.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 11:41:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2.5 TDI AKN] prośba o ocenę logów
PostNapisane: 08.paź.2015 18:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2015 15:56:54
Posty: 4
Lokalizacja: W-wa/Gliwice
Auto: A4 B5 2.5 TDI
Witam,

Jestem nowy na forum i proszę o ocenę logów.

Statyczne:
000 - http://vaglog.pl/log_234267.html
001 - http://vaglog.pl/log_234268.html
011 - http://vaglog.pl/log_234270.html
007 - http://vaglog.pl/log_234271.html
013 - http://vaglog.pl/log_234272.html
003 - http://vaglog.pl/log_234273.html
014 - http://vaglog.pl/log_234274.html
004 - http://vaglog.pl/log_234263.html

Dynamiczne:
004 - http://vaglog.pl/log_234269.html
003 - http://vaglog.pl/log_235201.html
008 - http://vaglog.pl/log_235202.html
004 - http://vaglog.pl/log_235203.html
010 - http://vaglog.pl/log_235204.html
011 - http://vaglog.pl/log_235205.html
000 - http://vaglog.pl/log_235197.html
001 - http://vaglog.pl/log_235198.html
002 - http://vaglog.pl/log_235199.html
003, 011 - http://vaglog.pl/log_235200.html

Krótko o samochodzie.
Przebieg 411kkm wg licznika
VP44 - wymieniana jakieś 80kkm wstecz
rozrząd (wałki etc.) - wymieniane jakieś 30kkm
turbo - raczej jeszcze oryginalne (znam ten samochód od przeszło 200kkm) brak nadmiernego luzu na wirniku, sztanga VTG pracuje lekko i bez zacięć w całym zakresie
średnie spalanie - między 6,5 a 7 l/100km
spalanie oleju - poniżej 0,5 l/10kkm

Problem polega na spadku dynamiki zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.
Samochód podnosi się w okolicach 2000...2200 obr.min. Od 2500 obr/min idzie pełnym przyśpieszeniem do 4200obr/min
Przyśpieszanie od 1500 obr/min jest dość kiepskie. Odnoszę też wrażenie, że wraz ze wzrostem temp otoczenia, dynamika spada.
Przy temp powyżej 30*C jest już naprawdę kiepsko.

Próbowałem sam analizować logi, lecz nie idzie mi to najlepiej.
Stawiam na uszk przepływomierz lub turbo, lecz zostawiam to już kolegom, którzy znają się na rzeczy.

Z góry dziękuję.

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2.5 TDI AKN] prośba o ocenę logów
PostNapisane: 09.paź.2015 22:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2015 15:56:54
Posty: 4
Lokalizacja: W-wa/Gliwice
Auto: A4 B5 2.5 TDI
Witam.

Analizując Wasze interpretacje logów na forum, dochodzę do wniosku, że w moim przypadku uszk jest przepływomierz..

Czy ktoś mógłby rzucić fachowym okiem i ocenić?

Thx.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2.5 TDI AKN] prośba o ocenę logów
PostNapisane: 12.paź.2015 08:16:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Generalnie ciężko się do czegoś przyczepić w tych logach.
EGR jest zablokowany - można by go odblokować lub sprawdzić czy sterowanie nim działa.
Pytanie - kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2.5 TDI AKN] prośba o ocenę logów
PostNapisane: 12.paź.2015 10:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2015 15:56:54
Posty: 4
Lokalizacja: W-wa/Gliwice
Auto: A4 B5 2.5 TDI
Witam,
Dzięki za zainteresowanie.
Zapomniałem napisać - EGR zaślepiony i odłączone sterowanie. Przy normalnym podłączeniu, praca silnika bez zmian.
Filtr nowy (niedawno robiona obsługa na filtrach Mann'a)
Już przewertowałem milion logów na forum i znalazłem bardzo podobne chyba z 2011r. Niestety sprawa nie znalazła zakończenia.
viewtopic.php?f=27&t=112367&hilit=logi+przep%C5%82ywomierz

Jak słusznie zauważył kolega przemekk74, słabsze odczyty przepływki nie muszą oznaczać jej wadliwego działania. T nie zasysa, bo nie ma co je napędzić - z jakiegoś powodu - mało paliwa.
A mało paliwa może być (także) bo tnie przepływka i tak w kółko..

Zakładam (nie wiem czy słusznie), że T jest ok, bo na statycznej wydmuchuje przeszło 100mbar i sztanga VTG pracuje ok.
Załóżmy, że przepływka i VP44 są ok.
Czy ktoś się spotkał z takim uszkodzeniem wtrysków, że po prostu mają słaby wydatek, zwłaszcza w zakresie obr poniżej 2000 tys.?
Dodam, że auto nie puszcza żadnej chmurki z wydechu nawet przy butowaniu.
Katalizatora nie mam.

Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: