.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2025 16:05:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 2.5 tdi mtm 220km (podobno :) WAŁKI ROZRZĄDU
PostNapisane: 02.sty.2008 22:10:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Witam kolegów, zbliża mi sie nieuchronnie 200tys i zaczynam sie zastanawiać nad tymi nieszczęsnymi wałkami z tąd kilka pytań:

Czy można jakoś sprawdzić czy wałki są już na wyczerpaniu???

Czy są jakieś obiawy kiedy wałki sie już kończą (wybieram sie w góry nie chciał bym żeby tam mi sie to wydarzyło)??

Widziałem na allegro wałki urzywane (regenerowane?) za 1200zł 6 miesięcy gwarancji, jest sens czy raczej nowe :(

Dzieki i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 23:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A coś tak się Kolego przestraszył tych wałków, silnik źle chodzi? Jak jeździ to niech jeździ, jeśli coś ci nie pasuje najpierw zrób logi, później ewentualnie możesz tam zajrzeć, z dnia na dzień przez wałki motor nie stanie. (no raczej jak jeździ to przynajmniej nie powinien) Coś nie teges z autem?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 23:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Po zuzycziju krzywki na ponad 0.5mm est fatalne, walki do wymiany.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 00:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 21:30:54
Posty: 32
Lokalizacja: Wielka Brytania
Spróbuję Ciebie pocieszyć na moim przykładzie. Ja pedałuję AYM z 2002 r. mam 215 tys. na zegarze. Silnik jest cały czas jak żyletka i nie posiada śladów zużycia a szczególnie wałków. Logi cacy, skany nie wykazują błędów. Jedno ale: autko popycha skrzynka automatyczna (nie zarżniesz motoru i przedłuża jego żywotniość w stosunku do nieumiejętnego maniaka manuala), serwisowany wg. wskazań serwisu, nie oszczędzam kasy na oleik itp. Mam kolegę, który ma 2.5 TDI z 2001 i jakieś 190 tys. km na ten moment i nie dawno wykonał serwis związany ze stanem silnika - motor jak złotko, ale gość pieści swoje cacko lepiej niż żonę. No i też automat.

_________________
1. Citroen BX 1.4 75 KM - pierwsza miłość
2. Citroen XM 3.0 V6 180 KM
3. Reanult Scenic 2.0 140 KM
4. Rover 623 GSI 2.3 170 KM auto
5. Ford Mondeo - wolę zapomnieć, ups!
6. Vauxhal Vectra 2.0 GSI 140 KM
7. Rover 75 2.5 V6 190 KM Connoisseur Automat
8. Audi A6 2.5 TDI V6 SE 155 KM multitronic - Czarnulka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 11:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
tylko właśnie ty kolego masz autko z 2002roku a twój kolega z 2001 roku a ja z grudnia 1999roku AKE nie ma żadnych różnic między tymi silnikami pod tym względem? Troche mnie pocieszyłeś bo ja mam przejechane 188000 i właśnie w tiptronicu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 11:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
altium napisał(a):
A coś tak się Kolego przestraszył tych wałków, silnik źle chodzi? Jak jeździ to niech jeździ, jeśli coś ci nie pasuje najpierw zrób logi, później ewentualnie możesz tam zajrzeć, z dnia na dzień przez wałki motor nie stanie. (no raczej jak jeździ to przynajmniej nie powinien) Coś nie teges z autem?


Nie, silnik chodzi na razie bardzo dobrze, najbardzie przestraszyłem sie opini w necie, no i właśnie nie wiedziałem jak to sie stanie czy od razu auto padnie czy będą jakieś obiawy. Bo jak na przykład padła mi elektronika od pompy wtrysku to wszystko było ok i nagle autko sie wyłaczyło wolał bym tego uniknąć zwłaszcza w zakopanym. Mam przejechane teraz 188000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 12:01:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
ravros napisał(a):
altium napisał(a):
A coś tak się Kolego przestraszył tych wałków, silnik źle chodzi? Jak jeździ to niech jeździ, jeśli coś ci nie pasuje najpierw zrób logi, później ewentualnie możesz tam zajrzeć, z dnia na dzień przez wałki motor nie stanie. (no raczej jak jeździ to przynajmniej nie powinien) Coś nie teges z autem?


Nie, silnik chodzi na razie bardzo dobrze, najbardzie przestraszyłem sie opini w necie, no i właśnie nie wiedziałem jak to sie stanie czy od razu auto padnie czy będą jakieś obiawy. Bo jak na przykład padła mi elektronika od pompy wtrysku to wszystko było ok i nagle autko sie wyłaczyło wolał bym tego uniknąć zwłaszcza w zakopanym. Mam przejechane teraz 188000km


Jak ma się wysypać to się wysypie. Nie ważne czy przebieg 130, 180 czy 250 tkm (choć im większy tym prawdopodobieństwo rośnie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 15:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
ravros napisał(a):
altium napisał(a):
A coś tak się Kolego przestraszył tych wałków, silnik źle chodzi? Jak jeździ to niech jeździ, jeśli coś ci nie pasuje najpierw zrób logi, później ewentualnie możesz tam zajrzeć, z dnia na dzień przez wałki motor nie stanie. (no raczej jak jeździ to przynajmniej nie powinien) Coś nie teges z autem?


Nie, silnik chodzi na razie bardzo dobrze, najbardzie przestraszyłem sie opini w necie, no i właśnie nie wiedziałem jak to sie stanie czy od razu auto padnie czy będą jakieś obiawy. Bo jak na przykład padła mi elektronika od pompy wtrysku to wszystko było ok i nagle autko sie wyłaczyło wolał bym tego uniknąć zwłaszcza w zakopanym. Mam przejechane teraz 188000km


Jeśli obawiasz się o motor, musisz zdjąć kapy zaworowe i dokładnie wszystko obejrzeć, sprawdzić krzywki na wałkach, dźwigienki i podkładki na zaworach.
Najlepiej abyś zrobił foty jak to wygląda i wrzucił na forum, Koledzy wypowiedzą się czy ok, czy nie ok, czy bardzo daleko od ok. Zasadniczo jedyny znany mi pewny sposób aby ustrzec się przed psychozą.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 16:16:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ravros napisał(a):
nie wiedziałem jak to sie stanie czy od razu auto padnie czy będą jakieś obiawy.


W przypadku wałków rozrządu i hydrauliki zaworowej regułą jest brak reguł ... .
Może być tak, że cały rozrząd znajduje się jeszcze w idealnym stanie (chociaż hydropopychacze należało wymienić już dawno), może być i tak, że następuje powolny zgon współpracujących części (w tej opcji po jakimś czasie zaczniesz odczuwać coraz większy ubytek mocy albo wypadnie kilka dźwigienek i charakter pracy silnika zmusi Cię do działania), a może być i tak, że wyrobiona dźwignia spadnie na dno głowicy ale wypychana ciśnieniem oleju górna część popychacza wyskoczy ponad "górne zabezpieczenia" - co spowoduje blokadę wałka, a w konsekwencji zerwanie paska zębatego i totalną miazgę w silniku.

Otwarcie dekli na głowicach ma sens tylko wtedy, kiedy widać już pierwsze (... lub końcowe) ślady wytarcia "na krzywkach" (wtedy wiadomo, że wszystko wymaga naprawy/regeneracji). Zdecydowanie lepszym i tańszym wyjściem jest zapobieganie zanim hydraulika zacznie strugać wałki - w tym celu należy nie tylko podnieść dekle ale również zdemontować wałki i rzetelnie ocenić stan dźwigni, podkładek i przede wszystkim - hydropopychaczy.

Najważniejsze abyś zapamiętał, że nawet idealny stan wałków rozrządu nie zaświadcza o dobrej kondycji tego co pod nimi (czyli hydrauliki). Naprawdę nie warto czekać aż hydraulika zacznie ciąć krzywki ... .

Ot i wszystko w temacie, resztę powie Ci szukajka (jest tego naprawdę morze postów / informacji).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.5 tdi mtm 220km (podobno :) WAŁKI ROZRZĄDU
PostNapisane: 04.sty.2008 17:56:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ravros napisał(a):

Widziałem na allegro wałki urzywane (regenerowane?) za 1200zł 6 miesięcy gwarancji, jest sens czy raczej nowe :(



Nie kupuje się na Allegro wałków urzywanych :)
Wałki (swoje własne) regeneruje się u Pana Świątka w Bydgoszczy - poszukaj na forum namiarów

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 22:26:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
WIELKIE DZIEKI ZA TAK WYCZERPUJĄCĄ ODPOWIEDŹ PIOTREK :)

Dużo trzeba czasu żeby otworzyć te kapy zaworowe i wszystko dokładnie obejrzeć??? Albo dostać sie do hydrauliki??? Nie licze na swoich mechaników porobie zdjęcia i w najbliższym czasie wrzuce na forum ocenią eksperci :) Szacunek panowie widze że naprawde macie dużą wiedzie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: