.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:48:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4 1.9 tdi 1z] przepływka? dziura w dolocie? PROBLEM
PostNapisane: 10.sty.2007 19:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
mam pytanie do znawcow (tylko nie piszcie ze podobne tematy juz były, bo w kazdym jest inaczej to opisane nikt nie pisał wprost jakie sa przyczyny tylko ze to moze przeplywka a moze i nie)

a dokładniej interesuje mnie jakie sa objawy padnietej przepływki boscha w silniku 1z. i jak ewentualnie mozna sprawdzic czy jest dobra czy juz sie koncczy lub sie zkonczyła (miernik inna metoda?) jesli vag to czy w grupie 000 (bo w mojim przypadku tylko 000 wchodzi w gre) beda takie logi które powiedza wprost na jakim etapie swojego zycia jest przeplywka (zyje? umiera? umarła?).

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Ostatnio edytowano 12.sty.2007 15:26:59 przez wenon, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 19:28:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Można by założyć dział "1Z nie jedzie" lub właśnie "padnięta przepływka w 1Z oraz AFN"
Moglibyście tam spamować do końca świata i o jeden dzień dłużej.
Nie obrażaj tego forum i nie pisz że nikt nie powiedział jak sprawdzić czy przepływka działa. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 20:11:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
szukałem znalazlem kilka tematów jedni mowia ze odpiac drudzy ze podmienic
jak ja odepne to jasne ze auto bedzie gozej pracowało bo jak mniemamam w przepływce jest silniczek krokowy w zaleznosci od potrzeb silnika obrotów i tp otwiera przepustnice dobrze mysle? wiec gdy ja odepne to wtedy przepustnika bedzie olbo otwarta albo zamknieta?
wiec albo dostanie za mało powietrza albo za duzo?

a chodzi mi o to jakie sa dokładne objawy co sie wtedy dzieje:
silnik nierowno pracuje
nie ma siły nie ciagnie
czy cos innego

a chodzi mi o to jak dokładnie sprawdzic czy to przepływka a moze n75
jesli jest na to jakas zlota reguła PROSZE powiedzcie jaka!

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 21:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+jedzie

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+jedzie

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+jedzie

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+jedzie

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+jedzie
Czyli czytałeś te posty??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 21:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
flavios napisał(a):


A ty czytałeś? ;) Chyba nie.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
kilkanascie tematów czytałem ale mi nic nie mowia co do mojego problemu przed chwila jezdzilem po kobiete do pracy i jak wrucilem zaparkowałem mialem takie objawy ze obroty silnika były w granicach 1300/min i skakały (falowały gora dół).

zrobiłem jedna rzecz a mianowicie otworzyłem maske i scisnołem na chwile wąż od przepływki do turbiny i co nastapiło! obroty spadły poniżej 1000/min i przestały falowac czy jest to wina przepływki? moze dziura w dolocie gdzieś? bo chyba nie nastawnik w takim przypadku ale nie wiem dlatego pytam.

pomocy

a jeszcze jak mu depne to kopci na czarno (bardziek na rozgrzanym silniku niz na zimnym a na ziemi potrafi zostac czarna sadza jak dobrze go przegazuje)

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przy przepływce Boscha, najprościej sprawdzisz ją odpinając ją na chwilę. Auto dosłownie przestanie jechać i będzie zachowywało się jak 50-konny silnik.
Niemniej spadek mocy (a domyślam się że tak jest choć każesz nam wróżyć z fusów) i silne kopcenie wskazują na typową przypadłość tego egzemplarza - uszkodzony wąż gumowy pomiędzy suszarką a ic. Czasem szczelina jest minimalna, ale to wystarczy , żeby ciśnienie poszło w powietrze ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
a jeszcze takie małe pytanko odnosnie kierownic w turbinie jak sprawdzic czy nie sa zapieczone ewentualnie jakie sa obiawy gdy sie zapieka i czy w takiej sytuacji mozna samemu je wyczyscic czy to musi byc juz fachman od turbo?

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
jutro biore sie za szukanie dziury w dolocie do IC.

czyli jak odepne przepływke i wogule sie nie da jechac to przepływka jest sprawna? jesli bedzie jechał tak samo jak z przepływko to zakonczyła swój żywot?
Probował ktos samemu regenerowac przepływke jest to mozliwe?

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 22:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wenon napisał(a):
a jeszcze takie małe pytanko odnosnie kierownic w turbinie jak sprawdzic czy nie sa zapieczone ewentualnie jakie sa obiawy gdy sie zapieka i czy w takiej sytuacji mozna samemu je wyczyscic czy to musi byc juz fachman od turbo?

Przyjacielu ... jakie kierownice chcesz czyścić w 1Z`cie ? :):
Odnośnie przepływki - możesz przyjąc taki tok analizy, niemniej - zanim rozbierzesz wszystko - sprawdź najpierw rury gumowe.

Odpowiedz mi prosze na podstawowe pytanie: czy twoje auto nie jedzie i mocno kopci ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 23:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
kopci strasznie na czarno. jechac w miare jedzie wydaje mi sie troche zmulone bo wczewsniej lepiej ciagneło. jeszcze jedno jak obroty dochodza do około 2000/min to słysze gwizd turbiny albo jakby lekki szum. ale w tym momencjie czuje ze auto zaczyna przyspieszac.

jutro dokładnie obejrze gumowe rury przy okazji wymiany oleju.

czy diagnostyka w moim przypadku czyli grupy 000 cos wyjasni czy tylko strata pieniedzy.

bo sprawdze tylko to w grupie 000?
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 23:37:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na 100% dziura w dolocie. Głośny gwizd to powietrze pompowane przez turbo wprost pod maskę.
Czarny dym i spadek mocy - masz winowajcę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 23:49:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
wenon napisał(a):
czyli jak odepne przepływke i wogule sie nie da jechac to przepływka jest sprawna? jesli bedzie jechał tak samo jak z przepływko to zakonczyła swój żywot?


Przepływomierz nie będzie powodował falowania obrotów. To nie jest forma przepustnicy ;), tylko czujnik który mierzy ile powietrza wlatuje do silnika. Jego podstawowym zadaniem jest uczestnictwo w regulacji EGR oraz dbanie o to aby silnik nie dymił. Objawem uszkodzenia jest spadek mocy silnika. Jeśli się nie mylę (poprawcie mnie) to w tym silniku jest przepływomierz klapkowy - czyli chyba "pancerny" ;) Możesz ew. zrobić test z diodą:
http://forum.diagtronik.pl/viewtopic.php?t=2683
jeśli auto będzie z diodą jechać lepiej niż z przepływomierzem, to znaczy że ogranicza on dawkę.

I tak jak napisał Basket - w twoim aucie jest turbina na bypasie.

Pozdrawiam
Józef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 00:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jozef napisał(a):
Jeśli się nie mylę (poprawcie mnie) to w tym silniku jest przepływomierz klapkowy - czyli chyba "pancerny" ;) Możesz ew. zrobić test z diodą:

Nie mylisz się: klapowy Bosch - nie do zajechania (świadczy o tym m in stary ECU z dostępnym jedynie blokiem 000) ;)
Kolega ma autko z rocznika < 94 r.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 12:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przeczytałem cały wątek i napisze małe podsumowanie :

kolego wenon umyj raczki i zabierz sie za macanie gumowych rur :diabel: az znajdziesz nieszczelność ... nie jest to łatwa sprawa bo dziurka moze byc długosci kiku milimetrów ale sadzac po Twoim opisie na 99% jest ona sprawca problemów...
powodzenia....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 20:59:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
wlasnie skonczyłem wymieniac olej i przegladac rury do IC.
wyciagnołem obie rury i dokładnie obejrzałem nie widziałem aby była jakas dziura ale profilaktycznie wszystkie gumowe rury okleilem tasma wzmocniana i na wieszk czarna izolacjia nie okleiłem tylko tej plastikowej na ktorej jest jakis czujnik. zobacze jutro jakie beda tego efekty czy cos pomogło bo dzisjaj juz nie mam siły. zeszło mi z tym 4 godziny.

oby pomogło.
teraz do lodowki po piwo.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 21:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
przeczytałem post na diagtroniku odnosnie djody rozumiem na czym rzecz polega ale jest jeden mały problem tam jest opisane zeby podłaczyc diode z 4 pinu na piaty. a ja w kosci mam tylko 4 piny. a wiec 3>4 czy sie myle?

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 15:26:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
i dupa dalej dymi powyzej 4 tys/min i nadal jest gwizd w poblizy 2tys/min

jak powoli wciskam gaz to nie dymi tylko jak wcisne energicznie to idzie czarny dym ale to tak bardziej w momencjie opduszczenia gazu

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 16:09:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Idziemy dalej.
Dobrze byłoby żebyś jednak pomierzył ciśnienie doładowania np manometrem.
Doładowanie powinno wynosić ok 840 mBAR + atmosferyczne czyli ok 1850 mBAR.
Jeśli ciśnienie będzie ok, szukamy nadal przyczyny dymienia i w tym celu nalezy przyjrzeć sie układowi wtryskowemu.
Specjalista dieslowiec wyjmie wtryskiwacze i sprawdzi czy nie leją.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 17:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
oki z pomiarem nie bede miał wiekszych problemów. ale zrobic je na postoju z przegazówka przy jakich obrotach? czy jakos podczas jazdy na 3 biegu? manometry podczepic na tym zaslepionym siusku na kolektorze ssacym?

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: