Przymierzamy sie z kumplem do wymiany rozrzadu w jego bolidzie.
Jako że pd-kami miałem tyle stycznosci co z kosmosem chciałem sie podpytac o tzw. kąt synchronizacji.
Znalazłem fajny filmik instruktażowy
http://www.youtube.com/watch?v=PwZGG4VX ... re=related .
Tak patrze wszystko standardowo blokada wału, wałka, napinacza. Tylko koło wałka jest na "fasolkach" i nie wpływa chyba na kat synchronizacji wałka z wałem jak rozumiem ?? Na filmie widac ze po poluzowaniu srub na fasolkach i po pokreceniu kołem impulsator stoi w miejscu. Koło impulsatora dla czujnika halla jest blokowane bolcem z wałkiem ?? I powinno byc zorientowane na pozycje 4Z. Po złożeniu wszytkiego do kupy sprawdzam w 4.4 wartosc synchronizacji. Jak jest pomiedzy -3+3 to mozna uznac ze jest ok, ale co jak bedzie wieksza wartość.
I tu moje pytanie kiedy i jak regulowac kat synchronizacji ? Trzeba poluzowac śrube centralna i doprecyzowac kolo impulsatora ?? Bo jakos tego nie czuje. Moze to lamerskie ale jakos nigdy nie dotykałem pd-ków

.
Z góry dzieki za info

-----edit------
W sumie juz znalazłem jakby kogoś interesowało
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
http://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUp ... watch-vrecSwoja droga to niewiele tej regulacji, a jak ktos przedobrzy to zawory uderzą ??