Procedura regulacji kąta wtrysku napisana przez baskecika w wątku o 2,5 V6 TDI. Przenioslem jakby ktos nie mogł znalezc. Potrzebny odczyt z VAG 'a.
Nie chodzi o kilka obrotów wałem ... z chwilą nadejścia silnych mrozów przy spapranym kącie można auta w ogóle nie odpalić. Kat nalezy kontrolowac w miarę możliwości, ja staram się to robić przynajmniej 2 razy do roku, tak dla świętego spokoju np przy okazji wymianu oleju.
Aby wyregulowac kąt należy: zdjąć obudowę rozrządu, poluzowac 2 sruby mocujaca pompę od przodu silnika (luzujemy przez otwory w dużym kole zębatym), luzujemy śrubę w podstawie pompy (od wewnetrznej strony mocowaia pompy - bez zdjec ciezko wytlumaczyc), oraz z tyłu pompy na dole - kontrującą.
Kontrujemy mocno śrubę nr 3, podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok, jeśli nie - bierzemy do ręki "breszkę"

, luzujemy delikatnie śrubę nr 3, i breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku. Operacja jest żmudna, ale trzeba wykonywac naprawde minimalne ruchy. W chwili gdy ustawimy odpowiednia wartosc, dokrecamy mocno srube nr 3, wylaczami silnik, dokrecamy mocno pozostałe, odpalamy ponownie silnik, sprawdzamy wartość w 01/000 poz 02.

PS: z rozpędu opisałem procedurę dla silników R4

Dla twojego motorku wartość kąta powinna oscylować w okolicach 60. Ustawienie pompy w podobny sposób , ale sam musisz znaleźć sobie śruby mocujące
