.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:53:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 10 przykazań dla quattro ver 1.0 :)
PostNapisane: 27.wrz.2006 00:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Obiecałem i słowa dotrzymałem. Liczę na merytoryczne uwagi i może wspólnie wyrezamy cos fajnego :)

10 przykazań dla quattro ver 1.0 :)
1. Nie będziesz grzał torsena do granic możliwości , wszak i doskonałości czasem wymagają litości
2. Zimą w bagażniku oprócz grzańca kraty, woź również ze sobą 2 małe łopaty.
Bo gdy w euforię popadniesz i mocno przykozaczysz, to się w zaspie obudzisz i z zimna się zapłaczesz.
3. Gdy rozpęd zimą weźmiesz pamiętaj o tym przecie, że hamowanie w quattro coupecie takie samo jak w ośce 1Z`cie.
4. Spraw by smarowanie torsen miał porządne.
Poziom wysoki kultury w organiźmie, takowoż ważny jak i oleju w quattro mechaniźmie.
5. Jakoż że większość na tył dawane jest momentu, pamiętaj o tym kierowniku wychodząc furką z zakrętu.
6. Gdy kapcia zaś złapiesz i z opony się zadymi, to nim zapas załozysz pomyśl, czy obwód koła zapasu zgadza się z innymi.
Torsen przegrzany to Torsen sfakany.
7. Nie szalej zapatrzony w quattro możliwości, inni na drodze też mają prawo dojechać w całości.
8. Oprócz 4 łapek pod nami ważne są opony , łyse być nie mogą , bo warunek bezpieczeństwa nie zostanie spełniony.
9. Przy zakupie, posłuchaj , postukaj i na szutrach wyniuchaj, czy zakup udany i czy mechanizm nie wyświechtany.
Sam znaczek na desce będzie nic nie warty jeśli jeden trybik w torsenie zdarzy się zatarty.
10. Jest bezpiecznie, odjazdowo i przyczepność wspaniała. Byle jednak rozum nie oddalił się od ciała.

All rights reserved by Baskecior

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 27.wrz.2006 13:55:53 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 00:57:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
zacne tak jak dieslowskie.

ale z łopatą się nie zgadzam.. chociaz z q z torsenem dopiero się poznajemy, ale takie bez (a byly takie) -spiete- wyjeżdżało zewsząd
Cytuj:
7. Nie szalej zapatrzony w quattro możliwości, inni na drodze też mają prawo dojechać w całości.

-choć gdy po treningu dzierżysz kierę w dłoni, nieczęsto cię ośka zimą dogoni ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 01:49:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
scob napisał(a):
ale z łopatą się nie zgadzam.. chociaz z q z torsenem dopiero się poznajemy, ale takie bez (a byly takie) -spiete- wyjeżdżało zewsząd.

Jak zawisniesz na sniegu to nawet jak siebie zepniesz to i tak nie wyjedziesz. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 01:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
byle do zimy baskecior - wtedy dopiero z bananem będziesz ganiał po bezdrożach ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 03:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Ja u siebie nie mam ani quattro, ani ABS-u, ESP itp. ani łopat :) a nigdy nie zdarzyło mi sie moją Coupetką gnając zdecydowanie za szybko wylecieć z trasy czy zakopać się w gęstym śniegu (wyjeżdżałem ośką z największych zasp :) ). Kwestia umiejętności, technologia to tylko dodatek, który ma jedynie pomóc, chociaż nie powiem quattro zimą to fajna sprawa choćby żeby się nim pochwalić. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 05:29:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
skad Ci sie wzielo 60% na tyl ? i po co ciagle piszesz o przegrzanym torsenie? to nie sprzeglo lepkosciowe ze temperatura ma znaczenie na dzialanie mechanizmu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 05:33:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Combi napisał(a):
Ja u siebie nie mam ani quattro, ani ABS-u, ESP itp. ani łopat :) a nigdy nie zdarzyło mi sie moją Coupetką gnając zdecydowanie za szybko wylecieć z trasy czy zakopać się w gęstym śniegu (wyjeżdżałem ośką z największych zasp :) ). Kwestia umiejętności, technologia to tylko dodatek, który ma jedynie pomóc, chociaż nie powiem quattro zimą to fajna sprawa choćby żeby się nim pochwalić. :P


co to ludzie na śnie nie napiszą...:-D

właśnie też mi coś z tym 60 nie pasowało...25/75, 75/25 to tak ... może myślał torsen pisał haldex :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 05:38:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja tez sie oska nigdy nie zakopalem w przeciwienstwie do quattro :D ... ale jakbym oska wjechal w taki teren z jakiego jeszcze quattro wyjezdzam to oska utknalbym do wiosny :P ... poprostu oska nie wjezdzalem w pewne miejsca i nie zatrzymywalem sie w srodku najwiekszego gnoju

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 07:54:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zamiast wziąźć się do rezania
Basket pisze przykazania

O silnikach i napędzie,
Wyprowadza tych, co w błędzie.

Jeździ Audi, nie lawetą
Żyj nam długo, Nasz Poeto

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 10:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Proszę zerknąć do FAQ i odpowiednio nazwać teamt :P
:D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 11:52:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
skad Ci sie wzielo 60% na tyl ? i po co ciagle piszesz o przegrzanym torsenie? to nie sprzeglo lepkosciowe ze temperatura ma znaczenie na dzialanie mechanizmu

No to napisz ile tak naprawdę jest. Po to ta dyskusja żeby dopieścić ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 11:54:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
baskecik napisał(a):
hans napisał(a):
skad Ci sie wzielo 60% na tyl ? i po co ciagle piszesz o przegrzanym torsenie? to nie sprzeglo lepkosciowe ze temperatura ma znaczenie na dzialanie mechanizmu

No to napisz ile tak naprawdę jest. Po to ta dyskusja żeby dopieścić ...

Zaczyna sie.. niedokończona opowieść "Hans quattro story..." :):
baskecik generalnie to jest 50:50, a w nowych "S" jest 40:60.
Oczywiście pomijam tutaj przenoszenie momentu na przód/tył w pozostalych warunkach :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 12:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simpson napisał(a):
baskecik napisał(a):
hans napisał(a):
skad Ci sie wzielo 60% na tyl ? i po co ciagle piszesz o przegrzanym torsenie? to nie sprzeglo lepkosciowe ze temperatura ma znaczenie na dzialanie mechanizmu

No to napisz ile tak naprawdę jest. Po to ta dyskusja żeby dopieścić ...

Zaczyna sie.. niedokończona opowieść "Hans quattro story..." :):
baskecik generalnie to jest 50:50, a w nowych "S" jest 40:60.
Oczywiście pomijam tutaj przenoszenie momentu na przód/tył w pozostalych warunkach :peace:

Na stronie Audi piszą o 25-przód/75-tył :)

Którą wersję zostawić ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 12:10:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 12:00:14
Posty: 1162
Lokalizacja: Toronto Auto:sportowa wersja czolgu........................ uczen czrnoTDIka ;)
Auto: vw T3 tdi
baskecik napisał(a):
Na stronie Audi piszą o 25-przód/75-tył :)

Którą wersję zostawić ?


baskeciku nie pomoge ci niestety ale przynajmniej ciesze sie ze nie mam takich problemow :D
100% przód :D :peace:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 12:15:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Lukas napisał(a):
baskecik napisał(a):
Na stronie Audi piszą o 25-przód/75-tył :)

Którą wersję zostawić ?


baskeciku nie pomoge ci niestety ale przynajmniej ciesze sie ze nie mam takich problemow :D
100% przód :D :peace:

baskecik na zlocie napisał(a):
Ty zblokowana ośko!


baskecik 25:75, 75:25 to w warunkach w których jedna z osi zaczyna tracić przyczepność. Gdy koła na obu osiach mają taką samą przyczepność jest 50:50, 40:60 (w nowych S).

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 12:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simpson napisał(a):
Lukas napisał(a):
baskecik napisał(a):
Na stronie Audi piszą o 25-przód/75-tył :)

Którą wersję zostawić ?


baskeciku nie pomoge ci niestety ale przynajmniej ciesze sie ze nie mam takich problemow :D
100% przód :D :peace:

baskecik na zlocie napisał(a):
Ty zblokowana ośko!


baskecik 25:75, 75:25 to w warunkach w których jedna z osi zaczyna tracić przyczepność. Gdy koła na obu osiach mają taką samą przyczepność jest 50:50, 40:60 (w nowych S).

Dobra , więc napiszę "większość momentu" , to bedzie dyplomatycznie i nikt sie nie doczepi :P :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 12:35:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem z jakich zrodel korzystales ale torsen charakteryzuje sie zmiennym przeniesieniem napedu miedzy osie a jegfo wyjsciowa charakterystyka jest stosunek 50/50 przyczepnosc/moment napedowy czyli w przelozeniu na osie to 50% momentu na przednia i tyle samo na tylnia os. zmiana tej charakterystyki z charakterystyka pelnej przyczepnosci jest stosowana w autach z duzymi silnikami z duza charakterystyka uciekajacego przodu. tam jest naped 40przod i 60 tyl a konkretnie taki uklad jest w Skach i RSach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 14:26:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Chcesz być mądry? - jedna szansa:
czytaj wszystkie posty Hansa
:piwo:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 22:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
o ile mi wiadomo, to torsen przekazuje moment plynnie pomiedzy 25/75% a 75/25% (przod/tyl). czyli mozliwa jest kazda wartosc z tego przedzialu, typu 30/70, 41/59, 52/48, 66/34, itp, itd. dobrze mowie, czy pier*ole od rzeczy?

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 22:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pet3r napisał(a):
o ile mi wiadomo, to torsen przekazuje moment plynnie pomiedzy 25/75% a 75/25% (przod/tyl). czyli mozliwa jest kazda wartosc z tego przedzialu, typu 30/70, 41/59, 52/48, 66/34, itp, itd. dobrze mowie, czy pier*ole od rzeczy?


dobrze powiadasz :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: