.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 14:00:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI 130PS, 2003r.] Spadek mocy podczas jazdy
PostNapisane: 11.sie.2008 10:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2008 10:18:14
Posty: 10
Witam.
Mam problem z Audi, znajomy polecił mi to forum w celu zasięgnięcia u Was rady.
Problem polega na tym, że podczas jazdy auto traci moc, jakby odcinało turbinę. Problem pojawia się szczególnie, gdy silnik ma niskie obroty i trzeba mu dać w palnik. Jako, że podłączyliśmy go pod komputer a ja jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy, bardzo proszę, żeby ktoś spojrzał na logi. Zależy mi na Waszej opinii przed tym, jak auto oddam do mechanika.

Logi: http://s006.wyslijto.pl/?file_id=09024035044966279203

Przepraszam, że daję link zamiast tabelek, ale aktualnie nie mam programu do czytelnego wyświetlenia logów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 13:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
masz niebywałe przeładowanie, które skutkuje trybem awaryjnym [notlauf].

turbosprężarka na stół.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 16:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2008 10:18:14
Posty: 10
Hmm, dzięki za odpowiedź. :)
Czy ktoś jeszcze mógłby mnie uświadomić czym może być spowodowane takie przeładowanie? Skutek z przeszłości, czy usterka podczas eksploatacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 17:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przeładowanie spowodane jest zacięciem się kierownic w turbinie, a to z kolei może wynikać:
- ze stosowania złego jakościowo oleju;
- z niewłaściwej eksploatacji silnika z T [wyłączanie silnika zaraz po dynamicznej jeździe bez umożliwienia rozłożenia się temperatury];
- z wady tkwiącej wewnątrz samej T.

dodać należy, że T [GT1749V] montowane w 1.9TDI PD, wbrew powszechnym opiniom, są niezbyt trwałe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 17:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):

dodać należy, że T [GT1749V] montowane w 1.9TDI PD, wbrew powszechnym opiniom , są niezbyt trwałe.


nie wiem gdzie slyszales ze sa one trwale ... ;)

[ale i tak wszystko zalezy od kierownika ;) ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 19:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
przeładowanie spowodane jest zacięciem się kierownic w turbinie, a to z kolei może wynikać:
- ze stosowania złego jakościowo oleju;
- z niewłaściwej eksploatacji silnika z T [wyłączanie silnika zaraz po dynamicznej jeździe bez umożliwienia rozłożenia się temperatury];
- z wady tkwiącej wewnątrz samej T.

dodać należy, że T [GT1749V] montowane w 1.9TDI PD, wbrew powszechnym opiniom, są niezbyt trwałe.

Ja zaś spokojnie obstawiam nieprzestrzeganie 3 przykazania przez poprzednika. :)
Dla przypomnienia:
[...]3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz[...]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 19:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2008 10:18:14
Posty: 10
Wielkie dzięki Panowie. Teraz już chyba spokojnie mogę posłuchać, co mechanik ma na ten temat do powiedzenia. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: