.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 11:46:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 31.lip.2015 01:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2015 00:57:54
Posty: 7
Witajcie drodzy zmotoryzowani !
Z góry przepraszam jeśli będzie za długo, lecz chcę przekazać każdy szczegół problemu, który mnie dotyczy.
No więc tak, dwa dni temu zostawiłem swoją audiczkę u znajomego mechanika garażowego(taki tylko od klocków, tarcz i amorków)
Miał mi wymienić właśnie klocki bo zapaliła się kontrolka, wieczorem gdy odbierałem było wszystko cacy, ale poczułem niewielki spadek mocy w aucie... No, ale myślę, że może trzeba go przegnać na benzynie bo mam też LPG. Więc zatankowałem w Shellu 98 ablo 100 okta i tak sobie jadę obwodówką i jeb. Moc spadła chyba do 30 KM zaczął mi gasnąć na wolnych obrotach, nie mogłem przekroczyć 4-5 tyś obr. No ogólnie kicha fest... Spalanie paliwa raptownie wzrosło i to ostro. Pech chciał, że auto padło mi na obwodówce o 1-2 w nocy w Białymstoku i sam musiałem pchać auto bo niedaleko był warsztat kumpla, ze znajomych nikt nie odbierał, więc miałem dobry nocny trening :D (acha no i w trakcie jak mi auto już padało z sił to czułem taki specyficzny zapach, nie była to spalenizna, powiedziałbym nawet, że był przyjemny bo lubię zapach benzyny czy proszku do prania ^^. Wracając do warsztatu do którego dopchałem auto to zostawiłem je tam na noc i rano pogadałem z mechanikiem (znajomy ze szkoły, który tam urzęduje)
I wieczorem dał mi znać, że podpięty komputer dał znać o wypadaniu zapłonów 4,5,6 cylindra czyli lewej głowicy. Tylko ten mechanik powiedział, że teraz tego nie zrobi bo wszyscy mechanicy są na urlopach, powiedział mi też to na pewno wina elektryki (jakoś mi to nie pasuje) Silnikiem szarpie jak na rodeo i jest nieregularna praca na biegu jałowym. Zapaliła mi się też kontrolka od ESP, ale wydaje mi się, że po prostu komputer wariuje i odpala byle co bo w trakcie holowania do innego warsztatu pokazywało mi różne kontrolki, ale głównie te żółte tj. żarówki czy inne bzdety. Samochód jutro oceni dobry elektryk i mechanik, poza tym jest zaufany bo polecany przez mojego kuzyna, który robił u niego już tuzin aut. Pierwszy mechanik powiedział, że naprawić się to da i koszt to 1000 zł (a tak serio to sam nie wie co mu dolega...) Na samochód nie żałuję kasy, zawsze o wszystko dbałem na czas więc, pewne rzeczy mogłem wykluczyć. Opinię poznam dopiero jutro i to znając życie pod wieczór.
Reasumując jakie zobaczyłem objawy:
-Nieregularna praca silnika
-Spadek mocy na gazie raczej też, chociaż mi się skończył to nie jestem tego pewien...
-Gasł na wolnych obrotach
-Potworne zużycie paliwa (podobno przez rurę wydechową mi uciekało.
-Dziwny zapach
-Podpięty komputer stwierdził wypadanie zapłonów lewej głowicy 4,5,6 cylinder
-Dziwne kontrolki


Miałem jechać w góry tym autem za kilka dni, więc dobrze, że to się stało przed wyjazdem, pierwszy mechanik podejrzewa też przeskoczenie rozrządu (do rozrządu mam jeszcze jakieś 30 tyś, ale nie byłem tego pewien)

Czy ktoś miał coś podobnego i podejrzewa co to może być? Możliwe, że zapchany kata by tak oddziaływał?
Czuję, że będzie to wszystko kosztować, ale huk tam. Czekam na odpowiedzi i z góry dziękuję :)


PS: Sorry za tą opowieść, ale miałem wenę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 31.lip.2015 05:50:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Wydaje mi się, że to właśnie rozrząd.
Podłączcie kompa i sprawdźcie grupy od 90 do 93 i podaj tu wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 31.lip.2015 09:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Katalizatory ma?

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 31.lip.2015 10:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2015 00:57:54
Posty: 7
Tak, ma katalizatory. Chyba trzeba będzie je wywalić i przesoftowac :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 31.lip.2015 10:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Sprawdz cewki, swiece i odmy bo czesto pekaja ze starosci plus odstojnik na odmie lubi sie rozszczelnic. Przelywki tez lubieja padac lub zanizac wartosci poprzez nieszczelnosci a wtedy lapie misfajery

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 31.lip.2015 15:22:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przytkany kat to pierwsze co mi przyszło do głowy czytając opis sytuacji.

Są ubytki płynu chłodniczego? Jeśli tak to mogła głowica podziękować za współprace.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 3.0 ASN wypadanie zapłonów lewej głowicy...
PostNapisane: 04.lis.2015 20:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Sledzilem podobny watek na zaprzyjaznionym forum... Po wymianie cewek, swiec, zwaleniu obu glowic i ich sprawdzeniu, ustawieniu idealnym rozrzadu okazalo sie ze tuleja na 1 cylindrze pekla na 2/3 obwodu 1cm od gory.
Tutaj masz misfire na jednej stronie. Gdyby to byla jak sugeruje Artur przeplywka to bys mial na obu losowo. Zapach jest z tego powodu ze twoj kat jest na granicy zapalenia... stopi sie jak tego nie naprawisz. Zalewa go paliwo ktore sie w nim dopala. Przegrzejesz glowice i strone wydechu.
Gdy silnik przez zle fazy rozrzadu zasysa wiecej powietrza a lamdy dzialaja to komp nadrabia paliwem. Podobnie podlewa i reguluje zaplon z zachowaniem granicznego afr gdy ktoras strona silnika ma mniejsza wydajnosc. Gdy niestety granica adaptacji sie konczy to wywali checka.
Na 99% przeskoczyl lub przestawil sie rozrzad lub padlo ktores kolko zmiennych faz na tej glowicy.
Jak pisal ernie wracaj z logiem grup pokazujacych fazy rozrzady i konkretnymi bledami.
Czy przed wstawieniem do mechaniora tez mial takie objawy? Moze sie dorwali do ASNa i dzida?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: