.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2025 10:34:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACE] dużo pali i temp. oszukuje
PostNapisane: 01.gru.2007 14:10:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:33:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Witam, pojawiam sie z kolejnym problemem. Otóż zaczęła spalać dużo, dużo większe ilosci benzynki niz zazwyczaj (nie posiada cyklonu). Jakos specjalnie nie zmieniłem techniki jazdy, co prawda zrobiło sie zimno, ale poprzedniej zimy spalanie było w normie, a teraz wciąga około 17 L/100 km po mieście :( Zwykle paliła mi 12-13. Na trasie wychodzi jakos tak normalniej, okolo 9-10 L. Czyli całkiem normalnie. Jest jeszcze jeden problem, (a moze nawet przyczyna tego pierwszego): Rano ruszam na zimnym silniku, juz po 2-3 km wskaźnik temperatury wskazuje około 50*C, jade dalej i po kolejnych 2-3km wskazówka opada całkowicie, kładzie sie i leży...leży i leży, jade dalej i wtedy wskazówka nagle sie podrywa i idzie aż do jakis 80-85*C . Termostat wymieniałem jakiś rok temu, jest załozony oryginalny (walher czy jakoś ;-) ) Aha, jak jade i jade a ta wskazówka od tem tak sobie "śpi na boku" to z nawiewów dmucha ciepłe powietrze...nawet bym powiedział ze dobrze ciepłe, a wiec raczej silnik nie wystudza sie co rzuca cień podejrzenia na czujnik temp... Zdarzyło sie kilkakrotnie, ze wentulatory chłopdnicy załączyły sie jak wskażnik pokazywał jakies 70-80*C, czasami mniej, co po raz kolejny wskazuje na czujnik...Po lektórze podobnych postów podejrzewam, ze wtryskiwacz rozruchowy sie załącza w momencie gdy ta nieszczęsna wskazówka kladzie sie na boku (nawet gdy silnik sprawia wrażenie ciepłego). Metodą prób i błędów odkryłem,ze za wskazania na desce rozdzielczej odpowiada taki 4 pinowy czujnik umiejscowiony po prawej stronie silnika (od strony akumulatora, patrząc od przodu auta) na wężu wlotowym do silnika. Czy ten sam czujnik odpowiada za wtryskiwacz rozruchowy? Czy może winowajcy szukać pod kopułką rozdzielacza z tyłu silnika? Prosze o jakieś sugestie bo przez to wysokie spalaniemyśle nad cyklonem... ratujcie ładną niunie :-)

Aha, a może da sie odłączyć jakąś wtyczke zeby ten wtryskiwacz rozruchowy nie działał? Bo próbowałem coś przy przepływiomierzu...ale po odpięciu jednej auto gaśnie , a jak odpinam drugą to nie wkręca sie na obroty. Pozwoliło by mi to sprawdzić czy ten wtryskiwacz działa na ciepłym silniku, ale to tylko takie moje domorosłe amatorskie metody....

aha po raz drugi :-) Orientowałem sie o cene czujnika temp. Pan stwierdził ze tam jest jakis , bodajże, 3-4pinowy odowiedzialny "za wszystko" (za głod, biede i choroby tez???) ale kosztuje 213pln zamiennik ,albo około 340 oryginalny.... a pewności nie mam czy napewno pomoże.

Pozdrawiam serdecznie i prosze o pomoc i ewentualne jakies dugestie odnośnie innej metody sprawdzenia co dolega niuni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 16:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mozesz miec uszkodzony czujnik termiczno czasowy bo on jest odpowiedzialny za wtrysk rozruchowy i caly czas paliwo dostaje sie do kolektora. Moze tez byc filtr powietrza zatkany lub potencjometr przy przepustnicy uszkodzony. Wymien czujnik temperatury i zobacz czy kanaliki w przepustnicy tam gdzie ida rurki od podcisnienia sa drozne. Mozesz tez miec uszkodzona sonde lambda . Katalizator zapchany. Nie wiem jak jest dokladnie w tym silniku ale wszystko trzeba posprawdzac bo na taki 2 litry motore to faktycznie pali jak smok.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 21:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:33:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Który to jest ten "czujnik termiczno czasowy" ? W którym miejscu go szukać, to przynajmniej zobacze w jakim jest stanie i będe wiedział czego po serwisach. Jak sprawdzic czy faktycznie jest uszkodzony? Da sie jakoś odłączyć wtrysk rozruchowy, albo oszukać ten czujnik zeby sprawdzić czy leje? Jakiś sposób na sprawdzenie tego potencjometra przy przepustnicy? W jakim zakresie powinien zmieniac rezystancje? Który czujnik temp mam wymienic? Ten pod kopułką, czy ten po prawej stronie silnika, na wężu wchodzącym do silnika? w silniku ACE ile ejst sond lambda? czy tylko ta na kolektorze wylot, czy jeszcze pod autem jakaś, np za katalizatorem? Jak sprawdzić drożność katalizatora? analiza spalin w czymś pomoże? Jeśli silnik kręci sie dobrze i wysoko, to może kat jest w możliwym stanie? Przy zapchanym chyba powinien sie dławić... dużo pytań, ale w miare możłiwości proszę o odpowiedzi, wszystko wypróbuję :)

Kiedyś palił jak mały smok, a teraz jak wieeeelkaaa smoczyca ;-) Licze na to,że Ktoś z forum podpowie jak pmóc rzucić palenie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: