Witam wszystkich i prosze o poradę. Posiadam A100Q C3 z 90r. Kupiłem to auto od gościa który zmienił w nim silnik z KU na AAR. Aparat zapłonowy został przełożony z AAR natomiast instalcja zapłonowa pochodzi z KU.
Aparat zapłonowy z AAR nie posiada regulatora odsrodkowego ani podciśnieniowego ponieważ AAR wspólpracował z wtryskiem KE-III Motronic w którym to za regulację odpowiadał ECU. Silnik KU współpracuje z układem zapłonowym TSZH.
I tu moje pytanie czy w KU aparat zapłonowy posaiada regulator odśrodkowy?
Bo podciśnieniowy to na pewno.
Faktem jest że jak ustawiałem zapłon zgodnie z instrukcją na 15 stopni i zwiekszałem obroty do 3000 to zapłon stał cału czas na 15 stopni. Myślalem że może z moją lampą coś nie tak bo sam ją zrobiłem ale w innych samochodach działała bez zarzutu zapłon był przyspieszany przy wzroście obrotów. Zeby było ciekawiej w KU stosowane były dwa rodzaje aparatów apłonowych do 88r był 0349052005G a po 88 był 034905537CX. Ostatnio byłem na szrocie i gość pokazał mi ten pierwszy aparat, nie mogłem go za bardzo rozebrać ale jestem pewien, że posiadał regulator odśrodkowy bo widziełem w środku jakiś mechanizm. Co do elektreoniki w moim aucie to jest tylko moduł zapłonu na lewym przednim słupku który na pewno nie reguluje kąta wyprzedzenia zapłonu. Auto ogólnie jedzdzi OK jezdze juz tak 1,5 roku ale jest chyba troche mulaste bo mam BLOSA a przyspieszenie do 100 na gazie jest rzedu 11s. chyba powinno być lepiej.
|