Ivo napisał(a):
Meszrum wodzu wielki

czyli 2.5 TDi o mocy 179 km w B6 od 2001 roku nie maja dolegliwosci padajacych walkow i odmy?
Temat pewnie walkowany wielokrotnie ale nigdy sie tym nie interesowalem..

Slabe i mocne strony tego silnika?
moja opinia jest taka: nie ma problemu padających wałków. jest jedynie problem ze świadomością użytkowników [zły olej - nierzadko olej mineralny, użytkowanie V6 jak wysokoobrotowej benzyny, LL etc]. do tego dochodzi zła opinia nt samych wałków skrzętnie wykorzystywana przez niemalże każdy warsztat.
mam AFB od nowości - 1998. przejechałem 273 000 km. nie wiem, co to takiego problem z hydrauliką / wałkami.
AYM - to samo, z tym, że tutaj jest 177 000 km.
patrząc %, to chyba AKE jest silnikiem, w którym najczęściej
robi się wałki.
BAU/BDG/BDH są zbyt młode na jakiekolwiek osądy [4-5 lat]. zobaczymy za 5 lat...
plusy:
- musisz się tym przejechać.
minusy:
- drogi rozrząd [3000 - 4000 PLN], którego wymiana to zbyt trudne zadanie dla 98% warsztatów;
- w miarę głośna praca silnika;
- leniwy tiptronic / twarde sprzęgło w m6 + wieczne wachlowanie dźwignią w mieście;
- stosunkowo mały zakres obrotów, na których parch się żwawo odpycha [2400 rpm - 4000 rpm] - nie znaczy to, że poniżej 2400 rpm nie jedzie - jedynie dynamika nie nadaje się do bliskiego wyprzedzania.