.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 11:17:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi c4 100 2.3 - schemat podłączenia przewód zapłonowych !!
PostNapisane: 11.kwi.2009 19:55:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam panowie wymieniłem kopułkę i chyba źle podłączyłem przewody !!!! proszę o jakąś szybką instrukcję , rozmieszczenia przewód zapłonowych !!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 20:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
NIe mogę zlokalizować pierwszego wejścia nie ma ani na paluchu ani na kopułce żadnego znaku proszę o pomoc !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 21:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jeśli kopułka ma dwa dłuższe gniazda, to (zgodnie z ruchem palca rozdzielacza) do pierwszego dlugiego podłączasz 5 cylinder, do drugiego 1.
Pamiętaj o kolejności zapłonu 1-2-4-5-3.
Poza tym przewody zapłonowe są na tyle sztywne, że same powinny się ułożyć w odpowiedni sposób

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 22:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak zdejmiesz kupułke, to na aparacie na krawedzi bedzie widac kreske, ktora oznacza 1szy cyl. palec kreci sie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazowek zegara. kolejnosc zaplonow w pięcio cylindrówkach jest 1-2-4-5-3. czyli pierwsze wyjscie do pierw. cylindra, drugie wyjscie do drugiego cyl. , trzecie wyj. do czwartego cyl. , czwarte wyj do piątego cyl. , piąte wyjście do 3ciego cyl.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 22:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
A więc we wnętrzu kopułki była literka F koło wejścia uznałem żę oznacza first z ang. pierwszy - podłączyłem w kolejności 1-2-4-5-3 i auto teraz brzmi paridłowo bez problemu odpala ALE obroty na luzie ma w granicy 400 .... zauważyłem iż jeden kabel jest całkowicie poszarpany - także zrobiłem improwizorke i go taśmą potraktowałem - czy możliwe jest abym zle podłączył przewody ?jeśli chodzi o te obroty - zdiołem kopułkę i na aparacie nie widać żadnej krestki - jest jedna w nawiasie przy wtyczce ale nie wie czy to ta ! Czy który z kolegów może powiedzieć mi gdzie u niego wpina się pierwszy kabel ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 21:12:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam faktycznie jest kreska :) także przewody są dobrze położone kwestia jeszcze tych obrotów ... - dlaczego spadły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 21:20:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
lepert napisał(a):
obroty na luzie ma w granicy 400 .... zauważyłem iż jeden kabel jest całkowicie poszarpany - także zrobiłem improwizorke i go taśmą potraktowałem


Kup nowe kable. Wszystkie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 21:22:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie przestawiłeś kąta wyprzedzenia zapłonu? Nawet jeśli nie ruszałeś aparatu, to mogłeś wstawić kopułkę troszkę inaczej niż była poprzednio. Wtyczka na regulatorze obrotów jest wpięta?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 20:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam kable zamówiłem dzisiaj wtyczka jest włożona jednakże chyba z 10 razy zakładałem kopułkę - także mogłem przestawić - jak można wyregulować kąt wyprzedzania zapłonu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 20:27:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
rodzynek napisał(a):
Kup nowe kable. Wszystkie.


Rodzynek, daj spokój... Nowe kable kosztują tyle co dobry silnik ;) A najczęściej wystarczy dobrze wyczyścić końcówki i problemy znikają....

Co do ustawienia zapłonu - jeśli nie ruszałeś aparatu to go nie ruszaj... Kopułkę ustaw tak, żeby (oczywiście w ramach luzu w "ząbku" ustawczym) zapłon był jak najwcześniejszy - czyli na maksa w lewo (palec kręci się w prawo).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 20:43:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
wordeck napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Kup nowe kable. Wszystkie.


Rodzynek, daj spokój... Nowe kable kosztują tyle co dobry silnik ;) A najczęściej wystarczy dobrze wyczyścić końcówki i problemy znikają....


200 zł?:)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 21:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Ja kupiłem za 110 zł :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2009 21:50:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
rodzynek napisał(a):
wordeck napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Kup nowe kable. Wszystkie.


Rodzynek, daj spokój... Nowe kable kosztują tyle co dobry silnik ;) A najczęściej wystarczy dobrze wyczyścić końcówki i problemy znikają....


200 zł?:)


No dobra, ale nie oryginał... Sprawną 5 (legalną) można kupić za 400 PLN, tylko trzeba wiedzieć gdzie :) Często nawet z całym osprzętem...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 10:37:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
wordeck napisał(a):
Sprawną 5 (legalną) można kupić za 400 PLN, tylko trzeba wiedzieć gdzie :) Często nawet z całym osprzętem...

Pozdrawiam


Kontynuując OT - za 2,2 KU z całym osprzętem (2 ukł. wtryskowe, 2 przepustnice, 10 wtrysków, pompa paliwa) dałem 320 zł. Do tego rozrząd za 100 zł, świece za 60 zł, kable za 200 zł (Beru) i cena podskoczyła na 680 zł - 100% więcej :D. A przecież silnik był sprawny ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 19:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Panowie a więc !!! Wymieniłem , kopułkę , kable , flitr powietrza , świece, uszczelniłem także wszystkie dziury w gumnie od przepustnicy i efekt jest taki że na zimny silniku audi trzyma obroty w granicy 800 ( lekko faluje ale bardzo leko w granicy 100 ) a na ciepłym obroty spadają do 500 i także lekko falują - obstawiam te czujniki co wy na to !

A wiec zakupilem te czujnik jak założe dam znać chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie ?

http://moto.allegro.pl/item599159691_cz ... _3229.html

http://moto.allegro.pl/item608646958_cz ... 80_b4.html

proszę kolegów jeszcze o podanie lokalizacji owych czujników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 21:03:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
lepert napisał(a):
Panowie a więc !!! Wymieniłem , kopułkę , kable , flitr powietrza , świece, uszczelniłem także wszystkie dziury w gumnie od przepustnicy i efekt jest taki że na zimny silniku audi trzyma obroty w granicy 800 ( lekko faluje ale bardzo leko w granicy 100 ) a na ciepłym obroty spadają do 500 i także lekko falują - obstawiam te czujniki co wy na to !

A wiec zakupilem te czujnik jak założe dam znać chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie ?



Podkręć obroty na przepustnicy - zwiększ o 300 i będziesz miał ideał.
Po kiego czorta chcesz zmieniać jakieś czujniki?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 22:49:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
popraw również Co na ciepłym silniku ale musisz być pewny że stan podciśnienia również odmy - jest idealny, z praktyki wiem że falowanie obr. w małym zakresie jest spowodowane zachwianiem składu mieszanki - obstawiam u ciebie nieszczelność.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 09:32:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam można jakąś instrukcje jak podkręcić obroty na przepustnicy?

Na 100% układ jest szczelny !!!! ale dzisiaj oblukam jeszcze raz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Dobra a więc sprawa wyglada tak - podkręcałem wszystkie przewody ! - nic szczególnego nie zauważyłem . Natomiast Auto pomimo wymiany flitra paliwa , powietrza, kopułki, przewodów, swiec, uszczelnienia dolotu, wyczeszczenia silniczka krokowego - odpala bez problemu ale odrazu jest ustawione na 200 obrotów po dodaniu gazu faluje w przedziale 800 - 200 - w miarę mocno tak jest i na ciepłym i na zimnym silniku - gdy temp . jest powyżej 60 stopni przełączam go na gaz a tam UWAGA bez problemów oborty trzyma prawidłowo w ogóle nie ma wahań jest ideał - w takim razie dolot musi być szczelny. - dalej myśle żę to te czujniki - narazie czekam na paczuche - co koledzy o tym sądzą ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 23:21:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
lepert napisał(a):
przełączam go na gaz a tam UWAGA bez problemów oborty trzyma prawidłowo w ogóle nie ma wahań jest ideał - w takim razie dolot musi być szczelny. - dalej myśle żę to te czujniki - narazie czekam na paczuche - co koledzy o tym sądzą ?


Zastanowiłeś się nad tym głębiej? Jeżeli na gazie jest ok, to znaczy, ze jest szczelnie pomiędzy mikserem (blosem) a silnikiem. Natomiast w przypadku gazu dochodzi Ci jeszcze całość pomiędzy rozdzielaczem a mikserem (blosem).


Jeżeli bez dotykania gazu masz w miarę stabilne obroty, a jedynie za niskie, to w przepustnicy od przodu masz wkręt regulacyjny. A jeszcze prostszym sposobem jest podkręcenie śruby na zderzaku linki. Obroty na gazie możesz wyregulować śrubą na przewodzie gazowym (mikser), lub na reduktorze.

Olej czujniki.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: