenia podgrzewu świec i wydaje mi się, że nie chodzi tu o wyższą temperaturę, ale o dłuższy o jakieś 1 - 1,5 sekundy czas nagrzewu komory spalania.
To akurat ma zdecydowanie pozytywne znaczenie dla skomplikowanego procesu porannego strzału :diabel:
... żeby rozwiązać sprawę raz na zawsze - proponuję wszystkim zainteresowanym przeprowadzenie prób na swoich autkach - strzał natychmiast po zgaśnięciu kontrolki i strzał po tzw. "cyknięciu" sterownika oraz podzielenie się z nami wszystkimi spostrzeżeniami na łamach forum.
Ja wzorem mistrza Meszruma wrzucę jutro pierwszy filmik z cyklu - jak prawidłowo odpalać AFB :diabel:
Może nie mam racji i nie dacie się przekonać, ale się chociaż pośmiejemy... ;)

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 15:13:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś, przyjacielu - ale o ile "chłodniejsze" :?: :D O kilka stopni C ?
Odpalasz w ułamku sekundy po "cyknięciu" sterownika (przekaźnika) świec - nie zdążą się ochłodzić...


Wcale nie wiem czy świeca będzie chłodniejsza tylko o kilka (a nie kilkaset) "C", skoro "uderzy" w nią paliwo np. o temperaturze -20C. Tak tylko gdybam ... .

carlnova napisał(a):
Natomiast tak jak słusznie zauważył wowo i wcześniej moja skromna osoba :diabel: , zgaśnięcie kontrolki wcale nie oznacza wyłączenia podgrzewu świec i wydaje mi się, że nie chodzi tu o wyższą temperaturę, ale o dłuższy o jakieś 1 - 1,5 sekundy czas nagrzewu komory spalania.
To akurat ma zdecydowanie pozytywne znaczenie dla skomplikowanego procesu porannego strzału :diabel:


Ty i Wowo mówicie (jak mi się wydaje) o różnych "przypadkach".
1. Wowo nie czeka (tak zrozumiałem) na "cyknięcie" przekaźnika świec, a "tylko" rozgrzewa je o jakiś czas dłużej, po czym przekręca kluczyk na "start" i odpala. Moim zdaniem - w sprawnym silniku nie ma takiej potrzeby, bo inżynierowie z Ingolstadt we współpracy z producentami świec żarowych - odpowiednio wyliczyli czas świecenia kontrolki. Ba - jestem o tym głęboko przekonany z uwagi na brak problemów z rozruchem własnych samochodów. Zawsze przekręcam kluczyk bezpośrednio po zgasnięciu kontrolki i auto odpala.
2. Carlnova - Ty wg. mnie postępujesz nieprawidłowo, ponieważ odpalasz autko dopiero po zakończeniu podgrzewania -> i to jest fundamentalna różnica. W moim przypadku (i Wowo chyba też) - paliwo trafia na ciągle podgrzewane świece, co jakby ułatwia (moim zdaniem) zapłon nawet "zamarzniętego" ON. W Twoim przypadku pierwszy w(y)trysk :): trafia na (jeszcze) rozgrzaną świecę ( :): ...), a każdy następny tylko gwałtownie ją schładza. Oczywiście Twój sprawny silnik i tak odpali, ponieważ gwałtownie sprężone powietrze wytworzy wystarczającą temperaturę zapłonu.

Mówiąc najprościej - gwałtownie sprężone powietrze + rozgrzane świece żarowe ułatwiają rozruch bardziej skutecznie, niż świeczki chłodniejsze z każdą chwilą.

I to wszystko :D . Czekam na Twoje "logi" ... :): :D ... .

PS: W sprawie filmików -> zrób to dla mnie i spróbuj chociaż raz odpalić calkiem zimny silnik (po nocce) wg. "mojego przepisu" :P .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 17:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
waldimas napisał(a):
ja troszke z innej beczki mesz, na filmilu obserwowalem wskaznik ladowania aku i po przekreceniu zaplonu wskazowka stala rowno na 12 dopiero w trakcie odpalania opadla troszke nizej, w moim jak przekrece zaplon to wskazowka zatrzymuje sie gdzies w okolicach 11 ale tylko z ranca nastepne odpalenia juz wskazuje 12, ladowanie jest normalne czyli troche ponad 14 aku nowiutki Centra Futura dedykowany jak jest w waszych maszynkach?


waldi, najprawdopodobniej wynika to stąd, że moje AFB stoi zwykle podczas niskich temperatur w ciepłym garażu i aku mniej traci ze swego wigoru.
w AYM mam niższy poziom.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 18:10:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

I to wszystko :D . Czekam na Twoje "logi" ... :): :D ... .

PS: W sprawie filmików -> zrób to dla mnie i spróbuj chociaż raz odpalić calkiem zimny silnik (po nocce) wg. "mojego przepisu" :P .

:peace:


Witam :D

Na "logi" :diabel: się nie doczekasz Piotruś, bo bardziej nadają się na forum miłośników VIVID (jeśli takowe istnieje) niż na forum miłośników AUDI ;)

Co do drugiej sprawy - w dalszym ciągu twierdzę, że czekanie na "cyknięcie" sterownika ułatwia poranny rozruch, przynajmniej w moim przypadku.
Może nie jest to taki sprawny silnik jak nam się wydaje :diabel:
Przerabiałem i ten i ten sposób i w moim odczuciu auto z delikatnie przedłużonym grzaniem - szybciej wystartuje i nie zarejestrujesz większego kolebania, czy klekotu - natomiast auto odpalone od razu po zgaśnięciu kontrolki, trzeba przytrzymać dłużej na rozruszniku, a to mi się akurat nie podoba :/ . Poza tym zauważysz przez ułamek sekundy pracę prawdziwego traktora (auto zaklekocze jak rasowy MB).
To moja teoria i wcale nie twierdzę, że jest słuszna.
Dlatego prosiłem, aby wszyscy sprawdzili dwa sposoby - być może nawet nie zauważycie różnicy. :D
"Cyknięcie" sterownika Piotruś oznacza koniec grzania, zadziałanie zabezpieczenia świec żarowych i ja tutaj mówię o tym nie w kontekście podważania ogromnej wiedzy inżynierów z Ingolstadt, ani tego, że to co Ty robisz jest nieprawidłowe, ale raczej w kontekście tego o czym mówiłeś.
Po co grzać świece podwójnie, czy potrójnie - kiedy wystarczy raz - delikatnie (1,5 - 2 sek.) dłużej...
Być może BAU, czy nowsze AKE pali od strzała bez takich zabiegów, ale omawiamy tu kibelki typu AFB, a to nieco starsza konstrukcja :D
Tego się trzymam :diabel:
Co do Twojej teorii o gwałtownym wychłodzeniu świecy podgrzanej w ten sposób na skutek uderzenia "zimnego" paliwka - to jakoś to do mnie nie trafia - ten sam efekt "wychłodzenia" obserwujesz przy normalnym odpaleniu zaraz po zgaśnięciu kontrolki, czyż nie ? :D
Świeca podgrzana do ok. 900*C nie może w ułamku sekundy stracić aż tak wiele ze swojego "ognia" :diabel:
Można nie czekać jak ja do "cyknięcia" ale policzyć sobie ok. 2 sek i dokonać LAUNCH-a w ostatnim momencie grzania... Po prostu wyczuć ten moment.
Dlatego doczekasz się i na filmik z moim sposobem oraz zrobiony, tak jak sobie życzysz - według "Twojego przepisu"...
Ja jestem pewien, że różnica będzie zauważalna.

Pozdrawiam :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 18:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
carl ja rowniez czekam chwilke od zgasniecia kontrolki tak ok 3 sekund i wydaje mi sie ze pali lepiej moje obserwacje dokonalem na oswietleniu tablicy tzn jak poczekam te 3 sek to przy rozruchu kontrolki mniej przygasaja

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 18:37:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
carl ja rowniez czekam chwilke od zgasniecia kontrolki tak ok 3 sekund i wydaje mi sie ze pali lepiej moje obserwacje dokonalem na oswietleniu tablicy tzn jak poczekam te 3 sek to przy rozruchu kontrolki mniej przygasaja


Cieszę się waldi - bo to chyba oznacza, że nie jestem tak do końca nienormalny, propagując heretyczne idee :diabel: i jeżeli jest ktoś jeszcze, kto robi tak jak ja - to może mnie koledzy nie zlinczują (he, he...) :diabel: :diabel: :diabel:
Jutro wrzucę pierwszy poranny filmik z odpalenia AFB moim sposobem, mam nadzieję, że aura dopisze i na Pomorzu będzie w nocy z minus 30*C, bo inaczej koledzy powiedzą, że test jest niemiarodajny i nie został przeprowadzony w warunkach laboratoryjnych :kosci:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 21:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
No i posprawdzałem świeczki. Przepalonych było 6szt. :peace:
Także uważam że mój śmierdziuch spisał sie na medal paląc przy -12*C :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 22:45:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Mozesz dać znać jutro - jakie efekty po wymianie świeczek ?? Jaki efekt koncowy. Aha i czy swieczki tylko miernikiem sprawdzales czy wykrecales ?? Pozdro

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 22:54:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jutro oblukam jak z odpaleniem, ale zapowiada sie słabiutka noc -8*C. Sprawdzałem kabelkim łącząc z + aku i patrząc czy iskrzy. Nie iskrzyło, więc po kolei wykręcałem i dla pewności podłączałem bezpośrednio pod aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 08:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Noc była troche słabsza niż ostatnio około -9*C. Grzanie świec do zgaśniecia kontrolki i odpał. Kręcenie rozrusznikiem minimalne, zero telepania silnikiem i jeden najwżniejszy + - zero dymka po uruchomieniu :) Wcześniej stawiałem taka zasłone, że sąsiadki widać nie było :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 09:14:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No właśnie :peace:
Noc była tragiczna, a nad ranem u nas - temperatura 0*C :/ (czyli prawie niepotrzebne świeczki)...
Tak więc czekamy na ochłodzenie (oby jeszcze tej zimy), a na razie poglądowy filmik o uruchomieniu z "cyknięciem" - zwróćcie uwagę na to zjawisko, objawiające się momentalnym "rozświetleniem zegarów", czyli wyłączeniem sterownika.
Zwróćcie również uwagę na czas "trzymania" rozrusznika (ułamek sekundy) - przy niższych temperaturach nie wygląda to tak sielankowo, ale w dalszym ciągu jest krótsze niż odpał bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki.
Wybaczcie słabą jakość - "video" jest zrobione aparatem cyfrowym przy dosyć słabym oświetleniu w garażu:

http://rapidshare.com/files/16253392/S4023806.AVI

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 09:43:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
Noc była troche słabsza niż ostatnio około -9*C. Grzanie świec do zgaśniecia kontrolki i odpał. Kręcenie rozrusznikiem minimalne, zero telepania silnikiem i jeden najwżniejszy + - zero dymka po uruchomieniu :) Wcześniej stawiałem taka zasłone, że sąsiadki widać nie było :diabel:


Tak własnie odpalają wszystkie diesle (nawet Golf I 1.5D) ze sprawnymi świecami, dobrze wyregulowaną pompą i sprawnym akku -> praktycznie w kazdej temperaturze -> do czasu aż z paliwa nie zrobi się "grysik" :D .

Wowo -> gratuluję :diabel: :!:

Napisz (proszę) jeszcze tylko jak Ci się wykręcały świeczki :galy: :?: :?:

Meszrum -> w końcu udalo mi się ściągnąć filmik i moim zdaniem w Twoim AFB świece żarowe to historia -> conajmniej w liczbie od 4 do 6 sztuk (99%). To co teraz masz wkręcone do głowic spełnia wyłącznie rolę "zaślepek".

Carlnova -> na Twoim filmie widać, że podgrzewanie świec wogóle nie zadziałało przed odpaleniem silnika (zbyt ciepła noc/otoczenie). Dopiero po uruchomieniu nastąpiło okresowe "podgrzanie" w celu ograniczenia ewentualnego dymienia.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 13.lut.2007 10:25:36 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 09:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z wykręcaniem świec nie było większego problemu. Mam delikatny wyciek (pocenie się) pod prawym deklem zaworowym, więc w gniazdach świec była minimalna ilosć oliwki. Dzięki temu wykręcały sie jak z masełka :diabel:
W lewej głowicy było troche gorzej - brak wycieków :) Użyłem troche WD40 z ropką i wykręcałem. 1 obrót w jedną stronę, 2 w drugą. Gębe miałem troche wystraszoną, bo strasznie piszczało, ale poszło w sumie bez większych oporów. Na 2 świecach gwint był troche przyorany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 11:01:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Carlnova -> na Twoim filmie widać, że podgrzewanie świec wogóle nie zadziałało przed odpaleniem silnika (zbyt ciepła noc/otoczenie). Dopiero po uruchomieniu nastąpiło okresowe "podgrzanie" w celu ograniczenia ewentualnego dymienia.



Piotruś, zadziałało - tylko jak zaznaczyłem, noc była "beznadziejna" jeżeli chodzi o mróz, a rano przed strzałem była temperatura 0*C, więc zdecydowanie trochę za mało, żeby zobaczyć całą misterną operację. Moje auto, z 6 nowymi świecami BERU, tak reaguje na temperaturę (krótszy zdecydowanie czas nagrzewu świec).
Filmik wrzuciłem raczej tylko poglądowo, żebyście zwrócili uwagę na brak tego charakterystycznego zabujania motorkiem i przyprawiającego mnie o nerwicę - klekotu.
Bardziej jednak miarodajnie będzie jak zrobię to na niższych temperaturach - dwoma sposobami :diabel:


Piotruś napisał(a):

Meszrum -> w końcu udalo mi się ściągnąć filmik i moim zdaniem w Twoim AFB świece żarowe to historia -> conajmniej w liczbie od 4 do 6 sztuk (99%). To co teraz masz wkręcone do głowic spełnia wyłącznie rolę "zaślepek".



Tutaj bym polemizował - moje auto zachowuje się identycznie jak meszruma, na 6 nowych świecach w momencie gdy odpalam "Waszym" sposobem.
Zademonstruję Wam to wkrótce.
Dlatego bez nawet odrobiny "złośliwości" - proponuję wrzucenie do tematu filmików z odpałki np. wowo na nowych świecach - nie wierzę, że przez moment nie klekocze :diabel: oraz obrazu z Twojego BAU, Piotruś - chętnie bym się przyjrzał co robię niewłaściwie... :D
Człowiek uczy się całe życie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 11:50:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś, zadziałało - tylko jak zaznaczyłem, noc była "beznadziejna" jeżeli chodzi o mróz, a rano przed strzałem była temperatura 0*C, więc zdecydowanie trochę za mało, żeby zobaczyć całą misterną operację.


Nie kłóć się :galy: :): :peace: Nie zadziałało -> o czym ewidentnie zaświadcza wskaźnik napięcia :!!:
Jeśli sterownik uzna, że należy "odpalić" świeczki -> (po włączeniu zapłonu, a przed uruchomieniem silnika) poprostu musi się obniżyć do około 10 Volt. Nie ma znaczenia generacja silnika ani np. to, że akumulator jest nówka-sztuka. Od tej reguły nie ma odwołania i żadna "uznaniowość" w tym przypadku nie ma racji bytu :D . Jak widać na Twoim filmie -> (ze względu na "wysoką" temperaturę otoczenia) ECU nie tylko "zrezygnowało" z podgrzewania świec ale nawet nie "uznało za stosowne" podwyższyć na chwilę obrotów silnika. I prawidłowo, bo jak widać (a raczej słychać) pod koniec Twojej "epopeii" silniczek zagadał regularnie od pierwszych obrotów i nie zrobiło na nim wrażenia nawet silne obciążenie "alternatorem" (wywołane - a jakże - podgrzewaniem świec w celu "ochrony środowiska" poprzez redukcję dymienia).

carlnova napisał(a):
Moje auto, z 6 nowymi świecami BERU, tak reaguje na temperaturę (krótszy zdecydowanie czas nagrzewu świec).


Być może ... . Ja nie wiem jak to jest, ponieważ świec żarowych nie da się zVAGować i nie mam przez to pewności (nie znam się na tyle), czy sterownik silnika "sprawdza" w jakikolwiek sposób sprawność owych świeczek (czy też defaultowo zakłada, że są sprawne).

carlnova napisał(a):
Filmik wrzuciłem raczej tylko poglądowo, żebyście zwrócili uwagę na brak tego charakterystycznego zabujania motorkiem i przyprawiającego mnie o nerwicę - klekotu.


Brak klekotu i bujania silnikiem -> szczególnie w sytuacji kiedy świece przed rozruchem nie grzeją -> dowodzi calkowitej sprawności Twojego AFB (ale to już wiemy od tygodnia :P ). Zagadał bardzo fajnie, miękko i miarowo.

carlnova napisał(a):
Bardziej jednak miarodajnie będzie jak zrobię to na niższych temperaturach - dwoma sposobami :diabel:


Dokładnie.

carlnova napisał(a):

Piotruś napisał(a):

Meszrum -> w końcu udalo mi się ściągnąć filmik i moim zdaniem w Twoim AFB świece żarowe to historia -> conajmniej w liczbie od 4 do 6 sztuk (99%). To co teraz masz wkręcone do głowic spełnia wyłącznie rolę "zaślepek".



Tutaj bym polemizował - moje auto zachowuje się identycznie jak meszruma, na 6 nowych świecach w momencie gdy odpalam "Waszym" sposobem.
Zademonstruję Wam to wkrótce.


Akurat ... :): .

carlnova napisał(a):
Dlatego bez nawet odrobiny "złośliwości" - proponuję wrzucenie do tematu filmików z odpałki np. wowo na nowych świecach - nie wierzę, że przez moment nie klekocze :diabel:


A ja wierzę. Szczególnie w połączeniu z logami Wowo wydaje mi się, że w tym aucie ktoś już wcześniej zadbał o wtryskiwacze, głowice, etc. ... . Jeśli (hipotetycznie) mam rację -> żadne niepożądane zjawiska nie wystąpią (co zresztą Wowo już potwierdził w dzisiejszym poście).

carlnova napisał(a):
oraz obrazu z Twojego BAU, Piotruś - chętnie bym się przyjrzał co robię niewłaściwie... :D


Jeśli tylko znowu ktoś nie zamknie tego wątku "bez komentarza" -> zanim temperatury nie spadną w okolice np. - 4 C (lub niżej) - obiecuję Ci filmik zarówno z AKE jak i BAU. Zresztą - w razie czego - na PW też mogę linka podesłać :diabel: :peace: . Korciło mnie już dzisiaj rano do zabawy w reżysera ale w miejscu mojego aktualnego pobytu nocą temperatura nie spadła poniżej +5C ... .

carlnova napisał(a):
Człowiek uczy się całe życie :peace:


Zgadza się ... .
:peace:

PS: Póki co przyjżyj się, że u Meszruma -> już po odpaleniu silnika -> wskazówka voltomierza nie utrzymuje się tak samo długo jak u Ciebie -> w okolicach 12V, a "w zamian za to" ECU "rozpaczliwie" ratuje się maksymalnym wysterowaniem zapłonu w stronę BTDC (co widać po obrotomierzu i wyraźnie słychać z głośników). Jak sądzisz - skąd takie różnice :): :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 12:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zgadzam się z Piotrusiem, że niedzielny film z AFB w roli głównej dowodzi spalenia świec. zajmę się tym.

dla czystej przyjemności - AYM w miarę ciepłym garażu [po moim pijackim poniedziałku, jak widać, zaspałem :): ]...
http://rapidshare.com/files/16267066/MVI_2763.avi.html

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 12:33:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Nie kłóć się :galy: :): :peace: Nie zadziałało -> o czym ewidentnie zaświadcza wskaźnik napięcia :!!:



Nie kłócę się, dyrektorze :peace:
Wdaję się w delikatną polemikę... :D
Otóż, zadziałaaaaaaaaaaałooooooooooooooooo, Piotruś :!!: :!!: :!!:
Moje aku tak reaguje na ewidentnie duży pobór prądu przy podgrzewie, czy też samym strzale (odpaleniu)
Ewidentnie było widać (słychać) "cyknięcie" sterownika i nagłe rozświetlenie się wskaźników po zakończeniu grzania. Nigdy nie zauważyłem, żeby voltomierz wychylił mi się "na minus" do ponad 11 - 11,5 V, (no chyba tylko podczas bardzo siarczystych mrozów - sprawdzimy :diabel: ) - nigdy na 100 % nie było to 10 V...
Zaprzeczam Twojemu stwierdzeniu, bo zauważ, że sam moment strzału również nie robi większego wrażenia na wskazówce voltomierza (wychyla się może do 11,5V), pobór prądu w tym momencie przez rozrusznik jest niezaprzeczalnie ogromny, prawda ?

Piotruś napisał(a):


Brak klekotu i bujania silnikiem -> szczególnie w sytuacji kiedy świece przed rozruchem nie grzeją -> dowodzi calkowitej sprawności Twojego AFB (ale to już wiemy od tygodnia :P ). Zagadał bardzo fajnie, miękko i miarowo.



Grzeją... :!!: Tylko krócej, na zegarkach było ewidentnie zauważalne rozświetlenie przed startem. Zaręczam Ci, że pojawiłby się w ułamku sekundy - tak wyprowadzający mnie z równowagi - klekot - gdyby świece nie były wcale podgrzane...

Piotruś napisał(a):


Jeśli tylko znowu ktoś nie zamknie tego wątku "bez komentarza" -> zanim temperatury nie spadną w okolice np. - 4 C (lub niżej) - obiecuję Ci filmik zarówno z AKE jak i BAU. Zresztą - w razie czego - na PW też mogę linka podesłać :diabel: :peace: . Korciło mnie już dzisiaj rano do zabawy w reżysera ale w miejscu mojego aktualnego pobytu nocą temperatura nie spadła poniżej +5C ... .



Nikt Ci nie zamknie tego wątku - dopilnujemy :diabel:
Czekamy zatem na Twoje MOVIE rodem z najlepszych hollywodzkich produkcji :peace:

Piotruś napisał(a):


PS: Póki co przyjżyj się, że u Meszruma -> już po odpaleniu silnika -> wskazówka voltomierza nie utrzymuje się tak samo długo jak u Ciebie -> w okolicach 12V, a "w zamian za to" ECU "rozpaczliwie" ratuje się maksymalnym wysterowaniem zapłonu w stronę BTDC (co widać po obrotomierzu i wyraźnie słychać z głośników). Jak sądzisz - skąd takie różnice :): :?:



"Przyjrzyj" pisze się przez -> RZ <-
... to zrobiłem celowo i specjalnie, ale nie złośliwie :diabel: :diabel: :diabel: (bez urazy ;) )
Co do reszty wypowiedzi przyznaję Ci rację, ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...

Czy ktoś pomoże mi przekonać Piotrusia :?: ;)
HELP :!: HILFE :!: POMOCY :!: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 13:19:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tym napięciem aku to prawda. Ostatnio przy mrozach kontrolka świec świeciła dłużej, słychac było przekaźnik, ale wskaźnik pokazywał 12V. Dziś na nowych świecach wskazówka opadła na około 10,5-11V. Gdy świeczki przestały grzać (dzwięk przekaźnika ustał) napięcie powróciło do 12V i nastąpił odpał. Silnik równo załapał i w miare delikatnie zaczął pracować. (mogłem to nagrać :/ ) Sam byłem zdumiony że tak mięciutko pracuje :diabel:

carlnova -> wg mnie twój odpał był przy za wysokiej temperaturze otoczenia. Widać to po obrotach, które nie były za wysokie. W takich warunkach moje AFB też paliło na dotyk z 6 zaślepkami :diabel:


Ostatnio edytowano 13.lut.2007 14:11:10 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
dla czystej przyjemności - AYM w miarę ciepłym garażu [i]


Widać, że pomimo "wysokiej" temperatury otoczenia w chwili filmowania -> wcześniej w garażu było chłodniej (>4C), dzięki czemu czujnik płynu i tak "uruchomił" podgrzewanie świec :D . Gdybyś tak Łaskawco :P trzymał jeszcze (podczas odpalania) obiektyw na wprost wskaźnika napięcia -> miałbym teraz mniej do tłumaczenia Carlnovie :): :diabel: .
Na poważnie: czas grzania świec, obroty i równomierna praca silnika natychmiast po odpaleniu oraz (Carlnova to do Ciebie :D :!: ) "zachowanie się" wskaźnika napięcia sugerują, że AYM ma wszystkie świece sprawne i nie dochodzi do takiego wysterowania "zapłonu" jak na filmie z AFB.
:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
carlnova napisał:
Cytuj:
...ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...


Mylisz się. Dziś w nocy było u nas około -8*C, przy odpałce -6*C. Uruchamiałem od razu po zgaśnięciu kontrolki. Żadnego klekotu, bujania obrotami itp. Obroty na poziomie ciut powyżej 1tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron