.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2025 16:35:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 15:38:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
wordeck napisał(a):
Ale się nerwowo zrobiło... Nie będę bił piany, ale moje zdanie jest takie - lepiej kupić silnik używany niż bawić sie w remonty. Nikt nigdy nie uzyska dokładności montażu i trwałości takiego jak linia fabryczna. Tyle, że przed zakupem silnik odpalić, sprawdzić ciśnienie, przedmuchy, rozgrzać, osłuchać itp. Przy przekładce wymienić rozrząd i dostępne uszczelniacze (wału, wałków rozrządu, pokryw itp.), zalać świeżym olejem i płynami... Przy odrobinie szczęścia będzie śmigał dłuuugo... A prawda niestety jest taka, że silnik po remoncie generalnym może w najlepszym wypadku zrobić 60% przebiegu oryginału (osobna kwestia to umiejętności, wiedza i dobra wola mechanika).
Każdy mechanik powie, że lepiej robić remont - z czegoś trzeba żyć (zaraz spadną na mnie gromy).
We wrześniu ubiegłego roku kupiłem do swojego Cygara silnik 2,3 NG z Audi 90 z alternatorem, rozrusznikiem, kolektorami i przepustnicą za 650 PLN. Montaż zgodnie z tym co napisałem powyżej i na razie (odpukać) ponad 50 tys. km bez jakichkolwiek problemów. Żeby jeszcze bardziej się narazić niektórym kolegom - po wstępnym odpaleniu i przejechaniu 200 km zalałem syntetykiem... Po 1000 km wymiana na nowy (wypłukało osady), później po 5 tys. km znowu wymiana, potem już normalnie co 15 tys. Co ciekawe zużycie oleju nie przekracza 0,5 litra na 10 tys. km...
Morał taki - nie można od razu zakładać, że wszystko co wyjęte i używane to szrot... I trzeba pamiętać, że zakup silnika może być 2-3 razy tańszy od remontu.

Pozdrawiam


Tylko, że znaleźć wogóle jakieś 20V 7A to nie lada wyzwanie, a co dopiero trafić nie zajechany egemplarz. To raczej dość wysilony motorek lubiacy wysokie obroty, więc kupno drugiego minimum tak atrakcyjnych jak w przypadku 10V

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 18:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Tylko, że znaleźć wogóle jakieś 20V 7A to nie lada wyzwanie


jeszcze do niedawna ze 2 leżały na Allegro ;)

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 18:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Maroonio napisał(a):
jeszcze do niedawna ze 2 leżały na Allegro ;)


nom ja w swoich poszukiwaniach znalazłem 3 :
-jeden podobno nowy w Koszalinie
-jeden we Wrocławiu (Wojtal22)
-jeden(Autogracik)
-w Żarach następny

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 21:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
baxter01 napisał(a):
Maroonio napisał(a):
jeszcze do niedawna ze 2 leżały na Allegro ;)


nom ja w swoich poszukiwaniach znalazłem 3 :
-jeden podobno nowy w Koszalinie
-jeden we Wrocławiu (Wojtal22)
-jeden(Autogracik)
-w Żarach następny


nooo 4 na całą polske to w porównaniu do NG, których jest jak psów moim zdaniem nie jest dużo :diabel:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 23:00:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
pajak100 napisał(a):
Jeżeli uważasz że mam tylko i wyłącznie wiedzę teoretyczną to się mylisz. Zarżnąłem w życiu 12 silników VW i mercedesów [...]
Wiec mi nie mów o teorii, jak nie wiesz jak to jest jak wychodzisz o 5.00 nad ranem z kanału zajechany jak szmata i nie wiesz czy starczy ci sił żeby dojsć do łóżka [...]

SYnku, nie napinaj się, bo pękniesz. Koniowi zamelduj. I pisz na... Berdyczów :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 23:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Jeżeli uważasz że mam tylko i wyłącznie wiedzę teoretyczną to się mylisz. Zarżnąłem w życiu 12 silników VW i mercedesów [...]


jesteś w takim razie prawdziwym znawcą :): ale temat przewodni to naprawa silnika a nie jego dorżnięcie :peace:

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 13:54:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
baxter01 Jak tam postępy?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 14:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
zserty napisał(a):
baxter01 Jak tam postępy?

Nic czekam na mechanika gdyż sytuacja wyglada tak gościu pracuje jako mechanik na składzie ciężarówek i dorabia czasami sobie naprawiając znajomym samochody u siebie po robocie.Właśnie kończy robić znajomemu B4 2 litrową no i po nim weźmie sięza mój.Nie pozostało mi nic innego jak czekać poza tym nie znalazłem żadnego innego fachowca który po przedstawieniu sytuacji podjął by się naprawy każdy mówi jedno
kup drugi silnik a ja jednak upieram sie przy naprawie tego.Trudno będe czekał dłużej bowiem według mnie jest większe prawdopodobieństwo że samochód bedzie spełniał moje oczekiwania.
PS.
Ciekawy jestem jak tutaj na AKP wypowiedzą się koledzy odnośnie dotarcia silnika bowiem widzę żę na apmotorsport trwa ciekaw dyskusja a chodzi o ten że artykuł
=http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 06:25:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
baxter01 napisał(a):
nie znalazłem żadnego innego fachowca który po przedstawieniu sytuacji podjął by się naprawy każdy mówi jedno
kup drugi silnik


I dobrze Ci radzą... Nie osiągniesz nigdy jakości oryginału, nawet używanego ze względu na:
- gorszą od oryginału jakość wstawianych części,
- usunięcie (poprzez szlif) najtwardszej i najbardziej odpornej na zużycie warstwy materiału z wału i tulei,
- niedokładność maszyn, na których będą robić szlif,
- niedokładne wyważenie tłoków i korbowodów,
- montaż (nawet najbardziej staranny nie ma porównania do fabrycznego).
Ale Twój samochód, Twój portfel i Twoja wola... W każdym razie powodzonka...

Pozdrawiam

P.S.
Spytaj swojego mechanika ile takich silników składał przedtem.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 08:44:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
baxter01 napisał(a):
nie znalazłem żadnego innego fachowca który po przedstawieniu sytuacji podjął by się naprawy każdy mówi jedno
kup drugi silnik


I dobrze Ci radzą... Nie osiągniesz nigdy jakości oryginału, nawet używanego ze względu na:
- gorszą od oryginału jakość wstawianych części,
- usunięcie (poprzez szlif) najtwardszej i najbardziej odpornej na zużycie warstwy materiału z wału i tulei,
- niedokładność maszyn, na których będą robić szlif,
- niedokładne wyważenie tłoków i korbowodów,
- montaż (nawet najbardziej staranny nie ma porównania do fabrycznego).
Ale Twój samochód, Twój portfel i Twoja wola... W każdym razie powodzonka...

Pozdrawiam

P.S.
Spytaj swojego mechanika ile takich silników składał przedtem.

Wybacz, ale... bzdura.

- Części - fabryczne nie łaska?
- twardość powierzchni: tulei nie utwardza się (w niektórych silnikach - chromuje, ale nie tu), a wał po szlifie nie łaska zaazotować?
- jak oddajesz do szlifu komuś kto ma niedokładne maszyny, to szerokiej drogi życzę
- tłoki i korby się doważa - i to znacznie staranniej niż w fabryce, bo to nie taśma...
- montaż - fabryczny bez porównania z niefabrycznym? A dlaczego?

Ogólnie widzę że masz traumę związaną z poziomem świadczonych usług - jak sądzę związaną z niskim poziomem politechnizacji w ościennych warsztatach :)

Ja daję głowę że żaden silnik jaki zrobię, niczym nie ustępuje fabrycznemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 08:57:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dokladnie ! Czesci mozna kupic z wloch, ale mozna tez kupic w ASO lub renomowanych firm, wszystko zalezy od portfela, ale akurat w tym przypadku chyba warto skoro chcesz tym wozem smigac.
Ciekawy jestem co wypowiadajaca sie tutaj ekipa ma do powiedzenia na temat wywazania silnika R5 :) Np. gdybym chcial odelzyc kolo zamachowe itp...
Nie znam sie na tym, ale ponoc jest to mega trudna operacja i nikt nie chce sie w to bawic.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 10:19:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
SebastianS napisał(a):
- Części - fabryczne nie łaska?
- twardość powierzchni: tulei nie utwardza się (w niektórych silnikach - chromuje, ale nie tu), a wał po szlifie nie łaska zaazotować?
- jak oddajesz do szlifu komuś kto ma niedokładne maszyny, to szerokiej drogi życzę
- tłoki i korby się doważa - i to znacznie staranniej niż w fabryce, bo to nie taśma...
- montaż - fabryczny bez porównania z niefabrycznym? A dlaczego?

Ogólnie widzę że masz traumę związaną z poziomem świadczonych usług - jak sądzę związaną z niskim poziomem politechnizacji w ościennych warsztatach :)

Ja daję głowę że żaden silnik jaki zrobię, niczym nie ustępuje fabrycznemu.

Czekam aż tak jak pisałem mechanik bedzię wolny wtedy po wyjęciu silnika wał z korbami i panewkami zawoże do Łomianek(Niedźwiadek) szlif+wyważanie ewentualnie prostowanie korb części tylko tak jak pisali przedmówcy oryginalne rzadna włoszczyzna (mam pewność że będą te zamontowane a nie inne).
Ps.Musiałbym być naprawdę ograniczony żeby kupić 2 silnik który będzie miał najmarniej 16 lat i Bóg wie jaką przeszłość .Ja ten samochód chce mieć dla siebie a nie na handel (trudo poczekam jeszcze)!Zresztą paru przedmówców remontowało te silniki tyle że oni sami to robili a ja bede się starał uzyskać podobny do ich pracy efekt :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 12:44:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
No to powodzenia. Każdy ma prawo do własnego zdania...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 19:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zuru napisał(a):
Dokladnie ! Czesci mozna kupic z wloch, ale mozna tez kupic w ASO lub renomowanych firm, wszystko zalezy od portfela, ale akurat w tym przypadku chyba warto skoro chcesz tym wozem smigac.
Ciekawy jestem co wypowiadajaca sie tutaj ekipa ma do powiedzenia na temat wywazania silnika R5 :) Np. gdybym chcial odelzyc kolo zamachowe itp...
Nie znam sie na tym, ale ponoc jest to mega trudna operacja i nikt nie chce sie w to bawic.

Jeśli wał wyjęty do naprawy był prosty i materiał zebrany z czopów podczas szlifu zebrany był równomiernie, to w zasadzie można spokojnie zaufać fabrycznemu wyważeniu, chyba że ktoś buduje silnik wyczynowy. Wtedy fabryczne tolerancje ważenia (do 20 Gm) są zbyt liberalne i trzeba poprawiać fabrykę (vide kilka postów wcześniej a propos jakości uzyskiwanej w fabryce, a przy porządnym remoncie/tuningu). Wyważanie jest operacją opartą o przyrząd i jeden wzór matematyczny (ogólnowojskowy) dla każdego z układów wykorbień.
Samo koło zamachowe nie bierze żadnego udziału w równoważeniu sił i momentów pochodzących od wirujących lub wykonujących ruch posuwisto-zwrotny mas wału, korb, czy tłoków. Koło ma być wyważone samo w sobie, co nie zmienia faktu, że po wyważeniu samego wału, koła, docisku i tarczy sprzęgła, powinno się następne wyważyć jeszcze cały układ w złożeniu, a następnie oznaczyć wzajemne położenie części (z wyj tarczy sprzęgła rzecz jasna).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 11:11:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
No i w końcu zaczynam remont samochód już u mechanika i zaczynamy wyjmowanie silnika, mam takie pytanie czy warto coś robić z kolektorami-polerowanie (ewentualnie jakiś namiar na zakład w Wawie lub okolicach) ? :peace:
Nie wiecie co było robione z tym silnikiem (silnik super wygląda) tej 20V z Wawy co jest na otomoto :
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3342555

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 14:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
baxter01 napisał(a):
No i w końcu zaczynam remont samochód już u mechanika i zaczynamy wyjmowanie silnika, mam takie pytanie czy warto coś robić z kolektorami-polerowanie (ewentualnie jakiś namiar na zakład w Wawie lub okolicach) ? :peace:
Nie wiecie co było robione z tym silnikiem (silnik super wygląda) tej 20V z Wawy co jest na otomoto :
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3342555

Komuś się chciało pobawić w polerowanie kolektora i pokrywy zaworów. Fajny efekt. Choć ja wolałbym polerować je od wewnątrz :D (znaczy się - kolektory, pokrywę niekoniecznie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 09:09:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
na jaką cholerę polerowałbyś kolektor od środka?? żeby mieć problemy z zalewaniem auta??

Co do tej Coupe z Allegro to jest auto mojego kolegi :) Efekt uzyskany polerowaniem i lakierowaniem niektórych elementów ;)

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 09:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Maroonio napisał(a):
Co do tej Coupe z Allegro to jest auto mojego kolegi :) Efekt uzyskany polerowaniem i lakierowaniem niektórych elementów ;)


a czy mógłbyś mi uściślić trochę tę kwestię jak uzyskać taki efekt? Co do lakierowania to chodzi tu chyba o lakier bezbarwny żeby utrwalić efekt polerowania tak?

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 09:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Maroonio napisał(a):
na jaką cholerę polerowałbyś kolektor od środka?? żeby mieć problemy z zalewaniem auta??

:?: Zartujesz, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 10:02:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
nie, nie żartuję, koletktor dolotowy po to ma w środku taką strukturę żeby opary paliwa nie skraplały się. Jedyne co się robi to dopracowanie wejść i wyjśc z kolektora żeby nie było żadnych progów (zawirowań powietrza) w miejscu w których łaczy się on z głowicą. Także w tym przypadku kiedy robisz takie dopasowanie trzeba zrobić specjalne rysy w poprzek przekroju, kolektor w środku nie moze być gładki jak lustro....z zewnątrz to inna bajka.

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: