.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 17:18:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A90 B2 quattro] tylny most - szumy
PostNapisane: 20.paź.2006 08:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Potrzebuje pomocy jakiegoś fachowca, żeby ocenił tylny most i dzwięki wydobywające sie z niego. Wlałem nowy olej i nadal most szumi. Czy ktoś z klubowiczów sie zajmuje taką mechaniką, albo możecie polecić jakiś punkt w Łodzi lub okolicach?
Pozdrawiam

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 19:14:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ej.. papaj.. MECHANIK? od dzisiaj swoim autem jezdzisz?
jak ze swoja 90-ka jechalem np. amory zmienic czy robic geometrie, to KAZDY do ktorego pojechalem poza ASO dziwil sie, ze Audi moze miec most z tylu - a co tu mowic o ocenie "na ucho" jego pracy.

Znajdz najbliższego posiadacza b2q i posmigajcie nawzajem swoimi furami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 19:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
A jaki olej zalałeś ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 10:35:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
scob... rozrząd, zwieszenie z przodu, zawiszenie z tyłu zrobiłem sam. Ale na tym po prostu sie nie znam i nie umiem ocenić czy to koniec mostu czy co innego strzeliło.

bezduszny ... zalałem taki jak tu na foum polecano ... 90W90 GL5 (jeśli dobrze pamiętam)

Czy most jest rozbieralny? Tam sie jakieś łożyska wymienia? Pytam bo nie mam o tym pojęcia :|

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 11:03:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2004 15:45:04
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
co do szumów to tylko możesz ocenić przez porównanie z podobnym autem (b2 osiemdziesiątką czy coupe) jeżeli jest słyszalny odgłos wycia szumu mielenia gwizdania narastający z prędkością jazdy to jest duża szansa że padło coś w układzie przeniesienia napędu lub w moście (wał podpory łożyska mostu elementy przekładni itp) co do rozbierania i elementów wymiennych to odsyłam do ETKI tam wszyto idealnie widać co się da wymienić i co mogło paść wchodzisz po numerze podwozia. (jak nie masz to daj info na priv)

_________________
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDI und VW Team: AUDI COUPE GT `87 KX to jest coś :) i SEAT IBIZA 1,8T
+ projekt w budowie Audi Coupe Quattro 85r z wszczepionym MC
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 08:59:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Wjechałem autem na podnośnik, nie ma zadnych wyczuwalnych luzów na wale, ani przegłubach. Więc sądze że to jakieś łożysko w moście.

Szukam mechanika co by potrafił to zdjagnozować, wczoraj byłem w ASO w Łodzi u Idczaka... i mechanicy rozłożyli ręce, powiedzieli że nie mają programów, doświadczenia i nie podejmują sie naprawić tego :|

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 10:21:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Powinno być bezgłośnie. Jeśli szumi to najprawdopodobniej wina łożysk. W moście są trzy. Wejście wału, i dwa na wyśaich półośi. Sposób na diagnozę bez rozbierania nasuwa się taki:
Jeśli jedziesz na wprost ze stałą prędkością, skręcisz nie zmieniając prędkości powiedzmy w prawo, a następnie w lewo i szum tylko nieznacznie się zmieni - sugerowało by to łożysko wału. Jeśli natomiast bedzie wyraźna różnica miedzy 'na wprost', lewo i prawo - oznaczało by to że łożysko półośi szumi. Mając na względzie, że koło zewnętrzne w zakręcie ma wiekszą prędkość obr - łatwo ustalisz które z łożysk 'koncertuje'

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 10:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Szum jest cały czas, bez względu na to czy jade na gazie, wysprzęgle czy na luzie. Bez względu na to czy skręcam czy nie. Przy 80 km/h robi sie z tego wręcz wycie. Które przy 110km/h robi sie bardziej ciche.
Nie pomogła wymiana oleju ani dolanie środka ML do dyfra.

Mógłby ktoś mi przesłąć zdjęcia i schematy z etki?

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 08:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Czy ja mam jakąś dziwną ETKe czy odnośnie mojego modelu znajduje sie tylko ogólny schemat mostu, bez żadnych informacji o budowie wewnętrznej?

PS. Zauważyłęm ze najbardziej most wyje przy 80 km/h i jak gwałtownie skręce w lewo to wycie ustaje na czas manewru.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 09:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A jestes pewien ze to most Ci szumi? Ja tez niedawno myslalem ze mi szumi lozysko w tylnym kole, a okazalo sie ze to przednie szumialo. A co ciekawe nie dalo sie na nim zadnego luzu wyczuc, jak podnioslem kolo to obracalo sie plynnie itp. Moze Tobie tez wyje lozysko w ktoryms z tylnych kol a nie most? No chyba ze te lozyska juz wymieniales.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 10:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Znalazłem conieco w etce i teraz mam pytanie:
rozumiem że zaznaczona w kółko dzwignia załącza most tylny:
zdjęcie -> http://kolos.math.uni.lodz.pl/~arekp/AUDI/1.JPG
Z którym z elementów na tym schemacie ta dzwignia jest połączona (tylny most)?:
zdjęcie -> http://kolos.math.uni.lodz.pl/~arekp/AUDI/2.JPG

I kolejne pytanie: Czy ja dobrze rozumiem że w całym tylnym moście są 4 łożyska?
zdjęcie -> http://kolos.math.uni.lodz.pl/~arekp/AUDI/3.JPG
1) (poz. 2) wałeczkowo-stożkowe, 45, 2x77, 8x19,8 (005 409 123)
2) (poz. 3) wałeczkowo-stożkowe, 41, 2x73, 4x19,5 (016 409 123)
3) (poz. 19) stożkowo promieniowe (183 525 261)
4) (poz. 24) wałeczkowo-stożkowe (087 409 551 A)

czy te dwa pierwsze łożyska są do półosi, a 3 i 4 do wału napędowego?

PS: Zrobie tak jak mówisz, wymienie najpierw łożyska w tylnich kołach.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 13:37:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Weź sie papaj nie męcz - bo cholera nie warto. sam do zeszlegho roku siedzalem po lokcie usmarowany bo tak kochalem rupcia. Nie mowie ci "wywal to auto", ale mówie: wez za 200 zeta kup most z rozbitego B3q - to to samo - i nie trac energii na dłubanie.

Cytuj:
rozumiem że zaznaczona w kółko dzwignia załącza most tylny:
- rozumiem ze to skrót myślowy i chodzi ci o załaczanie blokady :-) - bo to wlasnie robi ten dynks. A gdzie jest wpiete - nie wiem :-) jak bedziesz pod autem - oblukaj, powinien byc plastikowy cuś, taki jak silownik centrala pneum, osoloniety blaszana osłoną. Na centralnej/przedniej roznicowce jest po prawej stronie z tylu i z góry, a tylniego mostu nigdy nie oglądałem blizej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 13:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
dobra... będe działał i przecierał szlaki... bo widze ze to już okaz muzealny i zamiast mechanika kustosz by sie przydał :D

PS. scob... moge isc na giełde i kupić furasa za 20k ae nie o to chodzi. mi sie naprawde tym dobrze jeździ. remonuje z czasem wszystko po kolei żeby doprowadzić autko do seri i 100% stanu technicznego i wierze ze kiedys mi sie to uda :D.

PS2. A wie ktoś jak wygląda sprawa z tymi łożyskami, dobrze rozumiem któ¶e są od wału a które od półosi czy nie dobrze? :D

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 14:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lozyska sa dokladnie tak jak napisales. 2 do walu i po jednym na kazda poolos.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 17:25:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
[ot] Ja nie mowie ze masz sie go pozbywac. :-) mi samemu sie lezka w oku kreci jak widze 90ke b2 na drodze. Ale sobie powtarzam wtedy że za stary juz jestem zeby caly czas i cala kase poswiecac staremu - chocby nie wiem jak fajnemu - autku.
Chociaz -przyznaje uczciwie- niczym nie jezdzilo mi sie tak dobrze jak tamtym starociem[/ot]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: