.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2025 20:09:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all audi] ile dmuchają wam wasze klimy
PostNapisane: 27.maja.2011 19:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
tak się zastanawiam jaka powinna być wydajność temperaturowa sprawnej klimatyzacji ,w zeszłym roku moja w s6 c4 v8 dmuchała mi 6 stopni w tym roku na razie 7-8 po dobiciu , pochwalcie się ile wasze klimatyzacje dmuchają ,(rok model silnik) może przyda się to komuś do oceny pracy swojej klimatyzacji

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 20:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
7-8 bez obiegu zamkniętego, w tym roku nie dobijana.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 21:47:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
temperatura zalezy od różnicy ciśnień a te różnią się od temperatury zewnętrznej , drożniści dławicy i skraplacza ale chodzi o drożnośc powietrzna w celuc chłodzenia, ilości czynnika i sprawności spręzarki. U mnie 3 rok z rzędu bez dobijania daje od +3 do +8. Najwyższa temperatura jest jak stoję w korkach a na zewnątrz jest temperatura powyżej 25 st C

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 07:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
w jaki sposób mogę sprawdzić temp?
tylko zewnętrznym termometrem,c czy jest jakiś kod w climatroniku?

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 08:06:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
u mnie dmucha 5-8'C, sprawdzić możesz kanał nr 60 na climatronicu

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 12:22:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
na kanale 60 mam -3, to chyba mierzy temp. na kratkach?

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 17:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 10:44:47
Posty: 96
Lokalizacja: WGM
Po wymianie osuszacza i nabiciu czynnika powietrze wylatujące z kratek środkowych ma 6 - 8 °C (przy 25 na zewnątrz). Mierzone termometrem.

_________________
100 C4 2,8 q AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2011 18:26:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
dzisiaj przy 23 st na dworze bez zamkniętego obiegu zaczął od 7st, po 15 minutach dmuchał 5 stopni ;)
od czasu przywiezienia auta z rzeszy (3lata) nic nie było dłubane przy klimie, więc chyba całkiem nieźle jak na 19letniego dziadziusia :peace:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 14:08:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
U mnie po 2 latach od nabicia dmucha 7 stopni. Na dworze mi pokazuje w tym czasie 33-35, ale to wynika ze stania w korkach wrocławskich...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 17:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Po ociepleniu rurek klimy oraz osłonięciu parownika osłoną przeciwsłoneczną o dziwo poprawiło się chłodzenie. Przy wczorajszych 30'C na zewnątrz z kratek leciało 3-5'C. :D

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 09:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
dzisiaj przy 23 st na dworze bez zamkniętego obiegu zaczął od 7st

dobre, dobre :)
A6C4 1997 klima robiona 3 lata temu , zaczyna jak bozia przykazała od temperatury otoczenia, potem jak sekundnik opada co 1 stopień i dochodzi do 7st.(32st na desce). Wpływu zamkniętego obiegu powietrza nie stwierdziłem, pewnie potrzebny byłby dłuższy test.
Cytuj:
oraz osłonięciu parownika osłoną przeciwsłoneczną

tego nie rozumiem? (parownik przecież jest wewnątrz obudowy nawiewu?).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 10:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Cytuj:
oraz osłonięciu parownika osłoną przeciwsłoneczną

Cytuj:
tego nie rozumiem? (parownik przecież jest wewnątrz obudowy nawiewu?).


tzn osłonięta obudowa parownika, żeby była ozolacja od grodzi i podszybia

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 14:02:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A moja (po raz pierwszy w budzie 200 :D) pokazuje między 6 a 10 st (stale w granicach 7-8 st.).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 09:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Tak to wygląda, już ktoś pisał wcześniej o tym, polecam to zrobić naprawdę działa.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 13:23:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dzisiaj akurat byłem na sprawdzeniu układu, pozostaje ozonowanie. Dmuchanie na 9 przestałem sprawdzać.
Kolega wyżej napisał o ociepleniu rurek. Jak to rozumieć? Zamierzam owinąć (jeszcze nie wiem czym) wąż pod maską ten wygięty który zawsze jest zimny - czy to coś polepszy, ma sens?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 18:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
jednym słowem idziemy do kauflandu kupujemy kilka reklamówek termoizolacyjnych i okręcamy wszystko co się da w podszybiu

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 21:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Panowie dzisiaj zdobyłem grubą izolację piankową elastyczną do rur. Owinę nią opisany wyżej przewód. Czy pod podszybie faktycznie coś dać jak na fotce? Zastanawiam się czy nie przedobrzę z tą izolacją przewodu - C4 jeszcze niemieccy inż projektowali,a nie tureccy księgowi, więc nie sądzę aby coś ominęli... Zobaczymy. ;)

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 11:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Malcik zapomniałeś zapodać ile zeszło Ci po tych operacjach w dół...

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 12:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
malcik441 napisał(a):
Tak to wygląda, już ktoś pisał wcześniej o tym, polecam to zrobić naprawdę działa.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Mogłem kiedyś opisywać, bo stosuję ten sposób od lat i naprawdę dużo daje.
Nawet jak auto cały dzień stoi w mocnym słońcu, to i tak temperatura po włączeniu klimy błyskawicznie opada.

U mnie temp bez problemu schodzi do 5 stopni, a w tatowym aelu do 3, ale on ma jeszcze wszystkie rurki owinięte pianką termoizolacyjną.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 19:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Już pisałem gdzieś wcześniej przy temp 30'C 3-5'C przed ociepleniem rurek i podszybia było mniej jak 7'C nie zeszło,

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: